Aineeton lahja 1-vuotiaalle
Tilannehan on siis se, että kummityttöni on täyttämässä joulukuussa vuoden ja samaan syssyyn jotain joululahjaakin pitäisi keksiä, mutta asutaan eri maissa. Jotain pientä voin pistää postiinkin, mutta kovin isoa tai painavaa pakettia en viitsisi lähettää, sillä postituskulut kasvavat äkkiä hirveän isoiksi. Koitankin tässä miettiä jotain kivaa aineetonta lahjaa, mutta pää lyö tyhjää. Tuleeko muille mieleen?
Kommentit (22)
Hyväntekeväisyyteen hänen nimissä.
Osakkeita.
Pläntti metsää jostain.
Mitään aineetonta en keksi. Neulo villapipo, jota voi pitää sadetakin hupun alla.
Tai lähetä reilun kokoisia liukuestesukkia - P.o.p on hyvä, mutta kutistuu pesussa aika paljon. Me saatiin liukustesukkia lahjaksi eri merkkisiä, olivat kyllä kovassa käytössä, mutta osa oli valmiiksi pieniä. Itse oli vaikea löytää hyviä liukuesteellisiä kun ei oikein ehtinyt shoppailla, niin lämmin kiitos heille jotka tekivät sen puolestamme! Myös Ikean astiat olivat tosi hyviä, itse asiassa niitä käytetään edelleen.
Miksi 1-vuotias edes tarvitsisi lahjaa, oli se sitten aineeton tai aiheellinen? Ei tuon ikäinen ymmärrä lahjan päälle tuon taivaallista.
- laita rahaa äidille ja pyydä ostamaan vauvalle joku lelu/vaate. Lisäksi voit lähettää kortin postissa jos haluat
- joku vaate voisi olla kevyt ja pieni postitettava lahja
- pieni hopeinen koru muistoksi kummilta 1 v synttärestä mutta tietysti käyttöön vasta myöhemmin
Kirjoja voi postittaa. 1v ei vielä osaa lukea niin ei haittaa vaikka on eri kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 1-vuotias edes tarvitsisi lahjaa, oli se sitten aineeton tai aiheellinen? Ei tuon ikäinen ymmärrä lahjan päälle tuon taivaallista.
No eihän _kukaan_ mitään lahjaa _tarvitse_.
Itse lahjon kavereiden lapsia koska pidän kavereistani ja heille tulee hyvä mieli kun lapsensa saavat lahjan.
Tuo ylempänä tullut idea että tilaa lahjan suoraan kotiin voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Osta vuohi kehitysmaahan.
Ne villit t*urastaa sen kuitenkin jossain brutaalissa alkukantaisessa rituaalissa.
Ite laittaisin äidille/isälle rahaa. Isommalle lapselle voisin lisäksi postittaa kortin, mutta ehkä noin pienelle se on vähän turhaa.
Kuvaus ? tosin ovat kalliita, joten voisiko sen ostaa isomman porukan kanssa yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Se voi myöhemmin olla kuitenkin tärkeä asia/esine. Itse sain ristiäislahjaksi ainoalta tädiltäni sellaisen hiiripehmolelun. Tätiä en muista, sillä hän kuoli ollessani reilu puolen vuoden ikäinen, mutta tuo hiiri oli yksi rakkaimpia leluja lapsena kun ymmärsin keneltä se oli. Se on minulla edelleen tallessa.
Oma kaverini antoi 1v lahjaksi sellaisen kirjan minkä tilasi netistä. Kirjaan pystyi muokkaamaan mistä tarina kertoo ja että päähenkilönä on se kummilapsi itse. En muista mistä sen tilasi mutta ei käsittääkseni ollut kovinkaan kallis mutta mielestäni ihana idea.
Aineeton lahja on vaikkapa yhteinen aika kummityttösi kanssa. Lupaudu lapsenvahdiksi silloin tällöin :)
Niin se tosiaan unohtui mainita, että asun siis itse suomessa ja lapsi ulkomailla. Eli esimerkiksi suomalaisista verkkokaupoista en saa tilattua suoraa kuljetusta kohteeseen. Mutta tässä ketjussa olikin jo monta aika kivaa ideaa! Eli kyllä mä varmasti jotakin keksin
Tilaa jotain ja laita tilauksen vastaanottajaksi lapsen vanhemmat. Kyllä ne vanhemmat varmasti tuollaisessa tilanteessa voivat paketoida lahjan. Ei se lopulta ole niin vaikeaa, kun ottaa vanhemmat mukaan prosessiin. Ja ylipäätään mitä pienempi lapsi, niin sen enemmän vanhempia kannattaa kuunnella lahjojen ym. suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Aineeton lahja on vaikkapa yhteinen aika kummityttösi kanssa. Lupaudu lapsenvahdiksi silloin tällöin :)
Niin siis mitään en haluaisi niin paljon, kuin viettää aikaa tämän muksun kanssa, mutta asutaan tosiaan eri maissa, eikä korona-aikana oikein hirveän paljon pääse reissaamaan edestakaisin.
Ei vuoden vanha oikein mitään tarvitse mitä ei kirpparilta saisi tai varsinkaan mikä olisi kätevä postittaa. Yleensäkin postitettavia lahjoja on vaikea keksiä:) Varmaan kyllä voi tilata suomalaisesta verkkokaupasta suomalaiseen osoitteeseen, jos maksaa verkossa.
1-vuotias voi tykätä nallesta (josta ei irtoa karvaa) tai kestävästä kuvakirjasta. Tykkää usein työntää kävelykärryjä ja myöhemmin esim. lasten kottikärryjä ja nukenrattaita sekä ajaa potkuautolla. Tarvitsee liukuestesukkia ja lämpimiä käteviä ulkoiluvaatteita, (nokka)mukia, lusikoita ja lautasia. Jouluna tonttulakkia mahdollisesti.