Kuka viettää halloweenia tulevana viikonloppuna?
Kommentit (34)
Samoin! Meille on tulossa noin 7hlö istumaan iltaa. Ohjelmassa on teemaan sopivaa musaa ja syötävää, ja tietty pukuja.
Muistelen mieluummin kuolleita sukulaisia, kun juhlin jotain Amerikasta tänne kulkeutunutta kauhujuhlaa.
Kaveriporukalla vietetään iltaa, kävästään ehkä pubissa välillä ja jatketaan sitten baarin jälkeen jatkoilla. Kiva päästä pukeutumaan ja laittautumaan vähän erilailla välillä.
N33
Vierailija kirjoitti:
Kaveriporukalla vietetään iltaa, kävästään ehkä pubissa välillä ja jatketaan sitten baarin jälkeen jatkoilla. Kiva päästä pukeutumaan ja laittautumaan vähän erilailla välillä.
N33
Ja hakemaan korona...
Ei vietetä. Korona-ajassa on halloweenia ihan riittävästi muutenkin. Nyt ei huvita vitsailla pelolla ja kuolemalla.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen mieluummin kuolleita sukulaisia, kun juhlin jotain Amerikasta tänne kulkeutunutta kauhujuhlaa.
MITÄ!!?? Onko se tullut Amerikasta!!? En ole ikinä kuullut!
Paitsi että joku älypää tulee kertomaan sen joka ikiseen halloween-keskusteluun. Heti ensimmäisten kommenttien joukossa.
Meillä isot synttäribileet halloween teemalla. Ihan mahtavaa. Onneks on juhlatilat vuokrattu, niin ei häiritä ketään.
En vietä. Käyn lauantaina läheisteni haudoilla viemässä kynttilän ja kotona poltan kynttilää heidän muistokseen.
Ihan hauska juhla mutta toivoisin pandemia aikana vähä hillitympää biletystä.
Juu lauantaina meillä on muutaman kaverin kanssa pienet illanistujaiset. Perjantaina varmaan katson kauhuleffan.
Mun mielestä sopii kivasti suomen lokakuuhun kun on niin pilkkopimeää. Jos olis pelkkä pyhäinpäivä niin olisipa pimeää, tylsää ja ankeaa. Vähän karnevaalitunnelmaa tähän synkeyteen.
Halloween on typerin juhla ikinä, eikä tulisi mieleenikään viettää sitä millään lailla. Kaikki siihen liittyvä krääsä on mautonta.
Vietän Pyhäinmiestenpäivää, käyn vanhempieni haudalla. Siivoan kodin ja nautin syksystä ja tunnelmasta. Laitan jotain herkullista ruokaa, katan kauniisti, sytytän kynttilöitä ja laitan lyhdyn parvekkeelle.
Meillä vietetään kekriä, eli teemana sadonkorjuu ja ruuat sen mukaisesti.
Ei kuulu suomalaisiin perinteisiin,, en vietä,, todella typerää matkia Amerikkaa kaikessa,, ei se mikään jumalalandia oo,, kuolleiden pilkkaamista,, verrattavissa saatanan palvontaan
Itse vietän. Samasta syystä kun harvoin tupakoin ja jos tupakoin, niin muiden nähden paheksuntaa aiheuttaen :)
Toimin vähän sellaisena tyyppinä joka venyttää ihmisten rajoja ja toleranssia hyväksyä ikäviä asioita.
Minua saa kiittää siitä että ihmisillä on pidemmät pinnat.
Osaan olla hyvin röyhkeä. Koristelen kotini näyttävästi ihan parvekkeelle saakka. Kurpitsalyhdyt ledeineen tulee roikkumaan kadulle parvekkeelta.
Vierailija kirjoitti:
Halloween on juuriltaan muinaiseurooppalainen juhla. Suomessa vietetty kekrihän pohjautuu samaan kelttiläisten juhlaan (samhain).
Mä toivoisin että mun hautajaisissa soitettaisiin rokkia ja tarjoiluna olisi hyvää ruokaa ja alkoholia.
hallween on alkujaan irlantilainen juttu. joten ne jotka juhlivat halloweenia, yrittävät omia toisten kulttuuria.
Vainajien pilkkaamista jotenkin.