Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetyn auton hankinnasta seurasi korjaamokierre - Miten uskallatte ostaa käytettyjä autoja?

Vierailija
27.10.2020 |

https://www.is.fi/autot/art-2000006485515.html jutun alla on lisääkin vastaavia tapauksia.

Autoliikkeet tuntuu huijaavan minkä kerkiää eikä yksityiset sen rehellisempiä ole. Itse puhun aika huonoa autoa, niin kuin sanotaan. Mitään en juurikaan osaa korjata muuta kuin normaalit nesteentarkastukset ja lisäilyt. En ikinä uskaltaisi ostaa vähänkään enemmän ajettua autoa juuri tuon takia. Mitään kun en osaa korjata itse niin pitäisi aina käyttää korjaamolla ja se tulee kalliiksi. Toivottavasti en ole ainoa näin surkea tapaus.

Tiedän että on henkilöitä jotka on syntyneet jakoavain kädessä ja osaa tehdä mitä vain itse. Heille se on varmaan helppoa ja saavat kaiken edullisimmin kun itse osaavat värkätä. Ihailenkin aina kun näen hyvin pidetyn autovanhuksen tiellä kun tiedän miten siihen on aikaa mennyt ja en itse siihen pystyisi. Hatunnosto siis teille.

Pitäisikö autoliikkeillä olla sitten isompi vastuu autoista joita myyvät? Ihan sen verran selvät sävelet ettei tarvitse asiakkaan aina oikeuteen lähteä kun haluaa oikeutta vaan saisi oikeutta oikeudettomasti. Olisi se autoliikkeilekin pitkässä juoksussa parempi niin ihmiset uskaltaisivat heiltä paremmin autoja ostaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä kokoajan kusi sukassa pelätä asioita?

2/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa auto sellaisesta liikkeestä joka kantaa vastuun jos p*skan myyvät.

En nyt nimeä viitsi laittaa mutta on olemassa tiettyjä liikkeitä joilla autot ei välttämättä ole löytöjä edullisuuden suhteen mutta saa huoleti ajaa koska myyjän piikkiin menee mahdolliset korjaukset.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin auton, mutta en enää uskalla ostaa. En jaksa sitä huolta ja rahanmenoa.

Varaakaan ei ole kuin siihen halvimpaan mahdolliseen tonnin rutkuun.

Kerran muuten minulle kävi niin että auto hajosi autoliikkeestä kotiin ajaessa ja näytti että itse joudun maksamaan ison remontin. Lopulta homma oli onneksi vähän pienempi, ja liike suostui lopulta sen korjaamaan.

Vierailija
4/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan koska mies on tuommoinen autonasentaja. Mut ton takia on ostettu autotkin sit yksityisiltä.

Jos ei mitään ymmärrä ja löytyi just sopiva auto niin ehkä kannattaa maksaa autotohtorin palvelusta.

Vierailija
5/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsin auton, mutta en enää uskalla ostaa. En jaksa sitä huolta ja rahanmenoa.

Kerran muuten minulle kävi niin että auto hajosi autoliikkeestä kotiin ajaessa ja näytti että itse joudun maksamaan ison remontin. Lopulta homma oli onneksi vähän pienempi, ja liike suostui lopulta sen korjaamaan.

Sitten kävellään tai ajetaan bussilla. Elämä on.

Vierailija
6/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita vanhaan autoon paljon rahaa kiinni. Voit ostaa aina toisen auton jos entinen hajoaa.

Vierailija
7/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesällä autoliikkeestä ensimmäisen auton. Liike tarjosi omaa vakuutusta vuodeksi ja otin sen. Lisäksi osa-kasko. Auto maksoi 8000€. Sen verran vähän ikää, että tuollaisen ylimääräisen liikkeen vakuutuksen sai. Mitään en auton korjauksista tiedä.

Ei kaikkea pidä pelätä.

Vierailija
8/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä kaikenlaista tullut tohon laitettua... mut kun hyvin huoltaa ja heti korjauttaa pienetkin viat niin saattaa päästä halvemmalla vanhankin kanssa. Omalla ajettu 180000 km. Arvo ehkä kolmisen tonnia, et toivottavasti vielä jonkun aikaa kestää...

Moottori- tai automaattivaihdeboksin vikaa sitä tietty aina pelkää, kun se on sit siinä vanhan auton kanssa.

Vierailija
9/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ostaa jenkkiauton niin ei voi paljon muuta odottaakaan.

Vierailija
10/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kävellään tai ajetaan bussilla. Elämä on.

No juu, ei kulje bussit. Mutta elämä on, se on totta. Onneksi pyöriä ei vielä veroteta eikä tarvitse katsastaa.

Vierailija
11/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä kaikenlaista tullut tohon laitettua... mut kun hyvin huoltaa ja heti korjauttaa pienetkin viat niin saattaa päästä halvemmalla vanhankin kanssa. Omalla ajettu 180000 km. Arvo ehkä kolmisen tonnia, et toivottavasti vielä jonkun aikaa kestää...

Moottori- tai automaattivaihdeboksin vikaa sitä tietty aina pelkää, kun se on sit siinä vanhan auton kanssa.

Vanhaa autoa ei kyllä kannata ostaa automaattilaatikolla.

Vierailija
12/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan oli 10 vuotta vanha ja ajettu pitkälle yli 200 000. Minusta olisi outoa jos tuollaiseen liki loppuun ajettu malliin ei tulisi isoja korjauskustannuksia.

Vierailija
13/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa autoa ei kyllä kannata ostaa automaattilaatikolla.

Ei varmaan, toki oon ottanut sen uudempana (oli sillä silloinkin kyllä jo yli 100 000 ajettu).

Vierailija
14/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdan auton aina 2-3 vuoden välein vähän ajettuun autoon. Ei ole ollut tarvetta viedä korjaamolle autoa. Pienellä välirahalla aina onnistunut vaihto.

Vierailija
15/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn auton osto on aina riski, hallittu sellainen ja aina on mahdollista iskeä kätensä jaskaan.

Vaikka auton tutkisi kuinka huolellisesti, siitä voi ajan kanssa ilmetä piileviä vikoja, esim. aluillaan oleva kansipahvivaurio, joka ei vielä ilmene tutkintavaiheessa.

Kun käytettyä autoa ostaa, kannattaa etsiskellä juuri katsastettua, jakopäänhihna vaihdettuna olevaa yksilöä ja jo sillä taataan, ettei osta mitään hengenvaarallista jarrutonta, pahasti alustavaurioista pommia.

Itse hommailen alta tonnin kiesejä, askartelen niitä ajokuntoon tarpeen mukaan ja jos kottero kilahtaa lopullisesti, tappio ei kuitenkaan kaada taloutta. Kuusakoskelle soitto ja he hakevat romun ilmaiseksi kierrätykseen.

Uutta käytettyä hakemaan ja paremmalla onnelle.

Ostin viime vuonna 800 eurolla peugeot partnerin. Meni pari viikkoa sitten katsastuksesta läpi raidentangon päiden vaihdolla. 

Vierailija
16/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan oli 10 vuotta vanha ja ajettu pitkälle yli 200 000. Minusta olisi outoa jos tuollaiseen liki loppuun ajettu malliin ei tulisi isoja korjauskustannuksia.

Minun edellinen autoni selvisi lähes kolmikymppiseksi ihmeen pienillä kustannuksilla, löytyi onneksi joku halvalla paikkaamaan. Sitten vaan katsastuksessa tuli niin älytön lista ettei enää ollut järkeä laittaa niin vanhaa autoa kuntoon. En ole ihan samaa mieltä sen katsastajan kanssa edelleenkään.

Vierailija
17/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattoo vaan mallikohtaiset tyyppiviat ja että ne on laitettu jos realisoituneet, huoltokirja tottakai. Jos auto on siististi pidetyn näköinen, on siitä yleensä huolehdittu koska vaatii jo lähtökohtaisesti vaivaa pitää siistinä.

Ihan näillä ja intuitiolla monta hyvää yksilöä joilla ajettu vuosia ilman mitään normiosia kummempaa laittoa halvalla, yksityisiltä ostettu ja tingattu :) Nyt 12v. automaatti alla, hyvin pelittänyt pari vuotta ja katsastuksissa ei sanomista, toiv. jatkossakin. Ajokilometreistä kannattaa olla sisäänajettu +160 000km, lastenviat ilmenneet jo, ei maksa suotta "semiuudesta" ja ainakin satatuhatta huoletonta edessä.

T. Autoista googlesta opiskellut n. 35

Vierailija
18/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattoo vaan mallikohtaiset tyyppiviat ja että ne on laitettu jos realisoituneet, huoltokirja tottakai. Jos auto on siististi pidetyn näköinen, on siitä yleensä huolehdittu koska vaatii jo lähtökohtaisesti vaivaa pitää siistinä.

Ihan näillä ja intuitiolla monta hyvää yksilöä joilla ajettu vuosia ilman mitään normiosia kummempaa laittoa halvalla, yksityisiltä ostettu ja tingattu :) Nyt 12v. automaatti alla, hyvin pelittänyt pari vuotta ja katsastuksissa ei sanomista, toiv. jatkossakin. Ajokilometreistä kannattaa olla sisäänajettu +160 000km, lastenviat ilmenneet jo, ei maksa suotta "semiuudesta" ja ainakin satatuhatta huoletonta edessä.

T. Autoista googlesta opiskellut n. 35

Lisään vielä, että kannattaa etsiä mallin parasta varustetasoa edustavaa yksilöä, näistähän ei enää käytetyssä maksa kuin korkeintaan parisataa lisää, usein ei mitään.

Vierailija
19/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa tarpeeksi halvan niin ei tarvitse pelätä. Halpuus on tietysti riippuvainen omasta tulotasosta, mutta ostaa siis sen hintaisen auton, jonka hajoamisen voi ohittaa olankohautuksella. Ja ei kun "uutta" matoa koukkuun.

Vierailija
20/29 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollut muita kuin käytettyjä autoja. Onhan niitä pitänyt huollattaa, mutta kyllä se on jokaisen auton kohdalla vastassa. Tuttu osti uuden auton ja sitä piti käyttää alkuun vaikka kuinka monta kertaa huollossa, ennen kuin kaikki viat saatiin eliminoitua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi