Ostaisitko kaksi vuotta vanhan Volvon vai täysin uuden Volkswagenin?
Tehot ja kulutus suunnilleen samoissa ja sisätilat mitoiltaan samat ja varustelu suurinpiirtein samanatasoinen. Hinta olisi sama. Volvossa vuoden takuu ja VW:ssä 2 vuotta.
Millä perusteella tekisit päätöksen?
Kommentit (47)
Volvon koska premium. Lisäksi turvallisempi, parempi ajaa, hiljaisempi, hienompi, ei syö öljyä eikä jakoketju hajoa kuten volkkarissa. Viimeinen hyvä VW oli Passat 3bg jonka tuotanto loppui 2005. Sen jälkeen täyttä kuraa.
Volvolla on nykyään kiinalaiset rahoittajat, mutta tuotanto on edelleen Euroopassa. Kiinassa Volvolla on oma tuotantolinja, jossa valmistetaan autoja Kiinan markkinoille. Ne ovat huonompilaatuisia, eikä niitä tehdä vientiin. Kiinaan ei saa myöskään tuoda tuontiautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko volkkareissa todella noin lyhyt takuu?
Volkkarissa on kahden vuoden takuu kuten on myös uudessa Volvossa.
Seatissa olisi 5 vuotta. Sehän on yhtä kuin volkkari. Samat osat ja tekniikka, mutta hinta selvästi halvempi.
Volvo on premium, volkkari kauppakassi.
Jos haluat laatua ja turvallisuutta niin Volvo. Jos haluat sulautua massaan niin Volkswagen.
Jos Volvo on 60-sarjalainen, niin silloin se. Jos kyseessä on 40-sarjalainen, niin ehkä mieluummin uusi volkkari. Noissa halvimmissa Volvoissa on kuuleman mukaan vähän kaikenlaista pientä...
Volvo. En ikinä ostaisi volkkaria.
Täysin uuden Volkswagenin. Exällä oli VW kahteen otteeseen, se kestää vaikka mitä. Ekalla oli ajettu 900 000 km eikä siinä ollut mitään vikaa.
Voövokin ihan jees, mutta ennemmin ottaisin tuon ihan uuden VW:n.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat laatua ja turvallisuutta niin Volvo. Jos haluat sulautua massaan niin Volkswagen.
Ja Volvoko ei sulaudu massaan. :D
Jos ei halua sulautua massaan täytyy ostaa Jaguar tai Rolls tai joku Mustang.
Onko Volvo teistä oikeasti Premium-merkki?
Volvo. Laatu ja turvallisuus.
Itse ostin 2v vanhan ja 49tkm ajetun volvon 8 vuotta sitten, hyvin pelaa edelleen.
Ei tasan kumpaakaan. Ehdottomasti Toyota.
Muuten Volkkarin, meillä on kahdeksan vuotta vanha Polo ja hyvin toimii edelleen, mutta noissa uusissa autoissa - siis ihan kaikissa, ei pelkästään Volkswageneissa - on hurahdettu liikaa digitaalisuuden auvoon kojelaudassa ja muuallakin. Katsoin juuri Teknavista uuden Golfin esittelyajoa ja totesin, etten tuollaista autoa haluaisi missään tapauksessa. En tykkää ollenkaan. Pitää vaihtaa vanha auto hiukan uudempaan vanhaan, kun sen aika tulee.
Vierailija kirjoitti:
Volvo on premium, volkkari kauppakassi.
No ei ole. :D
Vierailija kirjoitti:
Onko Volvo teistä oikeasti Premium-merkki?
On kyllä, lisäksi turvallinen, kestävä, ei merkittäviä laatuongelmia ja kohtalainen jälleenmyyntiarvo myös paljon ajetulla.
Riippuu onko ostamassa traktoria vai autoa.
Volkkarit pääsee läpi testeistä vain huijaamalla.
Olin kolme vuotta sitten ihan vastaavassa tilanteessa ja mietin pitkään kumpaan vaihtoehtoon kallistuisin. Ajelin ennen vaihtoa 5 vuotta vanhalla Audilla, johon olin ihan tyytyväinen. Mulla oli vaihtoehtoina käytetty Audi ja ihan uusi Volkkari. Valitsin uuden auton ja oon ollut tosi tyytyväinen. Uusi on aina uusi kuitenkin.