IS:n pääkirjoitus: "OTTAKAA INFLUENSSAROKOTUS!!!!" Otatko??
https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000006700182.html
Jokaisen syytä ottaa. Tuhansia kuolee vuosittain, käytännössä rokottamattomia.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
En, maksaa liikaa koko perheelle.
tiedätkö mitä maksaa limakalvoja elvyttävä suihke, duact, nasolin, panadol, burana ja antibioottikuuri (joskus useampikin) ja lääkärikäynnit?!?!?
tuli imfluenssan sairastamindn aika kalliiksi, sen voin sanoa...
En. Ei varmaankaan liity rokotteiden toimivuuteen, mutta järkiään niinä vuosina kun olen rokotteen ottanut, on koko talvi mennyt milloin mitäkin räkätautia ja köhää potiessa, muina vuosina selvinnyt paljon vähemmällä. Olen muutamina kertoina pähkäillyt, josko siellä piikkiä odotellessa olisinkin saanut odotushuoneessa kulloisenkin vuoden mysteeripöpön, ja sen heikentämänä imuroinut sitten kaikki loputkin basillit mitä niinä talvina on ollut kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Sen saa ilmaiseksi jos on lähipiirissä ihminen jolla on joku perussairaus ja influenssatartunta olisi erittäin huonosta. Tällä perusteella olen ilmaiseksi saanut rokotteen jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedätkö mitä maksaa limakalvoja elvyttävä suihke, duact, nasolin, panadol, burana ja antibioottikuuri (joskus useampikin) ja lääkärikäynnit?!?!?
tuli imfluenssan sairastamindn aika kalliiksi, sen voin sanoa...
Mä olen 40 v. eikä ole koskaan ollut influenssaa. En nyt jaksa hermoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen saa ilmaiseksi jos on lähipiirissä ihminen jolla on joku perussairaus ja influenssatartunta olisi erittäin huonosta. Tällä perusteella olen ilmaiseksi saanut rokotteen jo vuosia.
Ei ole.
Joo, todella kannattavaa. Siihen on toissavuonna päätetty se 4 virusta ja sitten vaan jännittämään että onko yksikään niistä tänä talvena liikkeellä. En ole koskaan ottanut influenssarokotetta. Olen tainnut sairastaa taudin kerran, ehkä kahdesti. Still alive btw.
En ole koskaan ottanut vaikka firma tarjoaisi. Jatkan nytkin samaa linjaa. Influenssa on ainakin pariin otteeseen sairastettu eikä jäänyt traumoja!
Pakkorokotus taas edessä. Muka vapaaehtoista, mutta pakollinen se on.
En ota. Influenssat ja muut pöpöt olen sairastanut normaalielämään kuuluvana asiana, ja oikein hyvin voin. En tarvitse rokotteiden aiheuttamia haittavaikutuksia elämääni. Oma immuunipuolustukseni hoitelee kyllä pöpöt.
Työterveydestä saisi ilmaiseksi, mutta en silti ota. En ole sairastanut yhtään räkätautia 15 vuoteen, enkä kuulu riskiryhmiin.