Te, joiden mielestä abortti on vain naisen oikeus...
...oletteko vielä tämän kuvan nähtyänne samaa mieltä?
http://images5.fanpop.com/image/photos/29100000/Aborted-fetus-debate-29123384-1595-817.jpg
En kertakaikkiaan ymmärrä, miten joku voi surmata ihmisen, oli se sitten kuinka varhaisessa kehitysasteessa tahansa. Varsinkaan Suomessakin hyväksytyistä "sosiaalisista syistä" (ei halua lasta, köyhyys, ura, opiskelut jne). Siitä asti kun munasolu on hedelmöittynyt, alkio on oma persoonansa, jolla on oma dna - yksilöllinen ihmisenalku, jota ei saa koskaan takaisin kun sen kerran tappaa.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:23"]
Oletko miettinyt millaista niiden ihmisten elämä olisi? Joita oma äitikään ei halua.
[/quote]
Lapsen voi antaa adoptioon esimerkiksi vanhemmille, jotka eivät pysty saamaan omaa lasta. Ja vaikka lähtökohdat olisivat huonot, elämästä voi tulla hyvää. Se, että oma äiti ei halua, ei ole syy rankaista syytöntä ihmisenalkua.
AP
Kyllä minä olen ajatellut koko perheeni parasta kun ole päätöksen tehnyt, olemassa olevat lapseni ovat minulle tärkeämmät kuin hedelmöittynyt solu tai alkio.
Voin rehellisesti sanoa, että noi kuvat ei aiheuttanut mussa mitään voimakasta reaktiota. Tieteellisesti mielenkiintoisia. Mut mitään empatiaa en tunne.
Yhdellä abortoiduista lapsista kasvoi vähän jo tukka. Näytti valmiilta syntymään.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:23"]
Oletko miettinyt millaista niiden ihmisten elämä olisi? Joita oma äitikään ei halua.
[/quote]
Lapsen voi antaa adoptioon esimerkiksi vanhemmille, jotka eivät pysty saamaan omaa lasta. Ja vaikka lähtökohdat olisivat huonot, elämästä voi tulla hyvää. Se, että oma äiti ei halua, ei ole syy rankaista syytöntä ihmisenalkua.
AP
[/quote]
tuo se vasta kylmä asenne onkin.