Leivinpaperi on ihan turha!
Ainakin leipien tai sämpylöiden paistamisessa. Totesin äsken, kun leivinpaperi oli päässyt loppumaan ja voitelin pellin vain voilla. Ihan puhtaaksi jäi :)
Kommentit (13)
Kissalkin voi hyvin pyyhkiä pöydän.
Puhdasta tulee.
Minä en käytä leivinpaperia lainkaan, kun esimerkiksi paistan leivän. Tosiaan turha. Hieman voita vaan pellille. Ei ole pellissä juuri pesemistä paiston jälkeen.
Pellistä on myös tosi kivaa rapsutella irti pizzan päältä valunutta juustoa ja korvapuustien soleria ja jynssätä pasteijoista valunutta rasvaa.
Ei vessapaperillakaan mitään tee. Hieman pyyhkeeseen kuivailee. Eipä ole pyyhkeessä paljon pesemistä!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:24"]
Pellistä on myös tosi kivaa rapsutella irti pizzan päältä valunutta juustoa ja korvapuustien soleria ja jynssätä pasteijoista valunutta rasvaa.
[/quote]
Puhuttiinko aloituksessa pitsoista tai pasteijoista?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:06"]
Ainakin leipien tai sämpylöiden paistamisessa. Totesin äsken, kun leivinpaperi oli päässyt loppumaan ja voitelin pellin vain voilla. Ihan puhtaaksi jäi :)
[/quote] laiskana ihmisenä en viitsi pestä peltiä joka leipomisien jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:06"]
[/quote] laiskana ihmisenä en viitsi pestä peltiä joka leipomisien jälkeen.
[/quote]
No en minäkään sitä nyt pese, koska ei ole mitään pestävää.
ap.
Mä olin leipomossa kerran töissä, js siellä ei käytetä paperia. Onneksi nyt on koneet, mutta vanhat työntekijät kertoivat peltienpesusta, se oli aikoinaan eka homma siellä nuorille. Ja kamalan rankkaa, jutuista päätellen. Mutta siellä leipomossa ne pestiin aina käytön jälkeen...
Kyllä pelti kanattaa pestä käytön jälkeen =en jaksa =käytän leivinpaperia. Mutta jos tekee leipää, se sama leivinpaperi kestää n. kolme kertaa, eli en heti heitä menemään vaan käytän uudestaan. Jos teen pasteijoita tmv. silloin tietenkin roskiin.
Miksi voita? Vielä vähemmän pestävää, kun ripottelee jauhoja.
Niin, paitsi siihen jää se voi, jonka joutuu pesemään pois.