Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat häät ainoa tilaisuus pukeutua "hienosti"??????

Vierailija
04.02.2014 |

Television jossakin monista hääohjelmista joku häävieras ihmetteli, kun aikuisen morsiamen parikymppinen tytär oli morsiusneitona pitkässä valkoisessa puvussa, että "mitä hänellä on enää odotettavaa kun nyt tuollainen puku". Siis oikeastiko on olemassa ihmisiä, jotka odottavat naimisiinmenoaan lähinnä siksi, että saavat pukeutua pitkään pukuun? Tai että on ihmisiä, joiden ainoa tilaisuus käyttää pitkää pukua (iltapukua) on omissa häissä? Kuulosti aika oudolta. Onhan nyt normaaleilla ihmisillä jos vaikka mitä gaaloja ja isoja juhlia jo työnkin puolesta, joissa saa ja kuuluu käyttää pitkää juhlapukua, samoin promootioissa pukeudutaan pitkään juhkapukuun (maisteripromootiossa vieläpä valkoiseen) ja pelkästään omassa harrastuksessani vietetään vuosittain iltapukujuhlat.

Onko oikeasti jollekulle häät ja naimisiinmeno iso juttu lähinnä siksi, että saa pukeutua pitkään pukuun ja on ainoa tilaisuus olla ns. hienona kampauksineen? Huhhuh jos on.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:53"]

Avasin tästä joskus aikanaan ihan omankin ketjun: Sanokaa nyt mitä minun pitäisi tehdä päästäkseni iltapukujuhliin? Siis sellaisiin mitä varten saisi käydä oikein kampauksessa ja meikissä. Se on suuri haaveeni!

Olen opiskellut yliopistossa mutta ne oli ihan tietyt porukat jotka sellaisissa kävi, itse olisin ollut niissä täysin ulkopuolinen, ja sekin aika on nyt ohitse. No häät oli mutta ne meni stressatessa ja säätäessä joten en voinut yhtään nauttia siitä. Sen jälkeen ei ole ollut eikä tule mitään tsaansseja. Täytän syksyllä 30 ja jonkunnäköinen päivä prinsessana on suunnitelmissa, ongelma vaan että kukaan kavereistani ei taatusti suostuisi minun mielikseni tälläytymään mihinkään iltapukuun.

Vinkkejä kiitos!

[/quote]Minulla on ainakin oman ammattialani liitolla iltapukujuhlia, mutta ei siellä nyt ihan prinsessapukuihin pukeuduta.

Paremmilla risteilyllä on aina "gaalaillallisia", joten sellaiselle lähtö olisi aika helppo ratkaisu.

Vierailija
22/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita on mahdollista sattua kohdalle sattuu useitakin, taviksellekin. Ensimmäisenä varmaankin Vanhat, seuraavana RUK-kurssijuhla ja yliopistossa vujuja niin paljon, kuin sielu sietää. Kuitenkin Suomessa on paljon korkeakoulutettuja, ja vaikkei itse olisi, niin aveciksi pääsee. Myös rapparit järjestää silloin tällöin tilaisuuksia, jonne saa ottaa avecin mukaan ja pukukoodi sallii pitkän mekon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sanokaa nyt mitä minun pitäisi tehdä päästäkseni iltapukujuhliin? Siis sellaisiin mitä varten saisi käydä oikein kampauksessa ja meikissä."

Ala harrastaa jotakin tai ala tehdä hyväntekeväisyyttä. Oman harrastukseni voisin kertoa, mutta koska et ole ns. sisäpiiriä, olisit aika nolo meidän juhlissa kun kukaan ei tuntisi sinua.

Tai lähde ensi vuonna Tampereelle Ilveksen itsenäisyysjuhliin. Lipun joudut toki itse ostamaan, mutta siinä olisi juhlat joissa voi olla tällättynä ja pitkässä puvussa.

Vierailija
24/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä yrityksessä, jossa on yhteensä 9 työntekijää pomot ja minä itse mukaan luettuina. Eipä meillä oikein ole tapana järjestää keskenämme iltapukujuhlia. Tuplamaisterikin olen, mutta valmistuessani vuonna 2008 ei meillä ollut promootiota, vaan kuohuviinimalja ja kahvia oppiaineen luentosalissa, paikalla osa opettajista + 4 valmistunutta vanhempineen. Iltapukua olen käyttänyt vanhojen tansseissa, yksissä äitini ystävän 50-vuotisteemajuhlissa ja millennium-yönä teatterissa. 

Vierailija
25/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää ketju joku vitsi? 

Mikä ihmeen meriitti on iltapukujuhlat? Ja kuka ihme niistä tykkää? Jo on ihmisillä brassailun aiheet :D:D:D

Vierailija
26/34 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ollut siitä, että iltapukujuhlat olisi jokin meriitti vaan siitä, että joillekin ihmisille omat häät on ainoa tilaisuus käyttää pitkää pukua ja puhuvat häistään prinsessapäivänä jolloin saa pukeutua ja laittautua hienoksi. Ja se on kyllä aika kummallista, koska useimmilla aikuisilla ihmisllä tuollaisia pitkän puvun laittautumisjuhlia on ollut ja on jatkossakin muitakin kuin omat häät.

Vierailija
27/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan jollakulla niinkin olla, päätellen siitä vimmasta jolla monet hääpukuun suhtautuu. Tulevaa miestäkään ei ole valittu niin tarkkaan kuin sitä (yleensä rumaa ja mautonta sekä itselle liian pientä) ylöskiskontapukua.

Vierailija
28/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että useimmilla ihmisillä ei ole työn puolesta gaaloja eikä iltapukujuhlia.

Vierailija
29/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut pitkää iltapukua päällä, eikä ole ollut myöskään yhtäkään tilaisuutta jossa käyttää sellaista. Ainoastaan häissä minulla oli silkistä tehty ihana, tyylikäs puku. 

En ole työelämässä mukana, opiskelen nyt aikuisiällä. En eläissäni ole ollut missään gaalassa tai coctail-tilaisuudessa, ja nekin harvat häät joihin olen saanut kutsun, on olleet siinä mielessä vaatimattomia että pitkä puku olisi ollut ylilyönti. Totta kai olen pukeutunut hyvin kun olen saanut tilaisuuden, mutta mutta. En keksi, missä iltalukiota käyvä kotiäiti, jonka mies on tavallinen insinööri ja vanhemmat eläkkeellä ja ystävätkin tavallisia ihmisiä, pääsisi pukeutumaan hienosti ja vielä usein?

Pyrin sitten muuten omaan tyyliini, mikä on kamalan klassinen ja monen mielestä tylsä. En omista verkkareita tai tuulipukua siksi, että minua kismittää tilanteeni ettei juhliakaan ole juuri koskaan. 

Vierailija
30/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä 10 vuoden takainen tilasto suomalaisten yleisimmistä ammateista:

Miehet
Moottoriajoneuvojen kuljettajat (832)                     
65 324
Rakennustyöntekijät ym. (712)                     
50 420
Maanviljelijät ja eläintenkasvattajat (61)                     
49 523
Koneasentajat ja -korjaajat (723)                     
46 094
Myyjät ja tuote-esittelijät (5220)                     
35 883
Rahdinkäsittelijät, varastotyöntekijät ym. (9330)                     
29 331
Myyntineuvottelijat, -edustajat ja -sihteerit (3415)                     
28 090
Sepät, työkaluntekijät ja koneenasettajat (722)                     
24 203
Tietotekniikan erityisasiantuntijat (213)                     
24 113
Kiinteistöhuoltomiehet (9141)                     
19 758

Naiset
Myyjät ja tuote-esittelijät (5220)                     
78 150
Sihteerit (4115)                     
45 567
Siivoojat (91322)                     
44 319
Lastenhoitotyöntekijät (5131)                     
40 787
Sairaanhoitajat (32311)                     
39 318
Perushoitajat ja lähihoitajat (51321)                     
36 047
Kodinhoitajat, henkilökohtaiset avustajat ym. (5133)                     
30 408
Maanviljelijät ja eläintenkasvattajat (61)                     
28 385
Sairaala- ja hoitoapulaiset (91321)                     
23 697
Peruskoulun ja lukion lehtorit ja tuntiopettajat (2321)                    
22 216

Eipä tuolla kovin montaa sellaista ammattiryhmää mainita, joiden edustajilla olisi säännllisesti iltapukujuhlia.

-3

Vierailija
31/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5 pahoittelee, että tilasto meni hankalasti luettavaksi mössöksi. Mutta eiköhän tuosta kuitenkin nuo ammattiryhmät käy selville.

Vierailija
32/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vuosijuhlat on ainakin omalla työpaikalla olleet aina isot juhlat ja perustason työntekijätkin osallistuu juhlapuvuissa (iso on yrityskin). Yliopistoissa promovoitavia on vuosittain n. 20 000 henkilöä, joista naisia enemmistö pitkässä puvussaan. Että aivan tavallisia on pitkän puvun tilaisuudet, ei siihen mitään häitä tarvita :D

Vierailija
33/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:03"]

Onhan nyt normaaleilla ihmisillä jos vaikka mitä gaaloja ja isoja juhlia jo työnkin puolesta, joissa saa ja kuuluu käyttää pitkää juhlapukua, samoin promootioissa pukeudutaan pitkään juhkapukuun (maisteripromootiossa vieläpä valkoiseen)

[/quote]

Jaa-a, kun ei näitä iltapukujuhlia ole kovin paljon työelämässä maito- ja viljatilallisella ;-)

Ihan normaalina ihmisenä itseäni pidän kuitenkin, jopa aika menestyneenäkin, vaikka sen eteen pitää tehdä paljon töitä.

Oletko ollut koskaan maalla? No seuraavan kerran kun sinne eksyt, niin silmät auki! Meitä sinunkin salaattisi eteen työtä tekeviä on aika paljon ilman gaaloja ja promootioitakin.

Vierailija
34/34 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on minullakin vuosittain iltapukujuhlat, liittyen monivuotiseen harrastukseeni (joka tosin on ollut minulle myös työ aikanaan). Alalla toimivat ihmiset eivät todellakaan ole mitään huippukoulutettuja, vaikkakin oman alansa ehdottomia asiantuntijoita ja ammattilaisia. Myös entinen työpaikkani, maan suurimpiin yrityksiin kuuluva, järjesti juhlia tiettyjen tapahtumien kunniaksi, joissa pukeuduttiin iltapukuun. Sitten on vielä erilaiset järjestöt, jotka järjestävät mm. itsenäisyysjuhlia iltapukuineen. Niin, ja ovathan monet olleet vaihdossa Yhdysvalloissa ja osallistuneet koulun "promiin".

Ei se nyt mitenkään todella harvinaistakaan ole iltapukujuhliminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi