Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ETÄTYÖLÄINEN! Mitä työtä teet?

Vierailija
26.10.2020 |

Kysyn ihan mielenkiinnosta - niin koomiselle kuin se kuulostaakin, omassa tuttavapiirissä ei ole yhtään etätyöntekijää, koska jokainen tekee jotain fyysisesti paikalla oloa vaativaa työtä (tehdastyö, puhtaanapito, koneistus, viheraluetyö, varastotyöt, kassa, hoitoala, hautaustoimi yms.), kuten itsekin. Tänä vuonna on nyt korostunut itselle se, että olen ihan ulapalla siitä, millaisia "nykytyöt" ovat, jos työnteko ei kerran enää vaadi kotisohvalta lähtemistä (:D). Olisi myös mukava kuulla, mitä työnkuvasi sisältää :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alan tietoturvaan liittyviä paskahommia paskapalkalla kunnalla.

Vierailija
2/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotekehitystä.

Suunnittelen, kartoitan raaka-aineita hintoineen, laadin laskelmia, seuraan trendejä. Eli väännän exceliä, powerpointtia ja muuta muistiota päivät pitkät. Ja istun luurit päässä Teamsissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri.

Vierailija
4/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sihteeri.

Mitä nykypäivän sihteerin työnkuvaan kuuluu? Juttelin eräs päivä iäkkään alanvaihtajan kanssa, hän oli ollut sihteeri tyyliin koko ikänsä, kertoi että työnkuva oli muuttunut täysin vuosien saatossa. Ei sitten avannut sen tarkemmin.

Vierailija
5/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-konsulttI. Etänä tehnyt töitä muutamaa toimistopäivää lukuunottamatta maaliskuusta lähtien. Myös asiakas tekee työt täysin etänä. Olisin jo palannut toimistolle, jos asiakas olisi siellä.

Vierailija
6/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-konsulttI. Etänä tehnyt töitä muutamaa toimistopäivää lukuunottamatta maaliskuusta lähtien. Myös asiakas tekee työt täysin etänä. Olisin jo palannut toimistolle, jos asiakas olisi siellä.

Mikä on it-konsultin työnkuva?

Vierailija
7/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-projektipäällikkö.

Vierailija
8/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pankissa. En vaan oo siinä konttorilla kassalla, niin hyvin onnistuu etäily.

Vierailija
9/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen taloushallinnon hommia. Pyörittelen päivät pitkät erilaisia raportteja excelissä ja istun osan päivästä Teams-palavereissa.

Vierailija
10/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä

Vierailija
11/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä. Voisin tehdä periaatteessa etänä kaiken paitsi asiakastapaamiset, mutta käyn osan viikosta toimistolla koska pitää tarkistaa saapuneet postit ja toimistolla on helpompi tulostaa päätökset ja asiakassuunnitelmat, minkä lisäksi haluan nähdä työkavereita. Kotona työ on paljolti niiden suunnitelmien ja päätösten kirjaamista, mitä ennen on toki keskustellut kustakin työn alla olevasta asiakastilanteesta tai hakemuksesta tiimissä. Paljon myös puheluita ja sähköposteja, eli erilaista verkostotyötä, kokonaisuuksien organisointia ja kaiken tämän dokumentointia.

Vierailija
12/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodia väännän pää punasena.

Vierailija
13/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa töissä

Vierailija
14/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofi

Vierailija
15/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yliopistossa, hoidan harjoitteluja (pyörivät ihan kohtuullisesti koronasta huolimatta, opetusalallamme nekin onnistuvat pitkälti etänä), järjestän (etä)tapahtumia, osallistun rahoituksen hankkimiseen - normaaliajoista kaipaan vierailujen järjestämistä, jota silloin tein useamman kerran viikossa. oon tainnut maaliskuun jälkeen käydä viitenä päivänä toimistolla, yleisimmin lähettämässä kuriiripostia.

Vierailija
16/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion paskaa toimistoduunia.

Vierailija
17/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It-alan tietoturvaan liittyviä paskahommia paskapalkalla kunnalla.

Ja tietoturva on yhtä paska kuin Vastaamolla?

Vierailija
18/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan puhelinmyyjän työtä, mutta kauppahinnat pyörivät miljoonissa ja asiakas ei ole naapurin Pena.

Vierailija
19/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla hieno tittelikin, mutta työni on suunnitella ja valvoa ulkomaankaupan tavarantoimitusketjuja.

Vierailija
20/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sihteeri.

Mitä nykypäivän sihteerin työnkuvaan kuuluu? Juttelin eräs päivä iäkkään alanvaihtajan kanssa, hän oli ollut sihteeri tyyliin koko ikänsä, kertoi että työnkuva oli muuttunut täysin vuosien saatossa. Ei sitten avannut sen tarkemmin.

No, minulla on poikkeuksellisen laaja toimenkuva, koska olen pienyrityksessä töissä. Taloushallinto, HR ja markkinointiviestintä ovat kokonaan minun vastuullani. Samoin perinteiset dokumenttien ja esitysten laatimiset ja kokoustarjoilut (joista viimeisin nyt toki jäissä etätyön takia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi