Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aikuisena oppia piirtämään?

Tove
26.10.2020 |

Piirustustaitoni on huonompi, kuin 4-vuotiaalla lapsellani.

En ole yhtään luova/taiteellinen ihminen ja käsialanikin on aivan kamala.

Voiko aikuisena mitenkään enää oppia piirtämään kunnolla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/7 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, ei vaadi kummempaa lahjakkuutta. Toistoa vaan. On paljon hyviä oppaita, joista saa paljon apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Kuten kaikki kungfu, se tarvitsee vain paljon harjoitusta.

Vierailija
4/7 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostuksesi piirtämistä kohtaan on niin heikkoa, että vielä aikuisena taidot ovat tuolla tasolla, niin epäilen, että ei enää kovin hyväksi piirtäjäksi kehity. Jos tahtoo olla jossain todella hyvä, täytyy myös tykätä siitä mitä tekee. Toisaalta jos pääset alkua pidemmälle niin saatat alkaa pitämäänkin piirtämisestä ja sitten sinua ei pysäytä mikään. Ainakin ok:ksi voi harjoitella vaikka hampaat irvessä.

Vierailija
5/7 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on paljon pätkiä näistä, jotka treenaavat piirtämistä ja kuvaavat kehitystään. Katsopa niitä, jos se innostus siitä sitten lähtisi.

Vierailija
6/7 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nelosta. Kiinnostusta pitää olla. Kiinnostusta pitää olla niin paljon, että vaikka omat tuotokset harmittaa, (saa muuten lukea ikävämminkin termein) jaksaa ja haluaa jatkaa ja oppia. Itse olen harrastanut pääasiassa musiikkia ja piirtämistä tällä tavalla. Päätä seinään ja uudelleen, kunnes alkaa hyväksyä oman tekemisensä. Tai jotain muuta tällaista.

Vierailija
7/7 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset haluavat oppia piirtämään?

Itse olen ihan hyvä piirtäjä. Lapsesta asti olen ollut kiinnostunut kuvataiteista ja jotain lahjojakin on siihen suuntaan. Olen käynyt vaikka mitä kuvataidekouluja ja kursseja, ja kaikenlaisia piirustus-ja maalauskasoja oli nurkat täynnä ainakin aiemmin.

Nykyään en oikein tiedä mitä hyötyä siitä on. En kuitenkaan lopulta ikinä hakeutunut mihinkään taideammattiin, eikä ole mitään tavotteita siihen suuntaan. En oikeastaan keksi mitään hyötyä piirustustaidostani. Selvästi piirrän jo huonommin kuin kymmenen vuotta sitten, mutta sama se kai miten piirtää, jos omaksi ilokseen vaan piirtelee.

Esim musikaalisuus tuntuu paljon selkemmältä ja käyttökelpoisemmalta lahjalta ihan amatööritasollakin. Vai onko ruoho vain vihreämpää aidan takana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme