Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierastaako joku muukin tuota umami-maustetta? Sitä saa nykyisin kaupasta nimellä umami

Vierailija
26.10.2020 |

Se on minusta jotenkin salamyhkäinen. Tyyliin miksi minulle ei kerrottu tästä mausteesta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin uutisen ja kehut ja katsoin netistä, mitä tuo mauste sisältää. Kolmannes on tomaattia, mukana myös jokin kalakastikejauhe tms., mikä tarkoittaa sitä, etten ainakaan minä haksahda.

Vierailija
2/16 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut väittävät, että umamista on tiedetty jo kymmeniä vuosia. Miksi se vasta nyt on sitten rantautumassa Suomeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajinomoto-nimellä saa  aasialaisista marketeista ihan puhdasta natriumglutamaattia, josta se tomaatin umamisuuskin on peräisin. Ollut minulla käytössä jo vuosia.

Vierailija
4/16 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajinomoto-nimellä saa  aasialaisista marketeista ihan puhdasta natriumglutamaattia, josta se tomaatin umamisuuskin on peräisin. Ollut minulla käytössä jo vuosia.

Eikös natriumglutamaatti ole vältettävien listalla?

Vierailija
5/16 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aromisuola ole samantapaista? En taida myöskään tykätä umami-maustessta, jotenkin teollinen.

Vierailija
6/16 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on, samoin kuin divetyoksidi!  IHAN HIRVEITÄ myrkkyjä.

Vierailija
7/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.02406…

Vierailija
8/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä murskaan usein kastikkeeseen yhden kuivatun sienen. Ei maistu juurikaan, mutta umamin sävy on kiva.

Vierailija
9/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen on osoitettu aiheuttavan migreeniä hiirillä, jos sitä injektoidaan suoraan niiden verenkiertoon suuria määriä.

Vierailija
10/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natriumglutamaatti on myrkkyä. Lisää ruokahalua. Sitä on vuosikymmenet käytetty aasialaisessa keittiössä parantamaan ruoan makua. Dokumentteja on tv:sta tullut.

Vierailija
11/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natriumglutamaatti on myrkkyä. Lisää ruokahalua. Sitä on vuosikymmenet käytetty aasialaisessa keittiössä parantamaan ruoan makua. Dokumentteja on tv:sta tullut.

Natriumglutamaatti on maailman tutkituin lisäaine, eikä jatkuvasta harhaluulosta huolimatta siitä ole löydetty haittoja, paitsi tuo yllä mainittu migreeni hiirillä.

Vierailija
12/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vierastan. Umami on yksi perusmauista, mutta mielestäni maustamisen tulos, en halua lisätä sitä purkista, vaan aineksista missä sitä makua on. 

Vierailija
13/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen oma elimistökin tuottaa natriumglutamaattia. Ja sitä on tomaatissa, sienissä, hiivassa, lihassa...

Ja silti jotkut panikoivat siitä.

Vierailija
14/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi postaa tänne mututuntumalla väitteitä. Laittakaa nyt edes tuoreita lähteitä näille natriumglutamaatti on myrkkyä väitteillenne.

Vierailija
15/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko umameihinne. Työntäkää ne perseisiinne!

Vierailija
16/16 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha mauste. Suola ja pippuri riittää mausteeksi ruokaan kuin ruokaan, ja tulee halvemmaksi.

T. Lidl-mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän