Toi vastaamojuttu on hyväosaisten ongelma
Ei ole köyhillä mitään mahkuja tuollaisten rikkaiden palveluihin.
Kommentit (15)
Siellä opettajat valittaa kun koko kouluaika oli helvettiä kun pojat kiusasi. Opiskelin opettajaksi ja taas pojat kiusaa koko ajan. Juttu täysin keksitty ja toivottavasti kukaan ei ole ollut näin hölmö.
Mitä väliä kenen ongelma se on? Onko hyväosaisten ongelmat jotenkin vähemmän tärkeitä? Ihmisiä hekin ovat.
Paskapuhetta, en ole päivääkään ollut töissä ja kävin siellä pari kertaa. Olen uhri, sähköposti saapui.
Eli siis töissäkäyvillä ja yrittäjillä ei ole tällaisiin ylellisyyksiin varaa.
Siellä käy ihan kaikenlaista porukkaa, rikkaita ja köyhiä ja kaikkea siltä väliltä. Terapiaan saa tukea eli ei kaikki siellä omakustanteisesti käy.
Selkeästi täällä palstalla moni elää tunkkaisella 90-luvulla. Nykyään käytetään jo palveluseteleitä, joten julkinen puoli tukee käyntejä yksityisellä.
Vähävaraisimmat saavat Kelan tukea terapiaan ja menevät sinne lähetteellä.
Sitten on suuri määrä ihmisiä, jotka käyvät terapiassa täysin omilla rahoillaan.
Ja kallistahan se on, melkein 90 euroa /45 min.
Mutta monet ovat valmiit tämän maksamaan omasta pussistaan.
Myös Kelan tukemassa terapiassa on tietty omavastuu.
Ja noista palveluista on joillakin seuduilla huutava pula.
Vastaamo on perustettu juuri alalle jolla kysyntää on ja paljon.
Et sitten ole kelakorvauksesta kuullut?
Jos nyt vaikka olisikin "hyväosaisten" (kuinka voi olla hyväosainen jos joutuu terapiassa ravaamaan?) ongelma, ei se siitä silti yhtään väheksyttävämpää tekisi.
Saikohan TJ hyvät massit yrityskaupoista? :D
Vierailija kirjoitti:
Sitten on suuri määrä ihmisiä, jotka käyvät terapiassa täysin omilla rahoillaan.
No sitä mä sanoin, että vain varakkaat voi käydä tuommisissa. Eikä terveyskeskukset köyhille mitään maksusitoumuksia anna. Ainakaan taviksille.
Siellä voi käydä kelan tukemassa terapiassa ja saada toimeentulotukea omavastuuosuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä mä sanoin, että vain varakkaat voi käydä tuommisissa. Eikä terveyskeskukset köyhille mitään maksusitoumuksia anna. Ainakaan taviksille.
Terveyskeskukset?
Terapian omavastuuosuutta voi hakea toimeentulotukena. Tiedän, kun olen hakenut ja saanut.
Eikä ole. Minä olen työkyvytön ja rahaton. Kela ja toimeentulotuki maksaa kaiken.
Näin on.