Kuolinvaate?
Onko sinulla viimeistä vaatetoivetta mihin sinut puetaan, kun laitetaan arkkuun? Tuli mieleen kun luin miehestä joka toivoi lämmintä päälle. Tyttäret olivat pukeneet isän lämpimään kokovillaiseen takkiin, lapasiin, villasukkiin ja villapipoon.
Itse toivoisin päälleni syvän ja kirkkaan oranssisen viitan tai lakanan joka kiedotaan ympärilleni tai sitten turkoosin kankaan johon olen kietoutunut. Molemmat näyttävät minulta, mutta en pukeudu niihin eläessäni. Tosin, mitä väliä toiveellani kun on sitten kuollut kuori?
Kommentit (8)
Flanellipyjama päällä ja villasukat jalkaan ainakin. Siitä onkin sitten mukava lähteä matkalle kohti polttouunia.
Kalastajanliivi ja satanen joka taskuun.
Omaa toivettani en ole miettinyt. Isäni joka oli aina tarkka pukeutumisestaan puettiin tummaan pukuun joka oli hänellä ollut käytössä lapsenlapsensa häissä vain kuukautta ennen kuolemaansa. Taskuliina ja solmio tietysti ja kankainen nenäliina housuntaskussa kuten hänellä aina oli ja paita huolella silitetty.
Ei sillä ole minulle väliä sitten enää.
Ap haluaa näyttää buddhalaiselta munkilta? Minulle on ihan sama mitä siinä tilanteessa on päällä. Oli se sitten nunnan kaapu tai lateksinen seksihirviöasu (tosin lateksia tuskin hyväksytään polttohautaukseen, mutta se ei ollut se pointti).
Oloasu ja sukat. Mä en tykkää olla paljain jaloin. Rintsikoita ei saa laittaa, ne ahdistaa mua.
Vierailija kirjoitti:
Omaa toivettani en ole miettinyt. Isäni joka oli aina tarkka pukeutumisestaan puettiin tummaan pukuun joka oli hänellä ollut käytössä lapsenlapsensa häissä vain kuukautta ennen kuolemaansa. Taskuliina ja solmio tietysti ja kankainen nenäliina housuntaskussa kuten hänellä aina oli ja paita huolella silitetty.
Kaunista. Oliko isäsi toive tulla puetuksi noin, vai teidän oma päätös?
Joku Iris van Herpenin luomus olisi kiva