Minkä maalaiseksi sinua on luultu? ov
Oma lista aikas pitkä...
- libanonilainen (USA:ssa ollessa arabit luulivat näin)
- azerbaid¿anilainen (eräs avustustyöntekijä oli sitä mieltä, itse hän aasialaista alkuperää ja ollut avustamassa noilla seuduilla)
- islantilainen (brittitytöt tätä mieltä)
- kiinalainen (kaksi kertaa tänä vuonna kiinalaiset itse puhutelleet minua näin)
ja niitä varmaan muitakin, mutta nämä nyt mitä tulee mieleen...
Usein kysytään multa " puhutko suomea?" . Viimeksi tossa perjantaina... eräs nainen halusi tietää jonkin paikan Helsingissä ja kadulla kysyi multa neuvoa, ekana tietty varmisti, että osaanko ees kieltä. :p
Kommentit (39)
englannissa skotiksi
suomessa irlantilaiseksi
venäläiseksi
(ja myös usein romaniksi, sekä romanien ja valkolaisten toimesta. ei ole aina kiva, ei...)
ranskassa ruotsalaiseksi (italialaiset luulivat)
islantilaiseksi
turkkilaiseksi
mustalaiseksi muita en muista
Israelilaiseksi (Israelilaiset)
Italialaiseksi ( Italialaiset)
Eestiläiseksi (Eestiläiset)
Intialaiseksi (Nepalilainen)
Perulaiseksi (Afrikkalainen)
Argentiinalaiseksi (Nepalilainen)
Venäläiseksi (Eestiläinen)
Mutta hauskinta on kun mun ystävää on luultu eskimoksi =D
-israelilainen
-italialainen
-korealainen (!:D)
-espanjalainen
-intialainen (oli vielä intialainen joka luuli ja olen siis supisuomalainen)
Teininä esitin ulkomailla aina ruotsalaista, kun tuli mokailtua :D
Itse britti luuli niin puolen tunnin keskustelu tuokion jälkeen. Oli hyvin hämmentynyt kun kerroin että olen suomesta :)
Asuin Englannissa pitkään ja olin lomalla Irlannissa. Vahva aksentti :)
japani
kanada
argentiina
italia
lähes kaikki itä-euroopan maat
puoliksi kiinalainen/intialainen
belgia
Vierailija:
japani
kanada
argentiina
italia
lähes kaikki itä-euroopan maat
puoliksi kiinalainen/intialainen
belgia
irlanti
uusi-seelanti
australia
Nämä siis puheen perusteella... siis englannin ja tuo argentiina espanjan perusteella. Meksikolainen luuli
Ulkomailla taas on luultu laidasta laitaan.. Italialaiseksi, englantilaiseksi, israelilaiseksi, kurdiksi, venäläiseksi jne. Ja kun kertoo olevansa suomalainen, ei kukaan suostu uskomaan.
Joku kysyi, olenko puolalainen, kun puhun suomea aksentilla. (Olen täysin suomalainen enkä puhu millään aksentilla.)
Siellä luultiin ruotsalaiseksi, tsekiksi, puolalaiseksi. Ja kun puhuin suomea, niin kysyivät että olenko italialainen :D.
Muutenkin kadulla, pubissa, kaupoissa tultiin kysymään, mistä olen kotoisin.
Olen vaalea ja pieni. Kai jollain tavalla eri näköinen kuin irlantilaiset, kun ulkonäköni kiinnitti huomiota. Ja miehet kääntyivät katsomaan!
-venäläiseksi (2 kertaa) puhuteltiin venäjäksi, ja minä vielä vastasin venäjäksi =(
-ranskalaiseksi
-hollantilaiseksi
**
Suomessa eräs suomalainen mies puhui enkuksi, kun näki mieheni kanssa (mieheni siis ulkkis), tunsi mieheni ja oletti, että minäkin olen jostain kaukaa, vähän hassua, näytän suomalaiselta...
Joskus luullaan, että veressä on romaniverta, kun tummat kulmakarvat ym.
:p
Mun esikoinen on varmaan aika vinkeä ilmestys aikuisena, verissään kiertää ainakin 7 eri maan geenistöä, sukupolvienkin takaa, mutta kuitenkin... Pienenä näytti ihan Mao Tse Tungilta. :D
mutta muita
yhdysvallat
austraalia
viro
kreikka
Etelän lomilla luullaan yleensä hollantilaiseksi. Tämän lisäksi myös Hollannissa ja KLM:n lennoilla minulle tullaan aina puhumaan hollantia.
Ei mussa oo muuta tummaa kuin silmät. Hiukset ei oo oikeasti noin tummat kuin kuvissa, tai siis luontaisesti noin tummat. Väriä purkista. :p Mun iho on aivan valkoinen, sellainen todella kalpea vaalea, niin kalpea, että olen joutunut useasti Hb-kokeeseen, koska aneemisena pitävät.