Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa nukkua päiväunia!

Vierailija
03.02.2014 |

Olen kamalan väsynyt vauvan jatkuvasta öisestä heräilystä. Vauva kuitenkin nukkuu pitkät päikkärit parvekkeella päivisin, mutta itse en pysty nukahtamaan. Kertokaa vinkkejä miten nukahtaisin päiväunille. Aina sanotaan että nuku silloin kun vauvakin nukkuu, mutta miten nukahtaisin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa päivällä unta, vaikka olisin kuinka väsynyt. Ei olisi minusta vuoro- tai yötyöhön.

Vierailija
2/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, kärsin samasta, olisko kellään vinkkejä..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa nukkua päiväunia, mutta olen huomannut, että siitäkin on apua, kun menee sänkyyn "unta odottamaan". Eli käy päivälevolla vaikka ei nukahtaisikaan.

Vierailija
4/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on riittävän väsynyt, niin oppii. Ensin hiljaisuudessa, sitten ei haittaa vaikka lapset katsovat samassa huoneessa Puuha Peteä tai Pipsa Possua (tai jotain muuta yhtä laadukkaalla musiikilla varustettu). Minun unikouluni on nyt tässä vaiheessa. Kokeneemmat kertoo, että seuraava askel on, kun pystyy nukkumaan istualtaan hiekkalaatikon reunalla tai Hop Lopin pallomeressä.

t.Eritysilapsen äiti, vajailla yöunilla jo reilut 3v

ps. jos oikeasti on tilanne, että 90% todennäköisyydellä saa nukkua seuraavat pari tuntia keskeytyksettä, mutta uni ei tunnu tulevan, niin kannattaa ottaa melatoniin tabletti. Se auttaa nukahtamaan, mutta ei muuta unta sikeämmäksi eli herää, jos lapsi alkaa itkeä tms.

Vierailija
5/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin niin, että menisin sohvalle tai sängylle pitkälleen, hiljaiselle omaa lempimusiikkia tai vaikka radiokavana päälle, tuoksukynttilä palamaan. Eli yrittää edes rentoutua mahdollisimman hyvin, vaikka uni varsinaisesti ei tulisikaan. Ehkä jonkin ajan kuluttua unikin tulee, kun "oppii" tietyn hiljentymiskaavan.