Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuoli herpes apua

Vierailija
26.10.2020 |

Tuntuu että koko elämä romahtaa nyt. Olen koko pienen ikäni pelännyt tauteja enemmän kuin mitään. Nyt mulla ollut pari viikkoa uusi mies ja eilen alkoi tulemaan kipeitä näppylöitä alapäähän siihen missä kasvaa karvoja. Ajattelin että ne on vaan karvatupen tulehdusta kun olen sheivaillut aika paljon viimepäivinä. Mutta kun virtsaaminen alkoi sattua niin epäilen herpestä.
Ahdistaa ja haluan kuolla. En vaan kestä jos sain jonkun ikuisen taudin ja olen "vasta" 25v.
Olen varaamassa lääkäriin aikaa kunhan sieltä vastataan. Mutta kertokaa herpes kokemuksia. Kai mulla vielä toivoa on mutta kovasti epäilen että tämä peli on menetetty.

Ja turhaa tulla sitten aukomaan päätä että itseppä harrastit suojaamatonta tms. Tiedän sen joo mutta silti ahdistaa. Haluan vaan kokemuksia ja tukea tms.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sinulla selkeästi niitä rakkuloita?

Kuulostaa paljosta seksistä johtuvalta virtsatietulehdukselta, ja hankaus ärsyttänyt ihoa.

Vierailija
2/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti haluatko jatkaa suhdetta mieheen. Todennäköisesti tiennyt olevansa taudin kantaja muttei kertonut sinulle. Kerro miehelle ja katso kuinka reagoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt stop hetkeksi seksille ja sheivaamiselle. Pidät huolta hygieniasta, mutta älä käpälöi alapäätä. Jos siellä herpes on, se leviää käsien kautta helposti.

Vierailija
4/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppähän harrastit suojaamatonta seksiä joten nyt myös kärsit sen seurauksista.

Vierailija
5/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse aiheutettua.

Vierailija
6/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jotain muutakin kuin herpestä.

Vierailija
7/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata uuden kanssa harrastaa suojaamatonta seksiä ennen kuin on varma terveydestä. Oma moka.

Vierailija
8/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä ennen avioliittoa touhua? Its3 ansaittu Jumalan muistutus .

Vierailija
9/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä miehellä välttämättä sukuelinherpestä ole. Harrastitteko suuseksiä? Monikaan ei huomaa jos on pieni herpesrakkula huulessa, osalla se ilmenee vain pikkuruisena "finninä'. Tarttuu silti yhtä lailla. Ja erityisen helposti suuseksissä.

Vierailija
10/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo herpes on siitä kinkkinen kun jopa 90 % kantaa virusta mutta suuri osa ei oireile lainkaan tai vain hyvin pienesti. Eikä sitä kantajuutta testata sp-tautitesteissä.

Vierailija
11/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa paljosta seksistä johtuvalta virtsatietulehdukselta, ja hankaus ärsyttänyt ihoa.

On sellasia mitkä näyttää karvatupin tulehdukselta. Mutta kuulema myös herpeksessä samantyylisiä.

Oi, oispa asia vaan näin eikä olisi herpestä.

Sain toivoa tästä. Koska ollaan harrastettu seksiä paljon niin voisi olla myös näin. Odotan lääkärille pääsyä niin varmistuu. 😊

Ap

Vierailija
12/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo mikään maailmanloppu olisi. Itse sain 26-vuotiaana omalta mieheltäni, juurikin suuseksissä.

Ei oireillut kuin 2-3 kertaa. Nyt ei viimeiseen 10 vuoteen ollenkaan.

Vierailija
13/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolessako se herpes on?

Vierailija
14/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole herpes, mutta JOS on, niin se ei ole mikään maailmanloppu.

Ensinnäkin, arviolta 80-90% väestöstä on jo ko. virus elimistössään. Suurimmalla osalla se ei oireile, joten he eivät edes tiedä kantavansa ja levittävänsä virusta.

Ja niistä, jotka oireilevat, suurimmalla osalla tulee vain se yksi ja ensimmäinen puhkeaminen, jonka jälkeen viruksesta ei enää tule ulkoisia merkkejä koskaan. Varsinkin, jos kyseessä on HSV-1. Toinen, HSV-2 oireilee yleisemmin useammin, mutta senkin oireilun saa todella hyvin estettyä lääkityksellä.

Sekä HSV-1 (suualueen herpes) ja HSV-2 (genitaalialueen herpes) voivat tarttua molempiin kehon alueisiin. Itseasiassa on yleisempää, että genitaalialueella ilmaantuva herpes on tullut HSV-1 tartunnasta, koska tartunnan voi saada suuseksin kautta VAIKKA tartuttajalla ei olisi aktiivista herpestä suussaan. Virus tarttuu nimittäin myös ollessaan ”viral shedding”-tilassa, jolloin se tarttuu ihosoluista. Se voi tarttua ihmiseltä, jolla on ollut kerran elämässään 8-vuotiaana yksi suurakkula eikä koskaan enää sen jälkeen oireita. On siis mahdotonta tietää, voiko seksikumppanisi tartuttaa sinuun herpeksen.

Usko minua, olen ollut samassa tilanteessa kuin sinäkin ja tiedän sen maailmanlopun fiiliksen kun kuulee lääkäriltä että sinulla on genitaaliherpes. Sitä on stigmatoitu niin rajusti yhteiskunnassa, täysin turhaan. Lääketieteellisessä maailmassa herpestä ei edes luokitella seksitaudiksi, vaan krooniseksi ihotaudiksi. Itse sain genitaaliherpeksen HSV-1 suuseksin kautta pitkäaikaiselta poikaystävältäni, joka asiasta kuultuaan myönsi että hänellä oli lapsena ollut rakkula huulessa kerran. Sen jälkeen ei kertaakaan. Hänkään ei tiennyt, että on mahdollista tartuttaa herpes ilman oireita.

Diagnoosistani on 6 vuotta, olen saman miehen kanssa edelleen, enkä ole sen ensimmäisen kerran jälkeen oireillut kertaakaan. Asia ei vaivaa minua ollenkaan, en ajattele sitä koskaan ja unohdan koko jutun olemassaolon, kunnes joku jossain panikoi että on saanut herpeksen. Silloin koen velvollisuudekseni auttaa ja valistaa, ettei kyseessä ole millään tavalla elämään vaikuttava ongelma.

Ja tiedän, se ensimmäinen oireilu on KAMALA. Se sattuu! Mutta se menee ohi. Lääkäri antaa lääkkeen joka vie oireet pois parin kolmen päivän sisällä. Jos oireilet joku päivä uudestaan (uudelleen oireilu on btw 100x miedompaa kuin ensimmäinen), voit pyytää estolääkityksen, joka myös takaa ettet levitä virusta eteenpäin.

Kaikki on hyvin, Ap, lupaan sen, vaikka just nyt tuntuisi ihan hirveältä.

Ja jos se ei ole herpes niin hyvä juttu, toivon silti että joku muu saa tästä viestistä lohtua tai että joku oireeton/virukseton voi muuttaa mieltään ja lakata stigmatoimasta herpestä omissa ajatuksissaan niin pahasti.

Vierailija
15/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole herpes, mutta JOS on, niin se ei ole mikään maailmanloppu.

Ensinnäkin, arviolta 80-90% väestöstä on jo ko. virus elimistössään. Suurimmalla osalla se ei oireile, joten he eivät edes tiedä kantavansa ja levittävänsä virusta.

Ja niistä, jotka oireilevat, suurimmalla osalla tulee vain se yksi ja ensimmäinen puhkeaminen, jonka jälkeen viruksesta ei enää tule ulkoisia merkkejä koskaan. Varsinkin, jos kyseessä on HSV-1. Toinen, HSV-2 oireilee yleisemmin useammin, mutta senkin oireilun saa todella hyvin estettyä lääkityksellä.

Sekä HSV-1 (suualueen herpes) ja HSV-2 (genitaalialueen herpes) voivat tarttua molempiin kehon alueisiin. Itseasiassa on yleisempää, että genitaalialueella ilmaantuva herpes on tullut HSV-1 tartunnasta, koska tartunnan voi saada suuseksin kautta VAIKKA tartuttajalla ei olisi aktiivista herpestä suussaan. Virus tarttuu nimittäin myös ollessaan ”viral shedding”-tilassa, jolloin se tarttuu ihosoluista. Se voi tarttua ihmiseltä, jolla on ollut kerran elämässään 8-vuotiaana yksi suurakkula eikä koskaan enää sen jälkeen oireita. On siis mahdotonta tietää, voiko seksikumppanisi tartuttaa sinuun herpeksen.

Usko minua, olen ollut samassa tilanteessa kuin sinäkin ja tiedän sen maailmanlopun fiiliksen kun kuulee lääkäriltä että sinulla on genitaaliherpes. Sitä on stigmatoitu niin rajusti yhteiskunnassa, täysin turhaan. Lääketieteellisessä maailmassa herpestä ei edes luokitella seksitaudiksi, vaan krooniseksi ihotaudiksi. Itse sain genitaaliherpeksen HSV-1 suuseksin kautta pitkäaikaiselta poikaystävältäni, joka asiasta kuultuaan myönsi että hänellä oli lapsena ollut rakkula huulessa kerran. Sen jälkeen ei kertaakaan. Hänkään ei tiennyt, että on mahdollista tartuttaa herpes ilman oireita.

Diagnoosistani on 6 vuotta, olen saman miehen kanssa edelleen, enkä ole sen ensimmäisen kerran jälkeen oireillut kertaakaan. Asia ei vaivaa minua ollenkaan, en ajattele sitä koskaan ja unohdan koko jutun olemassaolon, kunnes joku jossain panikoi että on saanut herpeksen. Silloin koen velvollisuudekseni auttaa ja valistaa, ettei kyseessä ole millään tavalla elämään vaikuttava ongelma.

Ja tiedän, se ensimmäinen oireilu on KAMALA. Se sattuu! Mutta se menee ohi. Lääkäri antaa lääkkeen joka vie oireet pois parin kolmen päivän sisällä. Jos oireilet joku päivä uudestaan (uudelleen oireilu on btw 100x miedompaa kuin ensimmäinen), voit pyytää estolääkityksen, joka myös takaa ettet levitä virusta eteenpäin.

Ja jos se ei ole herpes niin hyvä juttu, toivon silti että joku muu saa tästä viestistä lohtua tai että joku oireeton/virukseton voi muuttaa mieltään ja lakata stigmatoimasta herpestä omissa ajatuksissaan niin pahasti.

Kiitos! Helpottaa oikeasti oloa. Vaikka silti jännittää muttei tunnu enää niiiin pahalta. Kiitos tosi paljon!

Ap

Vierailija
16/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Helpottaa oikeasti oloa. Vaikka silti jännittää muttei tunnu enää niiiin pahalta. Kiitos tosi paljon!

Ap

Mukava kuulla! Tsemppiä sulle, oli se sit herpes tai ei :)

Vierailija
17/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kyllä ton estolääkityksen kanssakin voi levittää sitä. Tai no, toi nyt varmaan on vähän niin ja näin kun jotkut varmaan unohtaa välillä ottaa sitä.

Vierailija
18/47 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ny äkkiä ostamaan valacycloviriä apteekista jos on primääri infektio. Löytyy ihan hyllystä ilman reseptiä.

Vierailija
19/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zostavax-rokotetta suosittelen. Se on tarkoitettu vyöruusulle, mutta tehoaa myös hsv1 ja hsv2. Vyöruusu kuuluu samaan herpes-perheeseen ja sillä on noin 50% sama dna. Kaksi tai kolmas tehosterokote voi eliminoida herpes-oireet kokonaan. Kysy lääkäriltäsi.

Maksaa noin 180€.

Aikuisille annetaan 2-3 rokote kertaa ja thäts it.

Vierailija
20/47 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sellasia mitkä näyttää karvatupin tulehdukselta. Mutta kuulema myös herpeksessä samantyylisiä.

Oi, oispa asia vaan näin eikä olisi herpestä.

Sain toivoa tästä. Koska ollaan harrastettu seksiä paljon niin voisi olla myös näin. Odotan lääkärille pääsyä niin varmistuu. 😊

Ap

Eikös herpes yleensä oirehdi sellaisina selvästi näkyvinä ja järjettömän kipeinä rakkuloina? Mulla on pari kertaa ollut alapäässä todella kipeä patti ja olin ihan varma, että se on herpes, mutta kummallakin kerralla oli kyse jonkun rauhasen tulehduksesta.

Tsemppiä sulle, toivottavasti on jotain muuta kuin herpestä! :)