Sikiön liikkeet sattuu
Mulla on nyt rv30 ja sikiön potkut on alkaneet tuntua todella epämiellyttäviltä. Vauva on luultavasti jalat alaspäin ja potkii todella kovaa ja tuntuu kovina vihlaisuina ehkä rakossa tai jossain? Luin että kipu voi johtua liian vähäisestä lapsivedestä mutta ei kai näillä viikoilla vielä sentään?
Kommentit (7)
No ei mua se kipu niinkään haittaa, mietin vain tuota lapsiveden määrää. Ja kävi myös mielessä että voisiko se olla virtsatieinfektio vaikkakin kipu on kyllä yhteydessä vauvan liikkeisiin eikä kyllä pari viikkoa sitten neuvolassa virtsanäytteessäkään mitään näkynyt.. -ap
Joo, ei se aina kivalta tunnu. Mutta mulla on ainakin joka kerta helpottanut loppuraskaudessa, kun vauvalla ei oo enää tilaa potkia ja liikkeet on menneet enemmän semmoiseksi mylläämiseksi. Noilla viikoilla alkaa olla jo "iso" ja voimaa on enemmän, mutta tilaa veilä suht paljon.
Tosin siinä loppuvaiheessakin rakko on edelleen kovilla, jos tenava päättää venytellä sopivasti ja ponnistaa toisesta päästä vauhtia palleasta ja puskee päätä rakkoon... :p Ja yhtä vinkeetä on sekin, kun yrittää tulla navan kautta pihalle ja punkee jotain raajan osaa nahan läpi, niin että siihen tulee möykky... Mutta eipähän mahdu enää varsinaisesti potkimaan...
Minulla ollut normaalisti lapsivettä ja molemmat potkinut niin että sattuu.
Siitä se äidin ja lapsen rakkaussuhde alkaa!!!
Mulla ainakin oli toisessa raskaudessa aika kovia kipuja välillä vauvan liikkeisiin liittyen ja välillä tuntui, että vauva tunkee itsensä ulos voimalla kun touhusi mahassa ja iski oikein voimalla johonkin, usein juuri alapäähän mutta välillä tuntui kuin meinaisi tulla mahasta läpi. Lopussa oli sitten sellaista sukkapuikkomaista kipua. Jos sellaista ilmenisi niin olisin huolissani lähteekö synnytys käyntiin pienillä viikoilla muuten en ehkä niinkään mutta kannattaa tuo huoli varmaan varalta joka tapauksessa ottaa neuvolassa puheeksi.
No mullahan taitaaki olla neuvola tällä viikolla mutta tottahan kaikki pitää av:ltä tiedustella ennen muuta ;) -ap
Kipuun saat tottua kun olet raskaana. Se on ihan normaalia ja raskauteen kuuluvaa. Synnytys se vasta sattuukin.:)