Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset voivat nykyään niin huonosti?

Vierailija
01.05.2024 |

Minulla on todella vahva epäilys miksi ihmiset ja yhä nuoremmat ja nuoremmat voivat huonosti ja heillä on mielenterveysongelmia:

Älypuhelimet ja sosiaalinen media.

Maailma lähti alaspäin kun älypuhelimet ja sosiaalinen media tulivat.

N49

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin nuo varmaan vaikuttavat. Minusta älypuhelin on vain helpottanut elämääni. Lisäksi whatsapp-ryhmien ansiosta tulee pidettyä enemmän yhteyttä ihmisiin, minkä koen positiiviseksi asiaksi elämässäni.

Vierailija
2/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on suuri vaikutus - erityisesti myös aikuisiin.  Aikuisille avautui uusi paikka, missä he alkoivat "vapautua", mikä johti rajattomaan, itsekkäämpään käytökseen ja arvomaailmojen murenemiseen.

Lapset liittyivät aikuisten rakentamaan älypuhelintodellisuuteen.  Eikä se ole heille yhtään ystävällisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on suuri vaikutus - erityisesti myös aikuisiin.  Aikuisille avautui uusi paikka, missä he alkoivat "vapautua", mikä johti rajattomaan, itsekkäämpään käytökseen ja arvomaailmojen murenemiseen.

Lapset liittyivät aikuisten rakentamaan älypuhelintodellisuuteen.  Eikä se ole heille yhtään ystävällisempi.

Miten arvomaailmasi on murentunut älypuhelinten takia? Ei ne minun arvomaailmaani ole mitenkään vaikuttaneet.

Vierailija
4/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas yhteiskunta jossa kaikki vanha romutettu mutta mitään uutta ja parempaa ei ole ollut laittaa tilalle. Nyt kun on tämä vauvapalsta ja laitteet niin ihmiset avautuvat täällä ja kaikki sairaus - sekä yhteiskunnan että ihmisten - näkyy nyt.

Kirjoittakaa vaan ihan kaikesta paskasta niin kun kaikki tiedetään niin ehkä jotakin voitaisiin alkaa tehdäkin asioiden korjaamiseksi... itse olen aika epäluuloinen tämän korjaamisen suhteen ja luulen että nyt mennään kyllä ihan päin Helvettiä.

Vierailija
5/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, mitä positiivista jossain tiktok:ssa on? Jonkin verran olen kokeillut ja suurin osa sisällöstä on sellaista turhaa höttöä, että aivot sulaa.

Vierailija
6/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyhmät äänestäjät.    päättäjiä ei taida voida syyttää.  tai kai niitäkin.

Vierailija
7/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimet aiheuttavat levottomuutta. Ihmisten ei enää tarvitse olla tekemättä mitään. He eivät enää tylsisty koska aina voi selata puhelinta.

Älypuhelimet ovat aiheuttaneet eroja ja pahaa mieltä parisuhteisiin koska puhelimen  ja sosiaalisen median kautta on aina muita läsnä. Enää ei olla kaksin juuri ollenkaan. Surullista.

Sosiaalinen media aiheuttanut kateutta ja riittämättömyyden tunnetta kun verrataan kaikessa muihin.

Kyllä, älypuhelimet ja varsinkin sosiaalinen media tuhosi maailman.

Vierailija
8/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja ahneus - minä minä

Vierailija
9/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helppoa elämää? 

Vierailija
10/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan yleinen ilmapiiri on kova. Joko selviät tässä ja, jos et selviä niin et ole minkään arvoinen. Mitä rikkaampi ihminen, sen arvokkaampi olet tässä yhteiskunnassa. 

Vierailija
11/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, mitä positiivista jossain tiktok:ssa on? Jonkin verran olen kokeillut ja suurin osa sisällöstä on sellaista turhaa höttöä, että aivot sulaa.

Siellä on hauskoja videoita, esim. Adrian Bliss saa minut nauramaan vedet silmissä ja se mieshoitaja, joka tekee videoita päivystyksestä. Ja kaikki koiravideot. Tyhmät videot rullaan nopeasti ohi.

Vierailija
12/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimet aiheuttavat levottomuutta. Ihmisten ei enää tarvitse olla tekemättä mitään. He eivät enää tylsisty koska aina voi selata puhelinta.

Älypuhelimet ovat aiheuttaneet eroja ja pahaa mieltä parisuhteisiin koska puhelimen  ja sosiaalisen median kautta on aina muita läsnä. Enää ei olla kaksin juuri ollenkaan. Surullista.

Sosiaalinen media aiheuttanut kateutta ja riittämättömyyden tunnetta kun verrataan kaikessa muihin.

Kyllä, älypuhelimet ja varsinkin sosiaalinen media tuhosi maailman.

Me käymme puolisoni kanssa joka päivä kävelyllä. Keskustelemme sitten kaikesta näkemästämme ja kokemastamme. Kotona olisimme ilman telkkaria, tietokoneita ja kännyköitä aika tuppisuita. Vaan kun somesta ja uutisvirrasta riittää jatkuvaa keskustelunaihetta. En siis ymmärrä, miten ne ovat tuhonneet maailman.

Vierailija
13/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liika itsenäisyyden vaatimus liian varhain näkyy myös. Vanhemmat ulkoistavat kasvatusvastuun. Yhä nuorempien pitää ottaa aikuisen vastuu. Odotetaan päiväkodin ja koulun hoitavan kaiken kasvattamisen. Yksilöä korostava yhteiskunta tuottaa myös omat ongelmansa.

Vierailija
14/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YYYHYYY OLEN NIIN UUPUNUT JA ITKUINEN YYHYYY😩

ada33

Vierailija
15/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Työnnä se älypuhelin per... si.   Vappuna ei kiinnosta sinun huonosti vointi. Mouruat yksin. 

Vierailija
16/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin paljon enemmän yhteyttä muihin ennen älypuhelimia. Ystävien kanssa tuntien jutteluja lankapuhelimessa, kirjeitä ja ennen kaikkea nähtiin usein livenä!!

Nyt lähetetään silloin tällöin viestejä mitä kuuluu ja se riittää taas joksikin aikaa.

Vierailija
17/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Työnnä se älypuhelin per... si.   Vappuna ei kiinnosta sinun huonosti vointi. Mouruat yksin. 

Siellä ilmoittautui yksi puhelinaddikti!

Vierailija
18/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin paljon enemmän yhteyttä muihin ennen älypuhelimia. Ystävien kanssa tuntien jutteluja lankapuhelimessa, kirjeitä ja ennen kaikkea nähtiin usein livenä!!

Nyt lähetetään silloin tällöin viestejä mitä kuuluu ja se riittää taas joksikin aikaa.

Miten älypuhelimet ovat estäneet teitä tapaamasta livenä? Kyllä minä tapaan ystäviäni aivan kuten ennenkin. Ensi viikonloppuna on taas yksi kaveripiirin tapaaminen ja harrastuksissa tapaan paljon ihmisiä joka viikko.

Vierailija
19/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa. Somessa mieli vääristyy. M57

Vierailija
20/35 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas toisinpäin.  Nyt on helpompaa ehdottaa tapaamista lyhyelläkin varoitusajalla,  kun kavereilla on kännykät mukana kodin ulkopuolellakin.  Lankapuhelinten aikaan et tiennyt,  jos joku oli yrittänyt tavoittaa sua sillä aikaa,  kun olit viemässä roskia.