Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pesisin kasvot 2 vuotiaalta lapselta, joka ei siihen suostu?

Vierailija
26.10.2020 |

Varsinkin aamukiireessä pakko pitää rimpuilevaa lasta yhdellä kädellä kiinni ja yrittää pestä toisella. Tuloksena epämääräinen puhdistus, parkuva lapsi ja lainehtiva kylpyhuone.

Miten tämän tekisi paremmin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi se ja pese naama iltaisin

Vierailija
2/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä neljä aikuista pitelemään lasta käsistä ja jaloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi naama märällä pyyhkeellä? Vähän kuin pesulapulla pesisit. Ei ainakaan koko vessa lainehtisi.

Vierailija
4/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese sitä naamaa. Oletko ap ihan viisas?

Vierailija
5/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä pyyhe kostetaan lämpimällä vedellä, puristetaan kuivaksi. Lapsi voi sitten itse hankata sillä naamansa puhtaaksi.

Vierailija
6/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pysty pesemään väkisin.

Vierailija
7/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis roiskit ja suihkit vettä paniikissa rimpuilevan lapsen kasvoille niin, että lopputuloksena kylppäri lainehtii? Lapsihan saa tuossa hukkumiskokemuksen. Lasketaan kidutukseksi. Ja sitten vielä avuttomana ihmettelet, kun lapsi ei suostu vapaaehtoisesti naamapesulle... Ei tsissus, dille!

Vierailija
8/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi pestä joka päivä? Itse saan kahdessa sekunnissa pestyä ruuat pois 2v naamasta, se riittää.

Vierailija
9/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painepesurilla olen lasten naamat aina aamuisin pessyt. Tulee syväpuhdasta jälkeä.

Vierailija
10/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lasta pesemään omat kasvonsa. Osaa sen ikäinen ainakin jotenkin pestä kasvonsa, jos jotain silti jää, niin pyyhit pyyhkeellä tai paperilla pois. Teet tuosta turhan taistelun itsellesi. Monilla 2-vuotiailla on vahva "minä itse-vaihe", joten se usein toimii, että antaa lapsen yrittää itse tehdä.

Vierailija
11/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti? Hän on kaksi vuotias, ja sinä aikuinen. Pesisin vaikka väkisin. Tai sitten voit vaan antaa periksi....tästä lähtien muissakin asioissa. Lapsethan ne määräävät mitä perheissä tehdään/ei tehdä, kun ei osata enää olla auktoriteettejä.

Vierailija
12/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin vasemmalla kädellä ilmassa niin, että lapsen molemmat kädet on minun käteni alla, painoin kylkeäni vasten. Sitten vaan kohti pesuallasta ja oikealla kädellä pestään naama. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Vähän tuntuisi siltä, että et uskalla vastustaa lapsen tahtoa? Totta kai ne kiukuttelee, se on ihan normaalia. Ja aikuinen laittaa lapsen ojennukseen, vaikka sitten väkisin. Sekin on ihan normaalia. Älä missään tapauksessa anna nyt periksi, se on loputon tie. Jos lapsi oppii, että hän saa aina tahtonsa läpi, niin sinulla on erittäin raskaat 16 vuotta edessä!

2xteinin isä

Vierailija
13/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kannattaa opettaa puhdistamaan omat kasvonsa. Menette ei-niin kiireisenä aikana peilin eteen yhdessä pyyhe/paperi kädessä. Sinä näytät mallia miten pyyhitään ja lapsi tekee perässä. Ei väkipakolla vaan leikin muodossa. Sitten yhtäkkiä muutaman kerran päästä lapsi osaa jo itse.

Vierailija
14/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä pysty pesemään väkisin.

Pystyy jos haluaa. Aikuinen vs. kaksivuotias... voi jessus, kyllä on ongelma taas kehitetty!

2xteinin isä

Vierailija
15/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä hauska leikki. Kukkuu kuka on piilossa tmv. Kiva pesuväline myös auttaa. Ei väkisin, pakottamalla. Anna lapsen katsoa mallia kun itse peset.

Vierailija
16/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu. Oi osaatko ihan itse pestä. Hienoa!

Vierailija
17/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naama pitää aamuisin pestä?

Vierailija
18/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten peset p*rseen vauvalta, jos vauva ei tykkää siitä? No sä vaan peset sen. Lapsi sitten huutaa, jos on huutaakseen, mutta ei se lapsi voi likaisena elää (vaikka haluaisikin).

Vierailija
19/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireettömänä aikana leikitte ja pesette yhdessä kostealla rätillä lelujen naamoja ja siitä sitten eteenpäin edeten... Anna lapsen pyyhkiä oma naamansa, älä puutu alussa.

Vierailija
20/31 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pese sitä naamaa. Oletko ap ihan viisas?

Puhtaus ja säännölliset rutiinit on erittäin tärkeitä pikkulapsivaiheessa. Oletko itse ihan viisas, kun tuollaisia kirjoittelet? Sinulla ei taida olla omia lapsia ollenkaan?

2xteinin isä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan