Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Susanna?

Vierailija
02.02.2014 |

Mitä mieltä nimestä Susanna/Susanne? Kannattaako antaa lapselle nimeksi? Minusta erittäin kaunis nimi, ei nykyään liian yleinen muttei kammottava väännöskään :)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat versiot ovat erittäin kauniita. Suosittelen ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:14"]Olen aina tykännyt. Se on pirteä, kaunis ja jotenkin persoonallinen nimi, siitä huolimatta ettei se toki harvinainen ole. Tuntuu omalta :-D.

[/quote]

Onhan se harvinainen nykylasten keskuudessa. Parempi se on kuin joku Emna tai Aava.

Vierailija
24/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Susanna, tykkään nimestä muuten, mutta haittana on, että hyvin harvat käyttävät oikeaa nimeä, vaan eri lyhennöksiä löytyy runsaasti. Nuorempana vihasin, kun minua kutsuttiin Sussuksi, nyt siihen alkaa olla jo tottunut, kun sitä melkee kaikki tuttuni käyttävät.

Vierailija
25/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana, naisellinen nimi. Lemppari!

Vierailija
26/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi, kansainvälinen ja tunnettu, muttei liiaksi käytetty, ollut varsinaisena muotinimenä kai koskaan. Kaikki tuntemani Susannat ovat myös tosi kivoja :)

Vierailija
27/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä ollenkaan, mutta ihan ok. Marianne on parempi :)

Vierailija
28/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanne paljon kauniimpi.

Vierailija
29/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna on IHANA ;-)

Vierailija
30/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susannasta tulee jyrsijä-indren mieleen:S

Susanne on kaunis nimi:)

Vierailija
31/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää Susanna -nimeä. Ja se on mun toinen nimi.

Vierailija
32/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä. 

Vierailija
33/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Susanna! Pidän nimestäni todella paljon. Minusta se on äänteellisesti ja merkityksellisesti (heprean liljaa tarkoittava Shoshanah-sana pohjana) kaunis. Ja kätevää, kun on Suomessa pitkään käytössä ollut nimi, mutta aina myös ulkomailla osataan kirjoittaa oikein ja mielletään heti naisen nimeksi.

Tuota Suu-Sanna-väännöstä en ole koskaan itse kuullut, nyt tuli tässä ketjussa ekan kerran vastaan. :O Mutta tutuille olen kyllä Sussu, Susku, Suski, Susa, Susu, Zuzu, milloin mitäkin. Ei ole mua haitannut yhtään nuo lempinimet, tykkään niistä. :)

Jos elätte kovin kansainvälistä elämää, niin sitten kannattaa ehkä valita nimi Susanne-muodossa. Suurin osa muista kuin suomenkielisistä yleensä aina ensin yrittää kirjoittaa nimeni loppuun tuon e:n, myös suomenruotsalaiset. Olenkin alkanut muiden kielten kuin suomen puhujille sanomaan, että nimi on Susanna A:lla.

Vierailija
34/47 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kiva nimi, ja sopii myös ulkomaalaisten suuhun.

Oma nimeni on Susanna, hiukan joskus pienenä ahdisti kun kuulin että se tarkoittaa hepreaksi liljaa ja en ole kedon kaunein kukka vana tämmönen pyöräeä aknenaama... mutta noh enpä toisaalta osaa kuvitella muutakaan nimeä.

Ja positiivista on juuri se että harvoin tulee samoissa piireissa toista Susanna vastaan ja silti n iin yleinen nimi ettei paista liikaa joukosta.

Vierailija
35/47 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin paljon mieluummin vaikka Aava tai Emma.

T:Susanna

Vierailija
36/47 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski, Susu, Sunde, Sussu; noilla nimillä kutsutaan tuntemiani Susannoja, ja he ovat aikuisia.

Susanna on ihan kiva nimi, mutta nuo väännökset ei niinkään ja niitä varmasti tulee käyttöön.

Vierailija
37/47 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kyseisen nimen kantaja ilmoittautuu! Koen itse, ettei mikään muu nimi sopisi minulle yhtä hyvin ja olen ylpeästi Susanna, vaikka aina kuuleekin olevansa sussu, mutta loppujen lopuksi mitä pienistä. Todella kaunis nimi eikä omassa ikäluokassani ole paljon Susannia tai ainakaan yhtä paljoa mitä Venloja ja Ellejä kävelee vastaan. 

Vierailija
38/47 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, unelman naisellinen nimi tuo Susanna. Saa hyviä kutsumanimiä kuten Sussu, Suski, Sussi jne...Ykkösvaihtoehto tytön nimeksi. Siihen kun vielä yhdistetään toiseks nimeks Jenni, niin ei siitä naisen nimet enää parane... Eli Jenni Susanna... ja kutsumanimeks tietty Susanna 😍

Vierailija
39/47 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Kerrankin joku ehdottaa nimeä, josta minäkin pidän. 

Sitä paitsi ainoa tuntemani Susanna on mukava tyyppi.

Vierailija
40/47 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni sekä edesmenneet mummu ja isomummu Susannoja...vanha kaunis nimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan