Mikä tähän ihottumaan auttaa?
Samanlainen kutiamaton silmänympärysihottuma kuin tässä kuvassa. Monta viikkoa jo ollut. Lääkäriin pääsee joskus tuhannen vuoden kuluttua, joten en oo varannut edes aikaa.
https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/lqwn4q/skin_concern…
Kommentit (21)
Vierailija wrote:
Mene yksityiselle ihotautien erikoislääkärille, ajan saa nopeammin.
Ei mulla ole sellaiseen rahaa.
Ap
Ei meikkiä, puhdista pelkällä vedellä, mulle määrättiin kortisoni voidetta vastaavaan
Älä laita mitään kemikaaleja silmien lähettyville. Ainoastaan apteekin parbeenittomia voiteita naamaan.
Vierailija wrote:
Älä laita mitään kemikaaleja silmien lähettyville. Ainoastaan apteekin parbeenittomia voiteita naamaan.
Mitä on parbeeni ja miksi se on haitallista? Ja mistä ne apteekin voiteet on tehty ellei kemikaaleista?
En laittaisi kortisonirasvoja silmien ympärille omin päin. Enkä muutenkaan. Voi olla bakteeriperäistä tai sieni tai atooppinen tai mikä lie rutto. Antaisin lääkärin katsoa kun on niin lähellä silmää. Sörkkimällä voi olla julmalaton silmätulehdus tai pudota koko silmämuna . Kevyttä liioittelua, mutta totta toinen puoli
Vierailija wrote:
En laittaisi kortisonirasvoja silmien ympärille omin päin. Enkä muutenkaan. Voi olla bakteeriperäistä tai sieni tai atooppinen tai mikä lie rutto. Antaisin lääkärin katsoa kun on niin lähellä silmää. Sörkkimällä voi olla julmalaton silmätulehdus tai pudota koko silmämuna . Kevyttä liioittelua, mutta totta toinen puoli
Varmaan ehtivät silmämunat sitten tippua ennen kuin pääsee lääkärin vastaanotolle. Kortisonia en ole uskaltanutkaan laittaa, kun epäilen, että kyseessä saattaisi olla POD.
Ap
Ihotautilääkäri sanoi minulle, että kortisonia vain kaulasta alaspäin! Minulla oli suunympärysihottuma, vähän tuota samaa tyyliä. En vaan muista, millä se lähti, mutta lähti kyllä eli uskon, että pääset tuosta eroon.
Kortisonia ei saa laittaa silmien ympärille, mutta jos lääkäri määrää niin mikäs siinä. Näin mulle sanottiin apteekissa. Parabeenit ovat säilöntäaineita, joihin voi allergisoitua.
Vierailija wrote:
Kortisonia ei saa laittaa silmien ympärille, mutta jos lääkäri määrää niin mikäs siinä. Näin mulle sanottiin apteekissa. Parabeenit ovat säilöntäaineita, joihin voi allergisoitua.
Parabeenit on kyllä säilöntäaineista vähiten herkistäviä. Nykyään niitä näkee todella harvoin, lähinnä apteekin perusvoiteissa tai muissa allergisille tarkoitetuissa voiteissa
Vaikuttaisi periokulaaridermatiitilta. Hoidoksi antibioottivoidetta tai jos ei sillä asetu pitkä tablettikuuri. Lääkäriin mars siitä. t. lägärs
mulle tuli tommonen vichyn voiteesta, vaihdoin aveneen.
Vierailija wrote:
mulle tuli tommonen vichyn voiteesta, vaihdoin aveneen.
Käytin aiemmin Bybin silmänympärysvoidetta ja vaihdoin La roche posayn tolerianeen. En tiedä pahensiko tuo vaan asiaa.
Ap
Syy meikkituote, kasvojen puhdustuaine tai huonosti puhdistetut meikinlevitysvälineet.
Tutulle, pitkään käytetylle tuotteelle voi tulla yliherkäksi.
Vierailija wrote:
Syy meikkituote, kasvojen puhdustuaine tai huonosti puhdistetut meikinlevitysvälineet.
Tutulle, pitkään käytetylle tuotteelle voi tulla yliherkäksi.
En ole käyttänyt meikkejä kohta kuukauteen ja kaikki ihonhoitotuotteet on vaihdettu hajusteettomiin herkän ihon tuotteisiin.
Ap
Hajusteettomille ja herkän ihon tuotteillekin voi olla allerginen, valitettavasti. Itselle käy vain tietyt tuotteet, osa luonnonkosmetiikkaa osa ei. Luonnonkosmetiikastakaan ei käy läheskään kaikki.
Oftan Dexa silmävoide. Reseptilääke. Vaihda voiteissa luonnonkosmetiikkaan
Vaikuttaa ripsivärin aiheuttamalta. Mutta ei silmänympärykselle ole pakko laittaa mitään, paranee sillä.
Mene yksityiselle ihotautien erikoislääkärille, ajan saa nopeammin.