Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tähän ihottumaan auttaa?

Vierailija
26.10.2023 |

Samanlainen kutiamaton silmänympärysihottuma kuin tässä kuvassa. Monta viikkoa jo ollut. Lääkäriin pääsee joskus tuhannen vuoden kuluttua, joten en oo varannut edes aikaa.

https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/lqwn4q/skin_concern…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene  yksityiselle ihotautien erikoislääkärille, ajan saa nopeammin.

Vierailija
2/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mene  yksityiselle ihotautien erikoislääkärille, ajan saa nopeammin.

Ei mulla ole sellaiseen rahaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkiä, puhdista pelkällä vedellä, mulle määrättiin kortisoni voidetta vastaavaan 

Vierailija
5/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita mitään kemikaaleja silmien lähettyville. Ainoastaan apteekin parbeenittomia voiteita naamaan.

Vierailija
6/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä laita mitään kemikaaleja silmien lähettyville. Ainoastaan apteekin parbeenittomia voiteita naamaan.

Mitä on parbeeni ja miksi se on haitallista? Ja mistä ne apteekin voiteet on tehty ellei kemikaaleista?

Vierailija
7/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi kortisonirasvoja silmien ympärille omin päin. Enkä muutenkaan. Voi olla bakteeriperäistä tai sieni tai atooppinen tai mikä lie rutto. Antaisin lääkärin katsoa kun on niin lähellä silmää. Sörkkimällä voi olla julmalaton silmätulehdus tai pudota koko silmämuna . Kevyttä liioittelua, mutta totta toinen puoli

Vierailija
8/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En laittaisi kortisonirasvoja silmien ympärille omin päin. Enkä muutenkaan. Voi olla bakteeriperäistä tai sieni tai atooppinen tai mikä lie rutto. Antaisin lääkärin katsoa kun on niin lähellä silmää. Sörkkimällä voi olla julmalaton silmätulehdus tai pudota koko silmämuna . Kevyttä liioittelua, mutta totta toinen puoli

Varmaan ehtivät silmämunat sitten tippua ennen kuin pääsee lääkärin vastaanotolle. Kortisonia en ole uskaltanutkaan laittaa, kun epäilen, että kyseessä saattaisi olla POD.

Ap

Vierailija
9/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri sanoi minulle, että kortisonia vain kaulasta alaspäin! Minulla oli suunympärysihottuma, vähän tuota samaa tyyliä. En vaan muista, millä se lähti, mutta lähti kyllä eli uskon, että pääset tuosta eroon. 

Vierailija
10/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonia ei saa laittaa silmien ympärille, mutta jos lääkäri määrää niin mikäs siinä. Näin mulle sanottiin apteekissa. Parabeenit ovat säilöntäaineita, joihin voi allergisoitua. 

Vierailija
11/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apteekista. 

Vierailija
12/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kortisonia ei saa laittaa silmien ympärille, mutta jos lääkäri määrää niin mikäs siinä. Näin mulle sanottiin apteekissa. Parabeenit ovat säilöntäaineita, joihin voi allergisoitua. 

Parabeenit on kyllä säilöntäaineista vähiten herkistäviä. Nykyään niitä näkee todella harvoin, lähinnä apteekin perusvoiteissa tai muissa allergisille tarkoitetuissa voiteissa 

Vierailija
13/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi periokulaaridermatiitilta. Hoidoksi antibioottivoidetta tai jos ei sillä asetu pitkä tablettikuuri. Lääkäriin mars siitä. t. lägärs

Vierailija
14/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli tommonen vichyn voiteesta, vaihdoin aveneen.

Vierailija
15/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

mulle tuli tommonen vichyn voiteesta, vaihdoin aveneen.

Käytin aiemmin Bybin silmänympärysvoidetta ja vaihdoin La roche posayn tolerianeen. En tiedä pahensiko tuo vaan asiaa. 

Ap

Vierailija
16/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy meikkituote, kasvojen puhdustuaine tai huonosti puhdistetut meikinlevitysvälineet.

Tutulle, pitkään käytetylle tuotteelle voi tulla yliherkäksi.

Vierailija
17/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syy meikkituote, kasvojen puhdustuaine tai huonosti puhdistetut meikinlevitysvälineet.

Tutulle, pitkään käytetylle tuotteelle voi tulla yliherkäksi.

En ole käyttänyt meikkejä kohta kuukauteen ja kaikki ihonhoitotuotteet on vaihdettu hajusteettomiin herkän ihon tuotteisiin.

Ap

Vierailija
18/21 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomille ja herkän ihon tuotteillekin voi olla allerginen, valitettavasti. Itselle käy vain tietyt tuotteet, osa luonnonkosmetiikkaa osa ei. Luonnonkosmetiikastakaan ei käy läheskään kaikki. 

Vierailija
19/21 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oftan Dexa silmävoide. Reseptilääke. Vaihda voiteissa luonnonkosmetiikkaan

Vierailija
20/21 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ripsivärin aiheuttamalta. Mutta ei silmänympärykselle ole pakko laittaa mitään, paranee sillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi