Montako päivää olette enimmillään maanneet masentuneena
Kommentit (21)
Päivää?, tarkoitit varmaan viikkoa, ellet kuukausia? No jos ei nyt ihan pesemättä tai syömättä, mutta kykenemättä toimimaan normaalisti elämässä. Heitä on paljon, ihan oikeesti.
En yhtään. Mulla on koira joka on hoidettava. Toki suihkun voi luistaa, koira ei pahastu
Herään joka aamu ja syön aamiaisen klo 07.30. Sen jälkeen makaan koko päivän sohvalla. Neljäs vuosi menossa.
N28
En muista kunnolla, 3-4 vk mennyt että en ole kyennyt pesemään hiuksia. Siitä tosin seurasi hiuksille, että ei rasvoitu nykyään vielä viikossakaan ja ne on erityisen hyvässä kunnossa.
Siihen synkimpään aikaan taisi mennä 5 päivää, ku en käyny suihkussa ja rohjotin vain sängys. :/ Kävin sit suihkussa ja ajoin viikset ja takas sänkyyn. Tuolla tavalla tuli eletty 3 kuukautta. Normaalisti ku käyn 2 kertaa päivässä suihkussa. M25
Kyllä mä pahimpinakin masennuskausina ehkä noin kerran viikossa yritin käydä suihkussa. Hiuksia en kyllä aina jaksanut pestä, kastelin vaan. Ja sitten takasin nukkumaan/makaamaan sänkyyn. Useamman kuukauden mittaisia on olleet noi pohjakosketukset.
Vierailija kirjoitti:
Siihen synkimpään aikaan taisi mennä 5 päivää, ku en käyny suihkussa ja rohjotin vain sängys. :/ Kävin sit suihkussa ja ajoin viikset ja takas sänkyyn. Tuolla tavalla tuli eletty 3 kuukautta. Normaalisti ku käyn 2 kertaa päivässä suihkussa. M25
Oikea ekoteko siis kohdallasi tuo masennus.
Kolme päivää olin sängyssä, nukuin ja jos heräsin, makasin siinä ja tuijotin kattoa, seinää, kaapinovea... Ja simahdin taas.
Ymmärsin jossain kohtaa että kai voisin vaan jatkaa niin, olla tekemättä enää mitään, kuihduttaa itseni ja jäädä siihen. Olin jo aika kuivunut.
Suurin osa päivistäni menee noin. Mutta en useampaa viikkoa ole ollut peseytymättä, viikonloppuna näen vanhemmat joten käyn suihkussa ennen sitä. Ja olen helvetin väsynyt taas kaikki arkipäivät sen jälkeen.
Elämässäni voisi sanoa olevan jonkinlaisia rutiineja?
En jaksa kyllä jokapäivä hiuksia pestä ja noin kolme kertaa viikossa on ihan maksimi muutenkin. Kyllä itsellä varmaan viikko on mennyt ainakin ilman pesua. Minulla oli koira aiemmin se auttoi paljon asia. Nyt huomaa kuinka helppo on jäädä joka sänkyyn tai juuri sinne sohvalle makaamaan. Aamut pitenevät ja ei meinaa jaksaa nousta ja sitten ilta menee sohvalla tai täällä netissä. Tosin itse olen vielä säästynyt pahemmalta.
No miten syöminen?
Ruuan haku?
Jääkö osittain väliin vai kuinka pahasti?
Ihopesun kanssa ehkä pahimmillaan 3 päivää ollut peseytymättä. Jaksan yleensä käydä päivittäin suihkussa välttelemällä viimeiseen asti tukan pesua, pahimmillaan on tainnut olla noin kuukausi likaisella tukalla.
En yhtään päivää. Kärsin kuitenkin eri asteisesta masennuksessa pari kymmentä vuotta.
Ilman suihkua on mennyt varmaan vain kolme päivää.
Masentuneena heräsin aamulla, katsoin jonkun turhan ohjelman mallia say yes to the dress, ja menin takaisin nukkumaan. Parin tunnin päästä uudelleen ylös ennen kuin oli 2-3h iltapäivänokosten vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Herään joka aamu ja syön aamiaisen klo 07.30. Sen jälkeen makaan koko päivän sohvalla. Neljäs vuosi menossa.
N28
Sun kannattaa lisätä kanamunia aamiaiseen. Meillä menee kolme molemmilla, luomukananmunaa. Mistään muusta ei saa niin hyvin koliinia ja elimistö ei toimi mitenkään ilman sitä. Mitä söit? Masennusta ei olla nähty päivääkään:-)
Kolmisen viikoa meni petissä, sitten alkoi pienin askelin elämä maistumaan.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään päivää. Kärsin kuitenkin eri asteisesta masennuksessa pari kymmentä vuotta.
Onko sun sapuskoissa jotain lisättyä fosfaattia? Ne ainakin a i h e u t t a a sitä.
No seitsemäs vuosi taitaa nyt olla masennusta meneillään, mutta en mä ole pahimmillaankaan jättänyt peseytymättä, järkikin sanoo että viimeinenkin järki menee jos jättää tuollaiset asiat tekemättä.