Voiko kasvojen ihoa kiinteyttää mitenkään?
Näytän aina ihan väsyneeltä ja vihaiselta tai surulliselta vaikka en olisi väsynyt tai vihainen tai edes surullinen. Naama roikkuu ja silmien välissä on sibeliukset, jotka saa siltä vihaiselta näyttämään. Kaikki muut ikäiseni näyttää paljon virkeämmiltä ja terveemmiltä. Iho ei roiku eikä kenelläkään mitään sibeliuksia ole. Ja olen siis vasta 33v.
Mitä mun pitäisi tehdä, että iho olisi kiinteämpi/kimmoisampi (ehkä oikeampi sana) ja kuulaampi ja kaikin puolin parempi? Liikunta on tosi vähissä, vaikuttaako se? En ole kuitenkaan lihava enkä tupakoi.
Masentaa! :( Vinkatkaa vaikka hyviä voiteita kuivaihoiselle. Nyt käytän Nivea Cremeä, mutta olisiko joku vielä parempi?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tuo japanilainen suulaite näyttää aika mielenkiintoiselta. :D
Pariskunnan miespuolinen jäsen innostuis varmaan :-D
Retinolia, e-vitamiinia, hyaluronihappoa, c-vitamiiniseerumia, kollageenia, SPF 30 tai korkeampi. Kuorintaa, misellivesi putsaus vesipesun sijaan. Eikä mitään Lumeneja tai Lorealeja vaan semmoisia tuotteita, joissa vaikuttava ainesosa ei löydy inci-listan häntäpäästä.
Auttaisikohan tretinoiini? Esim. Avitcid voide, jota käytetään aknen hoitamisessa. Vanhemmat naiset käyttävät sitä ryppyvoiteena, kun se pistää ihon uusiutumaan (iho siis kesii) ja käsittääkseni myös kiinteyttää ihoa. Reseptilääke.
Oikeasti, mikroneulaus auttaa, ja tuolla onkin hyvin kuvattu miten toimii:
"Mikroneulauksen vaikutus on kaksiosainen. Mikroneulaus tarkoittaa, että ihoon tehdään "kanavia", jotta ihonhoitotuotteen vaikuttavat aineet saa vietyäsyvempiin ihokerroksiin. Samalla ihoon tehdyt mikroskooppiset "haavat"käynnistävät ihossa paranemisprosessin, jonka seurauksena syntyy uutta elastiinia ja kollageenia."
http://sannaetna.blogspot.fi/p/ihon-kiinteytys-ja-hoito.html
Juo vettä. Ja lopeta se kasvojen ihon venyttäminen voiteita hieromalla.
Ainahan voisin suositella sinulle toinen toistaan kalliimpia voiteita ja hoitoja.
Mutta ottaen huomioon ikäsi ja sen, että ET ole ylipainoinen, niin ei, mitään oikeasti ratkaisevaa ei ole tehtävissä.
Voiteet voivat heleyttää ja kunnon primer antaa kuultavuutta. Mutta löllöjä poskia voi kiinteyttää lähinnä vaan happokuorinnalla tai kohotusleikkauksella. Molemmat ovat mielestäni liian rajuja toimia noin nuorelle.
Suosittelen siksi ennemmin terveitä elintapoja, riittävää unta ja liikuntaa ja positiivista elämänasennetta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoissa on lihaksia ihan kuten muuallakin kropassa. Itse jumppaan naamaani päivittäin irvistelemällä eri tavoin. Esim. Method Putkistolla taitaa olla jonkinlainen kasvojumppa-ohjelma, jos neuvoja kaipaa. Harrastan myös kestävyysliikuntaa ja se kiinteyttää koko kroppaa, myös naamaa. Sokeria ja valkoista vehnää kannattaa vältellä.
Olenkin kuulemma ikäistäni nuoremman näköinen.
n41
Tämä hyvä, voin tätä jumppaa harrastaa tylsillä bussi- ja metromatkoilla. Tulee hyötykäyttöön tuokin aika.
Jo mainitut a-vitamiinijohdannaiset eli retinol ja tretionoiini. Ne ovat ainoita tuotteita joista on oikeaa tieteellistä näyttöä ihon kiinteyttämisessä. Googlella löytyy paljon tietoa varsinkin englanniksi. Tretionoiini on reseptituote mutta retinolia saa esim. seerumina edullisestikin vaikka iherbistä. Itse olen 37 v ja olen huomannut noiden tuotteiden tehon itselläni.
Sisäiset keinot: nuku riittävästi, ulkoile, juo vettä ja katso ruokavalio läpi muutenkin. Vältä kohtuutonta suolaa (makkara, sipsit ...), sokeria (karkit, pullat, kakut ...). Muista hyvät rasvat, syö enemmän vihanneksia, hedelmiä ja marjoja kuin muita ruoka-aineita; nyt kesällä se on niin helppoakin. Vääntele naamaasi, muista hymkyillä aina kun tilaisuus tarjoutuu, naura aina kun voit. Oikaise ryhtisi. Ihminen on kokonaisuus.
Ulkoiset keinot: puhdista kasvosi kunnolla väh. kerran päivässä – riippuu vähän siitä missä määrin meikkaat. Jos Nivea Creme tarkoittaa sitä valkoista "pakkasvoidetta", niin vaihda! Kimmoisa iho on terve ja kosteutettu, ei rasvalla tukittu. Lähestyt keski-ikää, joten kannattaa vähän katsoa mitä naamaansa laittaa. Olen sinua yli 10 v. vanhempi ja ihoni on hyvässä kunnossa. Käytän Cliniquea sekä kasvojen hoidossa että meikeissä. Vaikka tuotteet ovat kertaostoina kalliita, niiden hinta-laatusuhde on hyvä koska ne ovat niin riittoisia. Päädyin Cliniqueen ennenkaikkea allergioiden takia, hyviä, edullisempia merkkejäkin on. Nivean puhdistusgeeli on kuulemma hyvä.
Kyllä se siitä :)
Minulla on roikkuvat posket, olleet nuoresta lähtien. Ei niihin todellakaan auta mikään tavallinen hoitotoimi. Vain plastiikkakirurgia tehoaisi. Erittäin kelju juttu minulle, sillä kasvoni ovat muuten tosi kivat. Niinpä itse olen kerännyt rohkeutta kasvo-operaatioon, mutta en ole vielä uskaltanut, koska kirurgeissa on niin monenlaisia ja monentasoisia.
Tosin yksi omaa ulkonäköäni parantava juttu oli, kun kävin kasvojen lymfahieronnassa. Sillä saatiin ylimääräinen neste pois kasvoista ja tietysti hieronta rentouttaa ja myös siten parantaa ulkonäköä joksikin aikaa. Hierontaa kannattaa tehdä myös kotona. Lymfahierontaliikkeet eivät ole mitään niin ihmeellisiä, ettei niitä osaisi itsekin tehdä.
Mä liikuin vuonna 2015 joulukuu-kesäkuu ihan hurjasti joka viikko. 9-10 tuntia. Söin arkisin terveellisesti ja vähähiilihydraattisesti, viikonloppuna tankkasin vähän enemmän leipää, pastaa ja jätskiäkin kyllä söin monta litraa (että ei se sokeri niin pahasta välttämättä ole). Alussa näkyi kyllä naamasta että väsytti tuo touhu, mutta PAM 6 kuukauden jälkeen kun olin tota säännöllisesti noudattanut niin yhtäkkiä jotaki tapahtu, kasvot hehku, ei MINKÄÄNLAISTA näppylän näppylää eikä roikkuvaa kohtaa missään. Ihan kuin olis ihoa vedetty kirurgisilla toimenpiteillä taaksepäin :D.. Eli kaippa se sen aikansa vie. Niinhän sitä sanotaan että puolessa vuodessa alkaa liikunnan terveysvaikutukset näkyä. Eikös se veri uudistu neljässä kuukaudessa? :) Olokin oli tuolloin touko-heinäkuussa ihan hurjan hyvä, virtaa riitti vaikka mihin. Mutta sitten kun tuon touhun jouduin lopettamaan (työt ja opiskelu vei kaiken ajan) niin rupsahti kyllä naama ja vartalokin sitten pikkuhiljaa. :( Nyt voisi taas yrittää aloittaa tuon touhun, jospa se tästä puolen vuoden kuluttua. :D
Kannattaa tutustua korealaiseen ihonhoitoon. Sen kantava periaate on, että kasvorasvoja laitetaan monta ohutta kerrosta. Minulla on käytössä kasvovesi, seerumi, emulsio ja rasva. Aamulla laitan noiden lisäksi vielä aurinkorasvaa. Ihoni on aika pintakuiva. Mielestäni kasvojeni iho on parantunut sen jälkeen kun olen aloittanut multirasvauksen.
Sen lisäksi harjaan naamaani sellaisella kasvosienellä pari kertaa viikossa.