Mitäs mieltä mun syömisistä? 33kg laihdutettavaa.
ap:kaurapuuroa oivariinisilmällä,mukillinen kevyt maitoa,appelsiini
lounas: mama nuudelia kourallinen,wokkivihanneksia,tomaatti,kanaa ja vähän kermaa kanan kanssa kun uuniin laitoin. abaut 5 feta kuutioo, lasi kevyt maitoa
vp:omena
päivällinen: Sama kuin lounas tai puuroa (tykkään puurosta)
ip: kreikkalaista jugurttia desi,marjoja kourallinen,puolikas banaani,kevyt maitoa pari desiä,sheikkeriin.
dvitamiinit ja möllerit ja paljon vettä.
Kommentit (21)
Pikanuudelit on ravintona suoranaista törkyä. Resepteistäsi on vaikea sanoa paljonko on kaloreita. Esimerkiksi mitä tarkoittaa "vähän kermaa"? Puolessa desissä on jo 200 kcal, jolla tekee tyhjäksi esim 30-40 minuutin reippaan kävelylenkin.
Ruokavaliosi perustuu isolta osin hiilihydraatteihin ja proteiinin määrä on liian vähäistä.
Nuudelit ehdottomasti pois ovat täyttä höttöä. Lisää proteiinia. Kanaa, kalaa, fetaa,rahkaa jne. Vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja. Maidonkin jättäisin pois. Puuro on loistava aamupala. Pähkinät ja manteli pieninä määrinä välipalana.
Tsemppiä! Minullakin vastaavanlainen laihdutusurakka meneillään.
Kerma pois! Se on helppoa, ja näin vähennät kaloreita huomaamatta. Myös jättäisin nuudelit pois, mielummin sitten kourallinen täysjyvä riisiä.
noi nuudelit on harvinaisuus,ne vaan sopii pienenä määränä wokkivihannesten kanssa, yleensä syön kohtuudella täysjyvää. laitoin vuokaan 600g kanafile pihvejä ja 2d kuohukermaa..että ei sitä kermaa paljon tule kun joka aterialla n.100g lihaa ja sitä kermakastiketta vähän kylkeen. en tykkää käyttää lisäaine litkuja,mielummin vähän aitoa tavaraa kuin lisäainesotkuja elimistöön.
en syö joka pv noin :) syön tosiaan vaihdellen rahkaa,vaihdellen turkkilaista/kreikkalaista jugua ja pähkinöitäkin toki,kasviksia ja marjoja,hedelmiä monipuolisesti,pyrin uusiakin elämyksiä kokeilemaan. Kalaa mun herkkua,samoin kana. Noilla syömisillä mitä listasin ei kaloreita tule kuin ihan max1500 mikä on tosi vähän mun kokoselle. Tunnin lenkkikin kuluttaa jo 600kcal :) Ap
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:33"]
noi nuudelit on harvinaisuus,ne vaan sopii pienenä määränä wokkivihannesten kanssa, yleensä syön kohtuudella täysjyvää. laitoin vuokaan 600g kanafile pihvejä ja 2d kuohukermaa..että ei sitä kermaa paljon tule kun joka aterialla n.100g lihaa ja sitä kermakastiketta vähän kylkeen. en tykkää käyttää lisäaine litkuja,mielummin vähän aitoa tavaraa kuin lisäainesotkuja elimistöön.
[/quote] No hyvä . Kyllä paino lähtee tuolla tippumaan. Juu ei mitään lisäaine mömmöjä, samaa mieltä. Olen itse karsinut kerman sekä margariinin ruokavaliostani. Oliiviöljy ja voi ovat rasvani. Yksi ehdoton no-no on myös salaatinkastikkeet.
[/quote]
Ei ole kyllä laihiksella varaa tuollaiseen kermankäyttöön. 2 dl kuohkermaa sisältää enemmän kaloreita (760) kuin tuo 600g broileria (600). Jos jaat tuon kastikkeen tasaisesti niin joka aterialle tulee n.130 kaloria pelkästään kermasta.
Lisää rasvaa ja vähennä hiilihydraattien määrää! So simple.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:35"]
en syö joka pv noin :) syön tosiaan vaihdellen rahkaa,vaihdellen turkkilaista/kreikkalaista jugua ja pähkinöitäkin toki,kasviksia ja marjoja,hedelmiä monipuolisesti,pyrin uusiakin elämyksiä kokeilemaan. Kalaa mun herkkua,samoin kana. Noilla syömisillä mitä listasin ei kaloreita tule kuin ihan max1500 mikä on tosi vähän mun kokoselle. Tunnin lenkkikin kuluttaa jo 600kcal :) Ap
[/quote]
Hölkäten kyllä. Kävellen 600kcal tunnissa on utopiaa.
108kg 600kcal kulutus tunnissa on ihan mahdollista ;) ap
Versioni:
Kaurapuuroa, 1 tl rypsiöljyä, 1 rkl pellavansiemenrouhetta, 2 dl rasvatonta maitoa, 100 gr raejuustoa, 1 dl marjoja
100gr kanaa esim tomaattimurskan seassa (valkosipulia, yrttejä, suolaa, pippuria, 1 rkl oliiviöljyä) 1 dl täysjyväriisiä, paljon vihanneksia (ja pari fetakuutiota/oliivia/pähkinää)
Omena ja 100 gr raejuustoa tai rahkaa
Samaa kanaa, paljon salaattia, vähän avokadoa, balsamicoa
Sama smoothie mutta rahkasta ja rasvattomasta maidosta, ehkä vähän öljyä sekan
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:37"]
[/quote]
Ei ole kyllä laihiksella varaa tuollaiseen kermankäyttöön. 2 dl kuohkermaa sisältää enemmän kaloreita (760) kuin tuo 600g broileria (600). Jos jaat tuon kastikkeen tasaisesti niin joka aterialle tulee n.130 kaloria pelkästään kermasta.
[/quote]
Olen suht pienikokoinen nainen, ja olen laihtunut ihan kivasti, vaikka ruokavaliooni kermaa kuuluukin. Kaikkea kohtuudella.
Aamupalalle kannattaa lisätä myös proteiinia. Oma aamupalani on kaurapuuro + 100g marjoja ja 100g raejuustoa. Aamuvuoroaamuina 250g rahkaa + 100g marjoja.
Kerma ei välttämättä ole mikään ongelma, kunhan sillä ei läträä. Vaikka kermasta tulisi 2 annosta päivässä 260 kaloria, niin mikäs siinä, jos kalorit kestää sen. Isommalla ihmisellä yleensä kestää. Sitten jos tulee tilanne, että painonputoaminen loppuu, silloin karsitaan lisää ruokavaliota ja ykkösenä nuo kermat ýms.
Välipalallakin voisi vähän jotain proteiinia nauttia, esim raejuustoa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:45"]
108kg 600kcal kulutus tunnissa on ihan mahdollista ;) ap
[/quote]
Tuo on täysin totta, kun paino on noin iso. Käytännössä se vaatii sen, että kävelet tunnin aikana reilut 6,5 km. Tosin täytyy sanoa, että noin painavalle henkilölle tuo on jo aika reipas kävelytahti.
Mä en tajua, miksi aikuinen ihminen juo koko ajan maitoa? Juo vettä, säästyy nekin kalorit...
Ihan varmasti et kuluta kävellen tunnissa 600kcsl, totuus on lähempänä kolmeasataa. Olen laihduttanut samasta painosta ja pitänyt kalorilaskurilla ruokapäiväkirjaa. 1200-1400kcal päivässä sekä 3-5 tunnin kävelylenkkiä ja pari uimahallireissua viikossa.
"Kaloreita kuluu
Kävellessä kuluu noin 300 kcal tunnissa, mutta kokonaiskulutus piristyy pidemmäksi ajaksi. Käveleminen vahvistaa varsinkin pakara- ja reisilihaksia, mikä lisää kulutusta levossakin. Perusaineenvaihdunta kuluttaa sitä enemmän kaloreita, mitä suurempi kehon lihasmassa on."
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 20:51"]
Ihan varmasti et kuluta kävellen tunnissa 600kcsl, totuus on lähempänä kolmeasataa.
...
"Kaloreita kuluu
Kävellessä kuluu noin 300 kcal tunnissa, mutta kokonaiskulutus piristyy pidemmäksi ajaksi. Käveleminen vahvistaa varsinkin pakara- ja reisilihaksia, mikä lisää kulutusta levossakin. Perusaineenvaihdunta kuluttaa sitä enemmän kaloreita, mitä suurempi kehon lihasmassa on."
http://kuntoplus.fi/treeni/lajit/kavellen-hoikaksi
[/quote]
Olet yksinkertaisesti väärässä. Lainaamasi teksti pätee kyllä hyvin silloin, jos puhutaan noin 60 kg painavasta henkilöstä. Ap painaa kuitenkin 108 kg. Silloin hänen kalorinkulutuksensa on lähes kaksinkertainen (kävelyn, kuten esim. juoksunkin, kalorinkulutus on suoraan verrannollinen painoon. Tämä tulee suoraan fysiikan laeista.)
Kävely kuluttaa noin 0,8 * kävelijän paino kiloissa * kävelty matka kilometreissä. Lopputulos on siis kilokaloreissa. Juoksun kalorinkulutuksen saa muuten samalla kaavalla, mutta 0,8 pitää vaihtaa 1,0:ksi,
16 (fyysikko)
Joo, kerma pois, maito samoin (tai vaihto rasvattomaan). Just noilla pikkujutuilla on iso merkitys!
Proteiinia tulee aika heikosti, samoin hyviä rasvoja.
Hyvä, ettet ole ruvennut millekään greipinpuolikaslinjalle. Kun ylipainoa on paljon, niin se putoaa aika helposti, vaikka söisikin ihan kunnolla.