Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhät viettävät joulua?

Vierailija
25.10.2020 |

Itse ostan vähän kinkkua ja teen laatikot.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon saavani taas tänä vuonna Pelastusarmeijalta jouluavustusta. Muuten edessä on paljon tavallistakin ankeampi joulu. Rahat on niin tiukilla, että olen käyttänyt samaa hammasharjaakin helmikuusta asti kun en pysty ostamaan uutta.

Mutta silti jotenkin - kummallisesti - nettiin kyllä pääset...?

Vierailija
42/44 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joulu on aika karu, saan stytostaatticoctailin 21 joulukuuta, joten juon teetä ja kastan korppua:).  Tapanin ehkä jokin jo maistuukin joltain, edellisen hoidon jälkeen herku oli kuivatut aprikoosit !  Eli lepäilen siis, ja katselen vanhaa seimeä jossa pyhä perhe, peiment ja eläimet, sen koristan valoketulla. Kuuntelen joululauluja ja luen ja kudon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samalla lailla kuin rikkaatkin. Itse en ole rikas enkä köyhä vaan ns. normituloinen suomalainen. Velkaa ei ole ja muutama satatuhatta säästössä. Joununa ei ole ostettu lahjoja enää vuosiin. Joulukuusta ei tule. Kotona tehtyjä laatikoita syödään jne. Näin meillä.

Vierailija
44/44 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulussa parasta on viedä kynttilöitä hautausmaalle ja katsella siellä kulkevia ihmisiä. Muuten riippuu vuodesta. Viime jouluna olin töissä. Joululahjoja en tykkää antaa enkä saada, mutta jouluruoat on hyviä, joskin pelkästään itselle en niitä yleensä jaksa tehdä. Ei varmaan riipu köyhyydestä koska rahaa joulun viettoon varmasti löytyisi, jos se olisi tärkeää itselle. Ei vain ole halua tai tarvetta panostaa, niin säästyy ne rahat muuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi