Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perhe jätetään?

Vierailija
02.02.2014 |

Sori provosoiva otsikko, mutta tilanne on tämä: Olen kahden lapsen äiti, naimisssa, ja haluan pois nykyisestä tilanteestani. En halua olla enää vastuussa lapsistani. En halua olla lasteni huoltaja enkä enää mieheni kanssa. Haluan muuttaa pois ja jättää lapset isälleen (miehelleni). Miten tällaisessa tilanteessa toimitaan? Mikä on ensimmäinen askel? En halua vain häipyä, mutta perheen osana jatkaminen ei ole mahdollista. En halua, että lapset otetaan huostaan, sillä heillä on isä joka saisi kyllä pidettyä lapset hengissä jos viitsisi.

Kiitos ohjeista!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun puhua sun miehelle? Sitten vaan asuntoa etsimään ja ero vireille. En näe miten tämä olisi yhtään eri tilanne kuin muutkaan avioerot, useasti se on tosin mies joka lähtee. Eihän niitä lapsia huostaan oteta jos niillä isäkin on, ihan normaalisti sovitte huoltajuudesta niin kuin muutkin.

Vierailija
2/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat miehestä ja lapset jää isälleen? Ei niitä nyt eron takia huostaanoteta sentään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu, jos mies ei haluakaan huoltajuutta yksin? Tiedän, ettei minun kannattaisi luopua kaikista tapaamisista mutta mitä jos mies ei halua lapsia ollenkaan tai vaatii vuoroviikkosysteemiä? Tuntuu että joudun helvettiin jo tämän ajattelemisestakin. -ap

Vierailija
4/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tein juuri noin. Ja tällä hetkellä asun yksin. Exäni eli siis lasteni isä on virallisesti lastemme yksinhuoltaja, minä maksan elareita ja lapset mulla pe-la eli 4 vuorokautta kuukaudessa. Ensin hain avioeroa ja sitten teimme lastenvalvojalla nykyisen ja pysyvän sopimuksen. En ole katunut päivääkään. Onnea ap! Varmasti hyvä ratkaisu.

Vierailija
5/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, sinulla on varmaan pahemman sorttinen mielenterveysongelma, johon kannattaa hakea apua.

Vierailija
6/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei mieskään lapsia halua niin sitten vaihtoehtona voi olla isovanhemmat, sedät/tädit jne. Jos hekään ei lapsia suostu ottamaan niin sitten huostaanotto. Anyway, minkä takia sua kiinnostaa että mihin ne lapset joutuu? Tai siis käsitin että et liiemmin lapsistas kuitenkaan välitä, ja että nyt haluat keskittyä ainoastaan itsees. Ilmoitat siis miehelle että otat eron ja alat etsimään omaa asuntoa.

Vierailija
7/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:03"]

Jos tämä ei ole provo, sinulla on varmaan pahemman sorttinen mielenterveysongelma, johon kannattaa hakea apua.

[/quote]

Onko siis myös niillä tuhansilla miehillä, jotka tekevät aivan samoin, myös "pahemman sorttinen mielenterveysongelma"? Eihän perheestä eroon muuttaminen ole mitenkään tavatonta eikä ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
8/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:03"]

[/quote]

Onko siis myös niillä tuhansilla miehillä, jotka tekevät aivan samoin, myös "pahemman sorttinen mielenterveysongelma"? Eihän perheestä eroon muuttaminen ole mitenkään tavatonta eikä ole koskaan ollutkaan.

[/quote]

Todennäköisesti on. Aika iso osa miehistä ei kuitenkaan jätä perhettään täysin, vaan haluaa pitää yhteyttä lapsiinsa. Jos haluaa hävitä lastensa elämästä kokonaan, niin ei se ihan normaalia ole.

Vierailija
9/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:10"]

Jos haluaa hävitä lastensa elämästä kokonaan, niin ei se ihan normaalia ole.

[/quote]

Ei se kovin tavallista ole, mutta ei se ole myöskään "pahemman sorttisen mielenterveyshäiriön" oire. Jos sinulla on psykiatrin koulutus ja hoitosuhde aloittajaan, voit toki perustellusti väittää muuta, mutta muuten kommenttisi on ns. höpöhöpöä.

Vierailija
10/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:10"]

Jos haluaa hävitä lastensa elämästä kokonaan, niin ei se ihan normaalia ole.

[/quote]

Ei se kovin tavallista ole, mutta ei se ole myöskään "pahemman sorttisen mielenterveyshäiriön" oire. Jos sinulla on psykiatrin koulutus ja hoitosuhde aloittajaan, voit toki perustellusti väittää muuta, mutta muuten kommenttisi on ns. höpöhöpöä.

[/quote]

No sanottakoon näin, että koulutuspohjaa kommentilleni löytyy kyllä.

Vierailija
11/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen tilanne teillä on päällä, että olet miettinyt noin radikaalia ratkaisua? Mites kuitenkin joku vuoroviikkosysteemi, että olisit lasten elämässä mukana, toisen viikon voisit sitten "huilata"...?

Vierailija
12/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:17"]

[/quote]

Lähihoitaja.

Vierailija
13/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:17"]

[/quote]

Lähihoitaja.

[/quote]

Eipä osunut.

Miksi on kivempi pilata oma ja ennen kaikkea lastensa elämä kuin hakea apua?

Vierailija
14/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan nyt kuitenkin niin, että ensimmäiseksi lähdet hakemaan itsellesi apua, terapian tms. Kautta. sulla taitaa olla masennusta. Mies enemmän mukaan perhe-elämän hoitoon. 

Ei tuo ole normaalin äidin puhetta, että jättäisi lapset kokonaan, etkä sinä ole normaali itsesi.  Kuulostaa masentuneen ja erittäin väsyneen ihmisen puheelta. Tarvitset nyt apua!

Vierailija
15/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ottaa ne kaikki kolme. Lähetätkö yhteystietosi, kiitos :)

Vierailija
16/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että lähdet ostamaaan kioskilta tupakkaa ja jäät sille tiellesi.

Vierailija
17/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 5 tässä: minä tein siis juuri noin ja kaikki asiantuntijat/ sosiaalitädit/ lastenvalvojat yms. olivat sitä mieltä, että ainoa oikea ratkaisu. Ex-mieheni myös halusi ehdottomasti yksinhuoltajuuden. Ja - ihme kyllä - minulla myös koulutuspohjaa, joten tämä "koulutuspohjalla kehuskeleva" voisi hetken löysätä pipoa. elämä on.

Vierailija
18/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:30"]

nro 5 tässä: minä tein siis juuri noin ja kaikki asiantuntijat/ sosiaalitädit/ lastenvalvojat yms. olivat sitä mieltä, että ainoa oikea ratkaisu. Ex-mieheni myös halusi ehdottomasti yksinhuoltajuuden. Ja - ihme kyllä - minulla myös koulutuspohjaa, joten tämä "koulutuspohjalla kehuskeleva" voisi hetken löysätä pipoa. elämä on.

[/quote]

Niin. Hylkäsitkö lapsesi kokonaan? Ensimmäisen viestisi perusteella et. Siinä on aika iso ero.

Vierailija
19/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5: en todellakaan. ovat olleet joka viikko minulla eli perjantai-iltapäivästä lauantai-iltapäivään ja maksan 307e/kk, että exä voi viedä tyttökavereita leffaan ja etelään.

Vierailija
20/29 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mikset halua lapsia itsellesi? Nro:5, mikä sai sinutkin luopumaan lapsista. En tuomitse, ihan vaan uteliaisuuttani kysyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän