Mikä siinä Didemin blogissa ärsyttää? Voisitko kertoa ihan rauhallisesti.
Aidosti kiinnostaa! En tunne häntä, mutta blogi on ok, eikä herätä raivoa minussa.
Kommentit (74)
Huono suomi, en etsi blogeista mitään seuraavaa Runebergia, mutta edes perusasioiden soisi olevan hallussa.
Itsensä ylenpalttinen korostaminen ja omakehu.
Mukaitseironia.
Se on vaan tylsä, ei onnistu edes ärsyttämään. Blaah!
Ei ärsytä mitään, pari kertaa olen käynyt vilkaisemassa, mutta voin kuvitella, että joitakin ärsyttää jatkuva tavaroiden esittely ja muut asiat, jotka eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin, kuten virkatyöaikojen väheksyntä. Ymmärrän toki, että turkkilaisena jään on tottunut siihen, että tuohon aikaan naiset ovat vain kotona ja mies maksaa kaiken.
siis:hän on tottunut
Ei ärsytä, vaan lähinnä naurattaa sellaiset asiat kuin " en muistanut missä on Portugal", "prinsessat saa kauniita laukkuja", " mies huolehtii, että pärjään, vaikka tulisi ero" ym. Wtf?
Aiemmin ei ärsyttänyt esim. kauniiden ja kalliiden tavaroiden, asuntojen ja matkojen esittely, vaan seurasin mielenkiinnolla. Nykyisin tuntuu että tyyppi lähinnä yrittää provosoida ja alleviivataa erilaista elämäntyyliään, joten ei enää kiinnosta seurata.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:09"]
Huono suomi, en etsi blogeista mitään seuraavaa Runebergia, mutta edes perusasioiden soisi olevan hallussa.
Mukaitseironia.
[/quote]
En ole ap, mutta heitän kommentin silti tähän väliin, anteeksi!
Itse kirjoitin aikoinani laudaturin äidinkielestä, mutta siltikään en ole koskaan ajatellut, että Didemin kirjoittaminen olisi jotenkin huonoa. Ja varsinkin kun nyt tiedän, että hänen vahvempi kielensä on ruotsi.
Kyllä minun mielestäni täällä Vauva av:lla teksti on useimmiten paljon, paljon huonompi tasoista. Sinä jaksat kuitenkin täällä av:lla lukea huonoa suomea?
Didemin äidinkieli on ruotsi. Siihen nähden kirjoittaa oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:18"]
Mukaitseironia.
[/quote]
Itse kirjoitin aikoinani laudaturin äidinkielestä, mutta siltikään en ole koskaan ajatellut, että Didemin kirjoittaminen olisi jotenkin huonoa. Ja varsinkin kun nyt tiedän, että hänen vahvempi kielensä on ruotsi.
Kyllä minun mielestäni täällä Vauva av:lla teksti on useimmiten paljon, paljon huonompi tasoista. Sinä jaksat kuitenkin täällä av:lla lukea huonoa suomea?
[/quote]On eri asia lukea lyhyitä tekstejä huonolla kielellä ja tavallaan puhekieli kuuluukin tänne, mutta blogi saisi olla huolitellumpi.
Tykkäsin ennen. Antoi itsestään aidon ja mukavan kuvan, sitten kuitenkin pilasi koko jutun postaamalla sen "kauniit prinsessat saa blabla"-jutun ja samoin senjälkeiset postailut. Itsestään saa olla ylpeä, mutta minä en pidä ihmisistä, joilla on kauhea tarve nostaa itsensä jotenkin korkeammalle jalustalle ja halveksia muita (tässä tapauksessa hänen sanojensa mukaan "tyylittömiä 8-16 työssäkäyviä ihmisiä"). Jokainen meistä elää elämäänsä miten itse parhaaksi katsoo. Ylimielisyyttä en siedä, sori nyt vaan.
Ja ok, hän saa usein aika ikäviäkin kommentteja elämäntyylistään. Shit happens. Ei hänen tarvitse niille ihmisille ruveta mitään selittelemään. Kritiikkiä tulee aina, vaikka olisi itse täydellisyys ja eläisi ns. "normien mukaisesti". Kuinka moni oikeasti sanoisi ei, jos heille aukenisi samanlainen mahdollisuus? Mä ainakin henkilökohtaisesti hankkisin pari hevosta ja rupeisin ratsastaa kunnolla kilpaa ;) haha
Ärsyttää eniten Didemin ravaaminen vauvapalstalla mainostamssa itseään.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:34"]
Ärsyttää eniten Didemin ravaaminen vauvapalstalla mainostamssa itseään.
[/quote]
Olisikohan se kuitenkin sinun omaa skitsoiluasi..?
Mukaitseironia.
[/quote]
[/quote]
No eipä se sitä ruotsiakaan nyt niin erinomaisesti kirjoita.
Mukaitseironia.
[/quote]
Hän on ruotsinkielinen eli siksi suomenkieli ei ole hänellä niin hyvä. Mielestäni kyllä ihan hyvä sekin silti en huomaa mitään isoja virheitä. Lisäksi toinen vanhemmista turkkilainen joten osaa myös turkkia. Ilmeisesti puhuu myös englantia. Eli kun osaa noin montaa kieltä ihan hyvin, niin ei ihme että kaikkia ei hallitse täydelliseti. Kuinka montaa kieltä itse osaat erinomaisesti?
Ei myöskään mielestäni korosta itseään ylenpalttisesti ja kehu itseään. Ja aiheestahan itseään saa ja pitääkin kehua, se on vain tervettä. Hän on suomenruotsalaista sukua ja heidän kulttuurinsa on hieman erilaista kuin suomenkielisten. Toisenlaista kuin suomenkielisten väheksyntä ja huono itsetunto, en minä mitään- mentaliteetti. Heillä on usein hyvä itsetunto ja kehuminen suotavaa. He käyttävät minä-viestintää selvyyden vuoksi. Eli ihminen puhuu minämuodossa koska toisten puolesta ei voi mennä sanomaan. Ovat kyllä yhteisöllisempiä kuin suomenkieliset ja huolehtivat toisistaan. Jokainen tietää itse omat mielipiteensä. Eli voi vaikuttaa itsekkäältä kun ei asioista tiedä ja siitä mikä käytöksen takana on.
Sinun kannattaisi ottaa asioista selvää.
Ja varsinkin kun nyt tiedän, että hänen vahvempi kielensä on ruotsi.
[/quote]
No eipä sen ruotsinkielinen ulosantikaan nyt niin kaksista ole.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:25"]
Ei myöskään mielestäni korosta itseään ylenpalttisesti ja kehu itseään. Ja aiheestahan itseään saa ja pitääkin kehua, se on vain tervettä.
[/quote]
Mitä Didem on tehnyt sellaista, jossa olisi kehumisen aihetta? Eihän hänellä ole edes koulutusta, pyörii kotona laukkujensa kanssa ja mies kustantaa kaiken omilla rahoillaan.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:45"]
Mukaitseironia.
[/quote]
[/quote]On eri asia lukea lyhyitä tekstejä huonolla kielellä ja tavallaan puhekieli kuuluukin tänne, mutta blogi saisi olla huolitellumpi.
[/quote]
Ihan ok vaikka onkin blogi. Tarpeeksi hyvää suomea mielestäni. Harva sen parempaa osaa. Blogin aihe ei ole suomenkieli vaan ihan muuta asiat. Suomenkieli ei ole siinä pääasiassa joten kielitaito riittävä. Pääasia että tulee ymmärretyksi. Eri asia sitten jos on suomenkielen ammattilainen ja alalla (toimittaja, äidinkielen ope) niin sitten kielitaidon on oltava erinomaista. Muilla ei.
Tai jos blogin aihe olisi suomenkieli.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:25"]
Ei myöskään mielestäni korosta itseään ylenpalttisesti ja kehu itseään. Ja aiheestahan itseään saa ja pitääkin kehua, se on vain tervettä.
[/quote]
Mitä Didem on tehnyt sellaista, jossa olisi kehumisen aihetta? Eihän hänellä ole edes koulutusta, pyörii kotona laukkujensa kanssa ja mies kustantaa kaiken omilla rahoillaan.
[/quote]
Hän on lähes valmistunut lastentarhanopettaja eli opiskelee KORKEAkoulussa. Suunnittelee sen jälkeen vaate- ja muotialan korkeakouluopintoja.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:34"]
[/quote]
[/quote]
Hän on lähes valmistunut lastentarhanopettaja eli opiskelee KORKEAkoulussa. Suunnittelee sen jälkeen vaate- ja muotialan korkeakouluopintoja.
[/quote]
Eli on jättänyt koulutuksen kesken, eihän hän nyt opiskele.
Hih, täällä on taas tämä yksi Didemin puolustaja (kuka mahtaneekaan olla...) joka tietää Didemin asiat paremmin kuin Didem itse...
Ei ärsytä mitään, pari kertaa olen käynyt vilkaisemassa, mutta voin kuvitella, että joitakin ärsyttää jatkuva tavaroiden esittely ja muut asiat, jotka eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin, kuten virkatyöaikojen väheksyntä. Ymmärrän toki, että turkkilaisena jään on tottunut siihen, että tuohon aikaan naiset ovat vain kotona ja mies maksaa kaiken.