Mitä mieltä olette nimestä Maria?
Kommentit (35)
Marialle sopivia nimikokonaisuuksia ovat esim.
Aada Heinikki Maria
Aada Malva Maria
Aada Rosalia Maria
Aaria Katariina Maria
Ada Anais Maria
Aino Maria Omena
Alma Dea Maria
Anna Maria Olivia
Anni Tilla Maria
Beata Maria Lusiina
Dora Amadea Maria
Ella Maria Jasmina
Ella Maria Kaarina
Ella Maria Linnea
Ella Syrena Maria
Elli Maria Mikaela
Emelie Luna Maria
Emma Maria Anseriina
Emma Maria Selena
Emmi Maria Emilia
Gunilla Maria Olivia
Hanna Esikko Maria
Hanna Maria Delfiina
Helena Katariina Maria
Helmi Maria Emilia
Henna Josefiina Maria
Henna Kaarina Maria
Henni Pamela Maria
Ida Maria Amanda
Iida Julia Maria
Iida Oliivi Maria
Iina Maria Petronella
Inka Linnea Maria
Jenna Emilia Maria
Jenni Olivia Maria
Julia Anniina Maria
Julia Kyllikki Maria
Kerttuli Eveliina Maria
Laura Linnea Maria
Laura Rosalia Maria
Laura Tähti Maria
Lea Olivia Maria
Lotta Maria Sofia
Malviina Tulikukka Maria
Maria Aline Emilia
Maria Alisa Sofia
Maria Amanda Henrietta
Maria Anniina Olivia
Maria Ariella Amanda
Maria Arietta Annika
Maria Emilia Elviira
Maria Ihana Tuulia
Maria Iia Amanda
Maria Julia Alexandra
Maria Kaarina Matilda
Maria Manteli Jasmina
Maria Marika Emilia
Maria Marlene Linnea
Maria Marlene Sofia
Maria Ranja Anseriina
Maria Regina Sofia
Maria Syreena Kristiina
Maria Tii Oliivi
Maria Tuulia Olivia
Marja Kesäkukka Maria
Marjo Katarina Maria
Nea Elviira Maria
Nea Maria Aleksandra
Neea Maria Alisa
Neea Neonilla Maria
Noora Diana Maria
Noora Ulrika Maria
Olivia Maria Carita
Pinja Maria Ofelia
Pinja Tahiti Maria
Pulmu Maria Elina
Roberta Annika Maria
Ronja Eveliina Maria
Ronja Iltarusko Maria
Ronja Johanna Maria
Ruusunkukka Lenita Maria
Saara Elina Maria
Saida Maria Belinda
Sanni Maria Kaarina
Sara Arielle Maria
Silja Maria Elina
Sinella Kide Maria
Sini Maria Teresa
Sofia Nerina Maria
Sonja Maleena Maria
Sonja Maria Olivia
Säde Adalia Maria
Taija Maria Matilda
Taru Maria Aurora
Valma Oliivi Maria
Veera Arielle Maria
Venla Maria Julia
Viivi Maria Ilona
Viktoria Maria Saranda
Vilma Maria Ofelia
Vilma Pauliina Maria
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:10"]
Voithan aina ajatella Maria Magdalenaa joka oli huora, jos se miellyttää enemmän.
[/quote]
Maria Magdaleena EI OLLUT huora.
Miksi kukaan suomalainen antaisi lapselle nimeksi Maria? Miksei suomenkielinen Maaria kelpaa?
Klassinen nimi. Mulla on Maria niminen täti ja keveri
Tulee mieleen se Raamatun lapsimorsian.
Niin perus kuin ikinä perus voi olla. Tylsä ja aivan liian yleinen myös ensimmäisenä nimenä. Mutta jos haluat tylsön perusnimen, niin mikäs siinä sitten. Jos sukunimi on kovin tavallinen, tulee kokonimikaimoja olemaan paljon.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 16:24"]
Miksi kukaan suomalainen antaisi lapselle nimeksi Maria? Miksei suomenkielinen Maaria kelpaa?
[/quote]
No kun nykyään kaiken pitää olla niin kansainvälistä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 11:26"]
Maailman yleisin naistennimi taitaa olla. Myös nimen esikuva on aika epäilyttävä, mä en ainakaan haluaisi tukea sellaista näkemystä, että neitsyys olisi naiselle jotenkin erityisen pyhää ja tärkeää. Enkä muutenkaan antaisi, ellen olisi harras kristitty, jolla nimellä olisi merkitystä. Luterilaisillehan neitsyt Maria ei ole erityisen tärkeä hahmo, toisin kuin Katolisille, joille hän tuntuu usein olevan itse pää-äijiä tärkeämpi.
[/quote]
Voithan aina ajatella Maria Magdalenaa joka oli huora, jos se miellyttää enemmän.
[/quote]
Nykyinen Raamatuntulkinta kai ei pidä hänen hahmoaan prostituoituna. Ja onhan Raamatussa muitakin Marioita, mutta eiköhän oo selvää, että Neitsyt Maria on se tunnetuin. Ihan sama sinänsä minulle, mutta itse tosiaan en antaisi nimeä jolla on noin voimakas uskonnollinen kytkös, ellen itse olisi uskonnollinen.
Olisin halunnut antaa tyttärellemme nimeksi Maria, mutta mies ei suostunut.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 11:26"]
Maailman yleisin naistennimi taitaa olla. Myös nimen esikuva on aika epäilyttävä, mä en ainakaan haluaisi tukea sellaista näkemystä, että neitsyys olisi naiselle jotenkin erityisen pyhää ja tärkeää. Enkä muutenkaan antaisi, ellen olisi harras kristitty, jolla nimellä olisi merkitystä. Luterilaisillehan neitsyt Maria ei ole erityisen tärkeä hahmo, toisin kuin Katolisille, joille hän tuntuu usein olevan itse pää-äijiä tärkeämpi.
[/quote]
[/quote]
Nykyinen Raamatuntulkinta kai ei pidä hänen hahmoaan prostituoituna. Ja onhan Raamatussa muitakin Marioita, mutta eiköhän oo selvää, että Neitsyt Maria on se tunnetuin. Ihan sama sinänsä minulle, mutta itse tosiaan en antaisi nimeä jolla on noin voimakas uskonnollinen kytkös, ellen itse olisi uskonnollinen.
[/quote]
Kyllä ainakin historiallis-kriittinen tutkimus pitää häntä mielellään kurtisaanina, ja tämä on myös roomalais-katolilaisen tradition näkemys.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:47"]
[/quote]
Kyllä ainakin historiallis-kriittinen tutkimus pitää häntä mielellään kurtisaanina, ja tämä on myös roomalais-katolilaisen tradition näkemys.
[/quote]
Tuo teoria on kumottu jo moneen kertaan. Ei ole mitään todistetta siitä, että Maria olisi ollut prostituoitu. Miehiä kiihottaa ajatus prostituoidusta, siksi Marian sanotaan olevan prostituoitu.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:07"]
Liian kristillinen nimi. Meidän tulee pidättäytyä loukkaamasta maassamme asuvia muslimeja, ja siksi ei ole hyvien tapojen mukaista antaa lapselle liian kristillistä nimeä.
[/quote]
olen useamman Mariam-nimisen muslimin tuntenut ja pidän heitä ihan kaimoinani. Olen tosi tyytyväinen Maria-nimeeni. Se on suomalainen ja kansainvälinen sekä naisellinen ja perinteinen. En ole uskossa.
Tulee mieleen eräs heikkolahjanen henkilö
Aivan liian yleinen nykyisin(kin) ja osoittaa vanhemmilta mielikuvituksen puutetta nimetä lapsensa Mariaksi, vaikka se onkin perusnätti nimi. Kai tuo toisena nimenä menettelee.