Miksi te halaatte lupaa kysymättä?
USA:sta Suomeen lanseerattu halailutapa on omaksuttu täälläkin laajasti. Se on korvannut kättelyn ja moikkauksen. Monet halaavat jopa ensi kerran tavatessa, puolituttuja ja tuttuja, vaikkei kovin läheisiä ollakaan. Useimmat eivät kysy lupaa halaamiseen. Miksi halaatte lupaa kysymättä?
Kommentit (18)
hemmetin hyvä kysymys, muuten pidetään niin tiukkaa linjaa "omasta tilasta" mutta tullaan sitten vieraita halailemaan...
Vierailija kirjoitti:
Älä taas yleistä
Luetun ymmärtäminen. Avauksessa ei ole yleistetty.
Vierailija kirjoitti:
hemmetin hyvä kysymys, muuten pidetään niin tiukkaa linjaa "omasta tilasta" mutta tullaan sitten vieraita halailemaan...
Niinpä. Jos mies koskettaa toimistossa naista olkapäähän jutellessa, siitä voi nousta älämölö ahdistelusta. Mutta sitten sama meuhkaaja voi tunkea halaamaan toisia kysymättä, miehiä tai naisia.
Osoittaa millaisia laumasieluja ja typeryksiä suuri osa ihmisistä ovat. He tekevät asioita, koska muutkin tekevät niin. Eivät tässä asiassa ymmärrä, että moni kokee vastenmieliseksi tai vähintään teennäiseksi halailun, ellei kyse ole suurinpiirtein puoliso tai alaikäiset lapset. Heidänkin kohdalla olisi hyvä käyttää tunneälyä, koska välttämättä lapsetkaan eivät siitä pidä vähän isommaksi tultuaan.
Kysykää nyt ihmeessä lupa ainakin niiltä, jotka eivät ole läheistä sukua. Tai jättäkää mieluummin toiset rauhaan tungettelultanne.
Haasta oikeuteen. Tee rikosilmoitus aina kun joku halaa.
Se on kivaa kun tuntee naisten tissit itseään vasten.
- M58, aktiivinen halailija niin työpaikalla kuin siviilissä
Vierailija kirjoitti:
Itse otan aina kaikki nuoret naiset tiukkaan syleilyyn ja puristelen samalla perseestä. Tämä on mielestäni hyvä tapa.
Tämä häiritsee erityisesti lasten kohdalla. Ei lapsen tarvitse tulla halaamaan vieraita tai edes isovanhempia jos ei halua. Tervehtiä pitää, mutta ei väkisin halata.
Asentajamies halasi ilman lupaa. Vanha kurppaukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otan aina kaikki nuoret naiset tiukkaan syleilyyn ja puristelen samalla perseestä. Tämä on mielestäni hyvä tapa.
Kun tuo halailu tapa yleistyi, niin minä rupesin muuten tekemään tuota niille, jotka eivät ole sukua. En tyydy tuohon teennäiseen kurkotushalaukseen, vaan jos nuori nainen tulee iholle, niin otan kunnolla syliin ja puristan tissit itseäni vasten. Sittenhän näkee, ketkä tykkää halailla :)
Naiset halaa jotta saavat miehen vankilaan ahdistelusta.
Kätelkää pölvästit. Se on kohtelias tapa. Ei tarvi hyökätä kimppuun.
Minua kun koskee ilman lupaa niin saa turpaan.
Kieltäydyn töissä, jos nuori yrittää halata. Perustelen heti tilanteen yhteydessä väärinymmärtämisen mahdollisuudella ja kunkin ihmisen omalla tilalla. Jos pyytää luvan, niin halaan, mikäli paikalla on toinen ohjaaja näkemässä.
- miespuolinen laitosohjaaja
Koska olen kosmopoliitti maailmankansalainen enkä ahdasmielinen, suomalainen, omaa napaansa tuijottava, pikkuasioista nillittävä, peräkammarin poika juntti.
Älä taas yleistä