Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajagallup

Vierailija
01.02.2014 |

Oletko luokan- vai aineopettaja, kauanko on valmistumisesta ja milloin sait ensimmäisen vakituisen työpaikan?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:43"]

Aineenopettaja, valmistuin 11,5 vuotta sitten. Vakivirka 6,5 vuotta sitten, sitä ennen 5 määräaikaista työsuhdetta, jotka kaikki oli koko vuoden paikkoja (palkka normaalisti kesältä) parissa eri kaupungissa.

[/quote]

no ehkä tässä kuitenkin tarkoitettiin ihan oikeita opettajia (lo, ao eo) eikä mitään tarhantätejä...

Vierailija
42/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettajat ovat yliopistossa, opettajankoulutuslaitoksella opiskelleita lastentarhanOPETTAJIA. Opettajia siinä missä muutkin opettajat.

t:ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:58"]

Lastentarhanopettajat ovat yliopistossa, opettajankoulutuslaitoksella opiskelleita lastentarhanOPETTAJIA. Opettajia siinä missä muutkin opettajat.

[/quote]

juu, ovat suorittaneet kandin eli alemman korkeakoulututkinnon ja pätevöityneet tekemään tarhantätinä töitä. Sorry, en todellakaan aseta heitä samalle viivalle oikeiden opettajien kanssa, joilla takanaan maisterikoulutus.

Vierailija
44/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin aineenopettajaksi 13 vuotta sitten eli vuonna 2001. Ensimmäinen vakipaikka 2005, toinen 2006.

Vierailija
45/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopet ei oo opettajia! Terv. Opettaja peruskoulusta

Vierailija
46/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:01"]

[/quote]

juu, ovat suorittaneet kandin eli alemman korkeakoulututkinnon ja pätevöityneet tekemään tarhantätinä töitä. Sorry, en todellakaan aseta heitä samalle viivalle oikeiden opettajien kanssa, joilla takanaan maisterikoulutus.

[/quote]

Varhaiskasvatuksen maistereita on koulutettu ainakin Kajaanissa iät ja ajat. Sama taitaa olla myöhemmin levinnyt muihinkin yliopistoihin. Jos puhutaan lastentarhanopettajista, heitä ei enää kouluteta missään, vaan LTO opistot liitettiin yliopistoihin.

Vierailija
47/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Paljonko sinulla on ollut esi- ja alkuopetuksen opintoja? Onko enemmän vai vähemmän kuin heillä?

Vierailija
48/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanope. Valmistuin 2005, 3 vuotta hoitovapaalla, virka 2009.

Vierailija
49/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

Paljonko sinulla on ollut esi- ja alkuopetuksen opintoja? Onko enemmän vai vähemmän kuin heillä?

[/quote]

alkuopetus vain sivuaineena, olen sekä lo että ao.

Vierailija
50/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettaja. Valmistuin 18 vuotta sitten ja vakituinen työpaikka 16 vuotta sitten.

Vierailija
51/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenope, valmistuin Turusta 2003, sain vakipaikan 2012. Välissä sain kyllä kaksi lastakin. Työhistoriaa oli takana 5 vuotta, kun minut vakinaistettiin. Tuota ennen tein vajaan vuoden tai vuoden mittaisia sijaisuuksia tai muita määräaikaisuuksia.

Vierailija
52/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenope, valmistuin v. 2000, vakituisesti töissä edellisestä vuodesta ennen valmistumista siis. Pikkupaikkakunnalta otin sijaisuuden, jossa olin valmistumisen jälkeen 6v, sitten siirryin muualle ja virassa olen ollut koko ajan. Ja joo, tiedän, että jostain pääkaupunkiseudulta katsottaessa tämä on mahdoton yhtälö, mutta jossain onnistuu vielä näinkin.

Vierailija
53/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenope, valmistuin v. 2000, vakituisesti töissä edellisestä vuodesta ennen valmistumista siis. Pikkupaikkakunnalta otin sijaisuuden, jossa olin valmistumisen jälkeen 6v, sitten siirryin muualle ja virassa olen ollut koko ajan. Ja joo, tiedän, että jostain pääkaupunkiseudulta katsottaessa tämä on mahdoton yhtälö, mutta jossain onnistuu vielä näinkin.

Vierailija
54/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:38"]

[/quote]

En ymmärtänyt tästä yhtään mitään.

Vierailija
55/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineen opettaja olen. Valmistumisesta kohta 6 vuotta ja viran sain viime keväänä. :)

Vierailija
56/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 korjaan ihastuttavan yhdyssanavirheen! :D

Vierailija
57/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 korjaan ihastuttavan yhdyssanavirheen! :D

Vierailija
58/59 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten sulla on voinut olla virka ennen valmistumista? Eihän virkaa saa, ellei ole pätevä...?

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:38"]

[/quote]

Vierailija
59/59 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kirjoitit viestin alkuun ammattinimikkeen lastentarhanOPETTAJA? Ammattinimike kertoo, että kyseessä on lastentarhassa työskentelevästä opettajasta. Omaa pikkumaisuutta käydä täällä arvostelemaan muita ammattinimikkeitä. Luokanopettajatkin ovat ihan perusduunareita. Luokanopettaja on palveluammatti siinä missä lastentarhanopettaja. 

Nimimerkillä molemmat tutkinnot omaavaa luokanopettaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä