Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua tulevaisuutta mieheni kanssa

Vierailija
25.10.2020 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä n. 2,5 vuotta ja epäröin suhteemme jatkoa. Suurin syy sille, miksi olen miettinyt eroa, on suhteesta kadonnut kemia ja tilalle tullut ällötyksen tunne miehestä. Hän on aina ollut hieman pyöreä, ja alkuvaiheessa ihastuin häneen siitä huolimatta (minä siis tein suhteellemme aloitteen). Nyt hän on kuitenkin lihonut hiljalleen niin, että painaa jo varmaan lähemmäs 100 kiloa. Itse painan vähän reilu 60kg, ja pituuseroa meillä on 6cm... Tiedän, että painoa on mahdollista pudottaa, ja olenkin ajoittain puhunut hänelle terveellisistä elämäntavoista, mutta ne tuntuvat menevän kuuroille korville. Olemme välillä ajautuneet riitoihin aiheesta, ja hän väittää, että aikoo muuttaa tapojaan, mutta mitään konkreettista eroa ei näy. Tuntuu, että "nalkutan" aiheesta paljon, mutta hän ei ymmärrä etten kohta halua hänen kanssaan enää mitään intiimiä, jos hän jatkaa välinpitämättömällä asenteella. En ole siis mikään laihuuden ihannoija, mutta näen miten miehellä on epämukava olo omissa nahoissaan, ja seksistä on tullut minulle epämiellyttävää sillä en koe häneen mitään vetoa.

Olen itse ollut suhteellisen aktiivinen ja uusista asioista kiinnostunut, mutta mies tuntuu työpäivien jälkeen vain katoavan sohvan pohjalle tai tietokoneen ääreen. Hän ei harrasta mitään liikuntaa, ja olen itse yrittänyt ehdottaa hänelle eri lajeja, mutta hän on hirveän nirso kaiken suhteen. Olen turhautunut asiasta, sillä en kuvitellut tällaista tulevaisuutta parisuhteelle, saati sitten perheen perustamiselle. Olemme molemmat vielä nuoria, mutta olen haaveillut lapsista koko aikuisikäni ja en ole varma haluanko saada niitä juuri mieheni kanssa. Hänellä on lisäksi haiseva hengitys ja huono hammashygienia. En ole kehdannut sanoa hänelle asiasta, sillä hänellä on jo valmiiksi tietoinen ja epävarma olo niistä. Suuteleminen on vain ällöttävää, enkä halua suudella häntä "kunnolla". Myös tämä vaikuttaa läheisyyteemme paljon.

Toisaalta hänellä on kiltti ja kultainen luonne, ja hän on tukenut minua henkisesti ja taloudellisesti, sillä olen vielä opiskelija. Muutimme myös noin vuosi sitten yhteiseen asuntoon, ja meillä on asuntolaina. Rakastan häntä ainakin jollain tasolla: hän kohtelee minua niin hyvin, ja ilmaisee rakkauttaan päivittäin. Ajatus perheen perustamisesta hänen kanssaan tuntuu vain jotenkin "väärältä", sillä hän ei pidä itsestään huolta ja hänen terveydentilansa huolettaa minua. Tiedän, että olen pinnallinen kun mietin asioita näin, mutta en voi ajatuksilleni mitään. Onko kenelläkään kokemuksia samankaltaisesta tilanteesta? Mitä minun kannattaisi tehdä, pitäisikö odottaa miehen muuttumista vai erota? Kärsin syyllisyydestä, kun mietin tätä päivittäin, enkä tiedä kestäisinkö hänen jättämistään, sillä hän on kaikesta huolimatta hyvä ja huolehtivainen mies.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jätä se sika!

Vierailija
22/26 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset öljymiehet toimivat myös Suomessa. Öljymiehillä tarkoitetaan miehiä jotka psykedeelejä käyttäen istuttavat ihmisiin Venäjämielisiä asenteita. Kohteeksi valikoituu usein ihmisiä jotka valmiiksi ovat ehkä hieman Suomettuneita. Öljymiehet olivat ratkaisevassa asemassa myös Krimin miehityksessä heidän kääntäessä asenteita Venäjän miehitykselle myötamielisiksi. Toiminta kestää vuosia usein vuosikymmeniäkin. Suomea he tietenkin valmistelevat valmiiksi mahdollista maahantunketumista varten. Vastarinnan on oltava mahdollisimman laimeata ja mielen öljyämiset ovat yksi keino tähän. Öljymiesten lukumäärää on tällä hetkellä vaikeaa arvioida mutta varmaa on, että heitä on Suomessa ja he toimivat. Moni toimii Suomalaisen henkilöllisyyden suojassa.

Tässä asiassa kannattaa olla valpas ja opetella erilaiset huumauksen oireet ja tarkkailla ympäristössä venäjämielisiä henkilöitä. On syytä muistaa, että huumausaineita ei useinkaan tarjota sellaisenaan vaan huumemanipuloinnin kohteeksi joutuva usein huumataan tietämättää esimerkiksi maitokahviin sekoitettavalla psykedeelillä. Tätä saattaa tapahtua jopa joissain työpaikoissa joissa kahvihuoneen kahvipannuun saatetaan sekoittaa pieniä määriä huumavaa ainetta. Tässä kaikessa on syytä olla varovainen ja tästä kirjoituksesta kannattaa ottaa onkeensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, eroa nyt. Tila ei muutu eli miestä et voi muuttaa. Ne on sellasia valitettavasti.

Noita ominaisuuksia pystyy muuttamaan helpommin kuin luonnetta. Olin ennen tuollainen mies, mutta korjasin asiat.

Vierailija
24/26 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ällöttää niin eroa.

Sama joillekin myös toisinpäin. Ylipäätään siis jos kumppani ällöttää niin parempi erota.

Myös noille roikkujille jotka sietävät kumppanilta mitä kohtelua vaan, erotkaa.

Vierailija
25/26 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa niin ei tarvitse valittaa nettiin tälläisiä.

Vierailija
26/26 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen asuntolaina teillä on? Pystyisitkö tekemään niin, että sanot miehelle, että olet lähes menettänyt toivosi sen suhteen, että hän olisi vielä sellainen mies, johon rakastuit, etkä jaksa katsella tuota menoa omassa kodissasi, joka ei ole vain luonnollista ikääntymisen tuomaa muutosta. Olet päättänyt, että muutatte toistaiseksi erillenne, mutta haluat jatkaa seurustelua. Jos mies on tarpeeksi kiinnostunut perheen perustamisesta, hän heräisi ja alkaisi tehdä töitä sen eteen, että voisitte vielä palata saman katon alle? Jos vielä vaikka vuoden päästä ei mitään muutosta ole tapahtunut, sitten saattaa olla, että peli on menetetty.