Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä pakko-oireista käytöstä?

Vierailija
25.10.2020 |

Kysymys otsikossa. Tyyliä joudutte varmistamaan useamman kerran kotoa lähtiessä että hella on kiinni, ovi menee varmasti kiinni jne.

Mulla tällaista järjetöntä käytöstä esiintyy aamuisin. Mulle on lapsena iskostettu, että kunnon ihmiset eivät nuku myöhään. Se on roskasakin tapa.
Tästä syystä olen koko ikäni heränny klo 05 - 06 ilman herätystä, ja haluan varmistaa, että ihmiset tietävät minun olevan hereillä aikaisin. Avaan makuuhuoneen verhon aikaisin, laitan ig storyyn kuvan ja kellon ajan, jotta ihmiset näkevät minun olevan jo hereillä. En jää ikinä makoilemaan sänkyyn, vaan nousen, puen, petaan sängyn ja aloitan aamun askareet. Heti aamusta täytyy olla tehokas, sanoi äitini aina kun olin lapsi.
Käyn myös whatsapissa heti herättyäni, jotta kaverit näkevät minun olleen paikalla viimeksi aikaisin aamulla.

Tiedostan, että tässä ei ole mitään järkeä eikä ketään voisi vähempää kiinnostaa, mihin aikaan nousen ylös, mutta en pysty lopettamaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja viikonloppuisin, eli la ja su aamuisin, taktikoin nuo ig ja wa jutut silleen, että olen hereillä 06 - 07 aikana. Jos silloin laittaisin jo 05 aikoihin tiedon, niin saattaisivat luulla minun valvoneen niin myöhään esim ryypäten.

Tämä on aivan järjetöntä toimintaa.

Ap

Vierailija
2/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen rituaalimainen käytös voi viitata pakko-oireisuuteen.

Itselläni on tarkistelu pahin, kakkosena kontaminaatiojutut. Nämä alkoi jo lapsuudessa ilman mitään syytä, myöhemmin tuli ocd-diagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sun kavereita kiinnosta milloin olet herännyt tai kuinka aikaisin olet ollut Whatsappissa.

Vierailija
4/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä sun kavereita kiinnosta milloin olet herännyt tai kuinka aikaisin olet ollut Whatsappissa.

Tiedän! Ja sanoinkin tämän jo aloituksessa. Toimintanihan on aivan järjetöntä, tiedän sen.

Ap

Vierailija
5/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä sit esität??

Vierailija
6/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkin verran pakkoajatuksia. Ilmaantuu stressaantuneena. Ei taida kuitenkaan olla mitään ulospäin näkyviä rituaaleja

Vierailija
7/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä sit esität??

En esitä mitään? Vai mitä tarkoitat?

Ap

Vierailija
8/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jonkin verran pakkoajatuksia. Ilmaantuu stressaantuneena. Ei taida kuitenkaan olla mitään ulospäin näkyviä rituaaleja

Millaisia pakkoajatuksia?

Ap

Vierailija
9/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ainakin pahimman laatuista.

Miten on?

Vierailija
10/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten on?

Vierailija
11/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jo Hel etti apua

Vierailija
12/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitää käydä pissillä ja kakilla joka päivä

Vierailija
13/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sellaista, että tarkkailen koko ajan lukuja ympärilläni. Parillinen luku on hyvä, pariton huono ja nämä ovat "merkkejä" mikä ratkaisu milloinkin on oikea. Jos olen epävarma jostain asiasta, etsin numeron (yleensä puhelimen kellossa on lähin) avuksi asiaan. Haluaisin lopettaa, ja jotenkin aina hyvällä hetkellä luulen, että asia on ihan pian minulla hallinnassa, mutta tilanteen ollessa päällä tuntuu yksinkertaisemmalta noudattaa numeroita.

Vierailija
14/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä toiminta on järjetöntä, se on kuitenkin vaaratonta, kuten vaikkapa hellan nuppien useampi tarkastuskerta. Siksi en oikein tiedä, miksi tähän apua pitäisi hakea. Halusin vain keskustelua noin yleensäkin asiasta.

Ap

Vierailija
15/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oireinen tuntee, että "varmuuden vuoksi" kannattaa silti tehdä rituaali. Jos sen jättäisi kerrankin väliin ja jotakuta sittenkin olisi kiinnostanut asia, niin häpeä olisi suuri ja itsesyytös. Toisaalta voisi olla kyllä hyvä altistaa itseään tälle, että huomaisi, että siitä voi kyllä selvitä. eri

Vierailija
16/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta en koe haittaavan elämää, joten annan olla.

Jos haittaa, niin sitten apua.

Vierailija
17/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä toiminta on järjetöntä, se on kuitenkin vaaratonta, kuten vaikkapa hellan nuppien useampi tarkastuskerta. Siksi en oikein tiedä, miksi tähän apua pitäisi hakea. Halusin vain keskustelua noin yleensäkin asiasta.

Ap

Aika usein se pahenee ja pakko-oireisella on ihan aivoissa vikaa. Sinulla jäisi energiaa suunnitella järkeviä ja mukavia asioita, jos aikasi ei menisi rituaalin toteuttamisen suunnitteluun.

Vierailija
18/18 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet aikuinen eikä sinun pitäisi arvottaa itseäsi sen mukaan, oletko nukkunut äitisi mukaan hyväksyttävään aikaan. Terve nuori läpikäy yleensä kapinan tällaisista asioista murrosiässä tai viimeistään nuorena aikuisena. Olet varmaan erityisen tunnollinen ja herkkä, kun syyllistäminen on iskostunut noin syvälle ja kehittynyt pakko-oireeksi. Olisi varmaankin hyvä terapiassa vahvistaa omanarvontuntoa ja saada kokea sitä, että voit olla hyvä itsenäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme