Miten pääsitte eroon rasvoittuvasta tukasta? help neededr
hei vaan !
taustatietoa
23 vuotiaaksi asti hiukseni olivat pitkat tuuheat ja karheaa laatua. Pezin niita yleensa shampoolla ja hoitoaineella vain kerran viikossa. Sitten yhtäkkiä minulla lähti kaikki hiukset veks, alopecia universalis tuli kiusakseni :( Se oli rankkaa aikaa se...alopecia kun alkoi nkin hiustenlaatu muuttui karheammaksi mutta rasvoittuvammaksi. kun kaikki hiukset olivat tippuneet niin paanahka hikoili peruukin alla ja surutta pesinkin päänajkaa shampoolla päivittäin.
Suureksi iloksi ja yllätylseksi hiukset tulivat nyt parin vuoden tauon jälkeen takaisin...en jaksanut uskoa että tulisivat kunnolla takaisin ja jatkoi päivittäistä pesua mutta nyt hiukset ovat jo yli polkkapituusen ja eruukit olen siirtänyt kaappiin piiloon. Olen tosi onnellinen ja helpottunut mutta yksi pieni seikka vielä vaivaa mua. Mun päänahka tottui tuohon jatkuvaan pesuun ja ihan oikeasti rasvoittuu ihan törkeen paljon ja nopeesti. Miten voisin päästä täsgämeroon? en ilkene mennämtöihin liimatukkana joten olen kiltisti vaan pessytnhiukset joka aamu mutta seuraavana aamuna ne ovat jo aivannlikaiset...
onko kellekään käynyt vastaavaa? ei nytbtarvotse olla alopeciaamkokenut muttanonko kukaan alkanit pessä hiuksianturhan useesti ja sitten hiukset tottuneet siihen janaökaneet rasvoittua enemmän?
arvostan todella paljon kaikkia vinkkejä :)
Kommentit (32)
Rasvaisista hiuksista pääsee eroon kun ajaa ne pois. Viimesteily partahöylällä. Kaljut naiset on seksikkäitä!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:51"]
Pese vain vedellä, suihkussa ensin niin kuumalla kun pystyt ja sen jälkeen tosi kylmä kunnollinen huuhtelu.
Menee pari viikkoa ja tukka ei rasvoitu ja tuntuu paljon elävämmältä.
[/quote]
http://writtenforourlearning.wordpress.com/2013/02/26/water-only-washing/
Pese vain vedellä, suihkussa ensin niin kuumalla kun pystyt ja sen jälkeen tosi kylmä kunnollinen huuhtelu.
[/quote]
kiitos vinkistä! mutta onko sen viikon sitten hiukset ihan rasvaiset jos ei shampoolla pese? tätä kokeilen heti kun sattuu sellaien viikko että eintarvotse edustaa :D
ap
Rasvaisista hiuksista pääsee eroon kun ajaa ne pois. Viimesteily partahöylällä. Kaljut naiset on seksikkäitä!
[/quote]
heheh :D luontoäiti on laittanut mut kokemaan jo tämän.
ap
Kokeile kuivashampoota. Eli ei vesipesua jokapäivä ja silti saatpuhtaat hiukset.
Pese ne joka päivä. Itsellä on tuuhea tukkaja pesen sen siksi, että inhoan likaisista hiuksista lähtevää hajua itselläni ja muilla.
Joo, pesuväli pidemmäksi. Sitten peset laimennetulla shampoolla, laimennat aina lisää ja kohta peset pelkällä vedellä. Googlaa NoPoo, eli shampooton pesu.
Ei mulla ole auttanut mikään, ei pesuvälien harventaminen, vesipesu, luomushampoot, yms. Ainoa, mikä vähäksi aikaa auttoi, oli permis. Senkin "vaikutus" meni pois noin kuukaudessa.
kiitti kaikki noista vinkeistä...no poo on ihan uusi käsite...ja inä kun luulin että jollain eeikoisshampoolla saisin oikotien onneen mutta näköjään se tie onkin shampooton wau
ap
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:53"]
[/quote]
kiitos vinkistä! mutta onko sen viikon sitten hiukset ihan rasvaiset jos ei shampoolla pese? tätä kokeilen heti kun sattuu sellaien viikko että eintarvotse edustaa :D
ap
[/quote]
http://gloomymay.blogspot.com/2013/06/no-poo-no-shampoo-shampooton-elama.html
Minua jäi ihmetyttämään, miksi pesit päänahkaasi shampoolla? Eikö vesi ja tarpeen vaatiessa tavallinen saippua olisi riittäneet?
Jos nyt peset tukkasi joka päivä, ala vähitellen harventaa pesuväliä, ensi joka toinen päivä, joka kolmas päivä jne. Aika tavallistahan on pestä pari kertaa viikossa. Joillakin on kyllä sellainen hiuslaatu, että kerta viikossa riittää. Oletko muuten huomannut, että sähköiset hiukset rasvoittuvat helposti? Eli ainakin talvisaikaan hoitoaine on paikallaan.
onnea sulle hyvä kun ne kasvaa taas! mä vaan pesisin niitä taas kerran viikossa, ja tiedän sen rasvaisuuden ikävän tunteen, mutta sen vaan täytyy kestää kahteen viikkoon, sitten hiukset alkaa tottua vähempään pesuun, jokapäiväinen pesu rasittaa hiuksia ja ihoa tosi paljon, anna hiuksesi tulla vahvemmiksi älä pese joka päivä ja
vältä shampooita missä on silikonia ja parabeeneja (säilöntäaineita joissa on vähäinen keinotekinen naishormoonivaikutus se vaikuttaa omaan hormonitoimintaan) ja se silikoni ei hoida hiusta vaan tukkii sen sileäksi mutta samalla tukkii päänahkaa ja tunkeutuu siihen hiussipulin ja ihon väliin ja kuis ei ``hengitä`` normaalisti,
googlaa on tehty tutkimuksia joiden mukaan silikoniset shampoot aiheuttaa joillekin ihmisille hiuslähtöä,
itse pesen garnierin fructis shampoolla missä on kirjoitettu etutarralla ei silikonia ei parabeeneja mutta en tiedä onko se myös tosi hyvä shampoo, parempi on kai ostaa luontaistavarakaupoista jotain mutta varo myös ettei tulee mitään allergiaa mistään yrteistä, hyvä luomu oliivisaippuapala kuulostaa tosi hyvältä
eli pese harvemmin mieluummin kerran viikossa jakoita kestää vaan sen ajan yli muutamassa viikossa hiukset tottuu
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:05"]
Minua jäi ihmetyttämään, miksi pesit päänahkaasi shampoolla? Eikö vesi ja tarpeen vaatiessa tavallinen saippua olisi riittäneet?
Jos nyt peset tukkasi joka päivä, ala vähitellen harventaa pesuväliä, ensi joka toinen päivä, joka kolmas päivä jne. Aika tavallistahan on pestä pari kertaa viikossa. Joillakin on kyllä sellainen hiuslaatu, että kerta viikossa riittää. Oletko muuten huomannut, että sähköiset hiukset rasvoittuvat helposti? Eli ainakin talvisaikaan hoitoaine on paikallaan.
[/quote]
hyvä kysymys:D olin pääsääntöisesti alopecia universalis eli täysin kalju mutta jossain vaiheessanpääni alkoi muistuttaa karttapalloa eli hiuksoa tuli länteissä takaisin.. kun kerran hiusta oli vähänkin niin tuntui kivalta pestä shampoolla...kaipa se suurimmaksi osaksi oli tottumiskysymys vaan...jotenkin kun sitä on niin kauan lätrännyt shamåoon kanssa niin hiuksettomanakin sitä vielä yritti...
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:53"]
[/quote]
http://writtenforourlearning.wordpress.com/2013/02/26/water-only-washing/
[/quote]
No en kyllä tuolta ihmiseltä ottais hiustenhoitovinkkejä. Tosi likaisen näköiset hiukset.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:08"]
onnea sulle hyvä kun ne kasvaa taas! mä vaan pesisin niitä taas kerran viikossa, ja tiedän sen rasvaisuuden ikävän tunteen, mutta sen vaan täytyy kestää kahteen viikkoon, sitten hiukset alkaa tottua vähempään pesuun, jokapäiväinen pesu rasittaa hiuksia ja ihoa tosi paljon, anna hiuksesi tulla vahvemmiksi älä pese joka päivä ja
vältä shampooita missä on silikonia ja parabeeneja (säilöntäaineita joissa on vähäinen keinotekinen naishormoonivaikutus se vaikuttaa omaan hormonitoimintaan) ja se silikoni ei hoida hiusta vaan tukkii sen sileäksi mutta samalla tukkii päänahkaa ja tunkeutuu siihen hiussipulin ja ihon väliin ja kuis ei ``hengitä`` normaalisti,
googlaa on tehty tutkimuksia joiden mukaan silikoniset shampoot aiheuttaa joillekin ihmisille hiuslähtöä,
itse pesen garnierin fructis shampoolla missä on kirjoitettu etutarralla ei silikonia ei parabeeneja mutta en tiedä onko se myös tosi hyvä shampoo, parempi on kai ostaa luontaistavarakaupoista jotain mutta varo myös ettei tulee mitään allergiaa mistään yrteistä, hyvä luomu oliivisaippuapala kuulostaa tosi hyvältä
eli pese harvemmin mieluummin kerran viikossa jakoita kestää vaan sen ajan yli muutamassa viikossa hiukset tottuu
[/quote]
kiitti sulle:) itseasiassa olen käyttänyt laveran shamppota jossa ei pitäis olla mitään kemikaleja tai mitään vaarallista muuta siitä lähtien kunmlähti hiukset tippuun... aika kallishan se on mutta hyvä tuote. dr hasuchkan tuotteet sai aikaan allergisen kohtauksen...
juu eipä kai täs muu auta kun olla pesemättä ainakaan shampoolla päivittäin mutta huh helpommin sanottu kuin tehty...freessi tukka antaaa niin paljon paremman olon aamulla :D
ap
Ostin shampoota rasvoittuville hiuksille. Ongelma poistui.
Olen myös kokeillut ns. no poo-metodeja. Hiukset tuntuivat hieman paksummilta, mutta takkuuntuivat herkästi ja haju oli epämiellyttävä, vaikka hiukset olivat puhtaat.
Tosiaan kokeile sitä kuivashampoota (sen voi tehdä itsekin: 0,5 d talkkia ja 0,5 d ruokasoodaa. Jatkuvassa käytössä sooda kuivattaa tukkaa, mutta silloin tällöin käytössä ei ongelmia).
Hiusten rasvoittumiseen voi liittyä hormonaaliset tekijät. Syötkö e-pillereitä tai oletko vaihtanut merkkiä? Minkä ikäinen olet jne. Mieti asia myös tuolta kannalta. Ja hei, sun hiukset ovat palanneet! :) Onnea!
Apteekista ilman reseptiä saatava Nizoral-shampoo käyttöön! Juuri näin talvella kovien pakkasten, kuivan keskuslämmitysilman ja pipojen kaudella päänahassa helposti roihahtaa sellainen mikrobikanta, että hiukset rasvoittuvat todella nopeasti. Monesti ihan muutama käyttökerta Nizoralilla normalisoi tilanteen (seuraavaan pakkaskauteen saakka).
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:21"]
Tosiaan kokeile sitä kuivashampoota (sen voi tehdä itsekin: 0,5 d talkkia ja 0,5 d ruokasoodaa. Jatkuvassa käytössä sooda kuivattaa tukkaa, mutta silloin tällöin käytössä ei ongelmia).
Hiusten rasvoittumiseen voi liittyä hormonaaliset tekijät. Syötkö e-pillereitä tai oletko vaihtanut merkkiä? Minkä ikäinen olet jne. Mieti asia myös tuolta kannalta. Ja hei, sun hiukset ovat palanneet! :) Onnea!
[/quote]
kiitos :) olen 25 vuotias ja en syö epillereitä enkä käytä muutenkaan hormonaalista ehkäisyä..uskon ettämtää rasvoittuminen johtuu siitä että yhtäkkiä pesin tukkaa ja päänahkaa ainakin kerran päivässä shampoolla ja nytnparissa vuodessa hiukset ovat täysin tottuneet siihen...
ap