Lue keskustelun säännöt.
7kk vauva herää öisin jopa 20 minuutin välein!
01.02.2014 |
Helppo ja alusta asti hyvin nukkuva vauva alkoi heräilemaan noin 5kk ikäisenä. Nukkuu pinniksessä mutta jatkuvan heräilyn takia nostan viereeni jossain vaihessa yöllä ja vain tissi rauhoittaa. Olen aivan poikki enkä jaksa enää päivisin yhtään mitään vaan nukun päikkäreitä kun vauva nukkuu parvekkeella. Miten saan hoidettua unikoulun itse? Miehestä ei ole mitään apua eikä herää öisin vauvan kitinään.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Voi ei! Meillä oli ihan samanlaista. 20min välein. Joskus hyvänä yönä nukkui 2h putkeen ja olo tuntui harvinaisen levänneeltä o_O
Mekin yritettiin kaikkea, viileämpi huone, oma huone, ei peittoa, kapalo, vesipullo, yövalo, kohinat, ihan mitä vaan. Allergioita ei ollut, päivällä nukkui kolme tuntia levollisesti.
Lopulta oli pakko pitää unikoulu kun vauva oli 11 kk koska minä en enää olisi jaksanut. Ensimmäisenä yönä vauva itki 45 min., seuraavana 5 ja kolmannen yön nukkui kokonaan. Kävin aina rauhoittelemassa mutta en ottanut syliin enkä tietenkään imettänyt. Se oli ihan uskomatonta nukkua koko yö. Tai itse aluksi tietysti heräilin mutta vähitellen helpotti.
7 kk on ehkä liian pieni unikouluun mutta yösyötöistä yrittäisin päästä, vaikka tiedän miten hankalaa se on kun sillä kuitenkin saa vauvan nukahtamaan edes vähäksi aikaa. Tsemppiä, kyllä teilläkin vielä nukutaan!