Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voisitteko opettaa KOTONA perustaidot lapsillenne

Vierailija
01.02.2014 |

ei ole päiväkodin tai koulun asia opettaa rusetin tekemistä, perunan kuorimista, pyllyn pyyhkimistä, hedelmien kuorimista, vetoketjun sulkemista tai kynän teroittamista.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:56"]

Kotona pitäisi opettaa pyllyn pyyhkiminen, miten poika pissii, solmia kengännauhat, kuoripottuja ei olekaan kun ei osata kuoria, sanoa kiitos, ole hyvä, päivää, heihei, huomenta, opetella syömään erilaisia ruokia plus jälkiruoat jne

[/quote]

Miten poika pissii? Mun pojat pissii istuvilteen kuten tytötkin.

Vierailija
62/62 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 14:42"]

Sen myönnän, että meidän lapset (eka. kolmas ja viidesluokkalainen) ei kovin hyvin kuori omenaa tai päärynää - en oikein ole uskaltanut antaa veistä, kun aina tulee haavoja kun ollaan sitä tehty. Se siis johtuu ihan mun pelosta.

[/quote]

Et uskalla antaa kouluikäiselle veistä? Arvaanko oikein, että asut kaupungissa, kun vielä nykyäänkin maalaislapsilla on tapana vuoleskella yhtä ja toista. Hyvinkin alle kouluikäinen voi perata kalaa tai nylkeä hirveä.

Onneksi on vielä armeija, jossa ainakin suurin osa pojista oppii jonkunlaisia ruokailutapoja, vaikka ei ihan kaikki sielläkään.

[/quote]

Ekaluokkalainen nylkemään hirveä? Voi herrajumala mitä selitystä.

[/quote]

Minä en nylkenyt hirveä kun en ollut mukana hirvimetsällä, mutta lintuja kynin ja kaloja perkasin sekä vuolin kiehisiä kun sytytin saunan kiukaaseen tulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla