Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan paljon maksaisi kolmen vanhan puuikkunan kunnostus, teetettynä siis.

Vierailija
25.10.2020 |

Olisiko jollain antaa jotain hintahaarukkaa? Ja joo, aion kysellä kyllä tekijöiltä, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen että vähän tietäisi mitä odottaa. Yksi ikkunoista on isompi, kolme pokaa rinnan. Noin 150-160cm leveä, kaksi muuta on noin 80cm leveitä. Koko ikkunakompleksi karmit+pokat pitäisi kunnostaa, maalata ja kitata uudelleen, muutama lasi laittaa uusi. Puuosat ainakin minun silmään näyttävät niin ehjiltä ettei niitä tarvitse vaihtaa mistään kohdin.

Itsellä ei ole tiloja eikä aikaakaan tuohon hommaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BJ antaisin.

2/10 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena meni ikkunan ulkoruutu rikki. Uusi lasi ja kittaus maksoi 80 euroa. Kitin maalaaminen jäi itse tehtäväksi.

Asun 1903 rakennetussa hirsitalossa ja alakerran ikkunat on alkuperäiset. Joskus kauan sitten kyselin kunnostushintoja ja ne oli niin kovat, että päätin opetella homman itse. Uusien samanlaisten teettäminen olisi maksanut lähes saman kuin ulkopuolisen tekemä kunnostus. Vanhat karmit ja puitteet on parempilaatuista puuta kuin nykyisin saatavissa oleva, joten viimeiseen asti kannattaa pitää kunnossa alkuperäisiä - kauniine valuvine laseineen.

Kannattaa kysyä tarjouksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Viime talvena meni ikkunan ulkoruutu rikki. Uusi lasi ja kittaus maksoi 80 euroa. Kitin maalaaminen jäi itse tehtäväksi.

Asun 1903 rakennetussa hirsitalossa ja alakerran ikkunat on alkuperäiset. Joskus kauan sitten kyselin kunnostushintoja ja ne oli niin kovat, että päätin opetella homman itse. Uusien samanlaisten teettäminen olisi maksanut lähes saman kuin ulkopuolisen tekemä kunnostus. Vanhat karmit ja puitteet on parempilaatuista puuta kuin nykyisin saatavissa oleva, joten viimeiseen asti kannattaa pitää kunnossa alkuperäisiä - kauniine valuvine laseineen.

Kannattaa kysyä tarjouksia.

Ok, kiitos. Nämä hommat taidan ulkoistaa ihan suosiolla, ikkunat ovat kipeästi jo korjausta vailla. Kaikkea ei aina jaksa eikä haluakaan tehdä itse. Ap

Vierailija
4/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
5/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin menee ainakin 15 tuntia työtä + materiaalien hinta- Luulen ammattitaitoisen kunnostajan ottavan enemmän kuin jalkahoitajat, hierojat ym. manikyristit jotka ottavat sen 50 euroa tunnin työstä. Joten 2000-3000 euroa ainakin (varauksella, halvankin tarjouksen voi joku tehdä mutta näissä työnlaatu onkin sitä-suntätä/jopa sutta ja sekundaa.) .

Vierailija
6/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että NOIN 500e per poka. Mutta se niin riippuu ikkunan kunnosta että tarkemmin en osaa näkemättä arvata.

Vierailija
7/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuorella enemmän kädentaitoihin taipuvaisella ja lukuaineissa kenties huonommalla nuorella olisi innostusta tällaiseen, eikun jonkun mestarin oppiin oppisopimuksella tai muulla diilillä, sitten kun omat rahkeet riittävät, toiminimi pystyyn ja karmeja raapimaan, maalaamaan ja kittaamaan.

Suomi on täynnä vanhoja ikkunoita ja kun sana ensiluokkaisesta ikkunainkunnostajasta leviää, voi alkaa jo hinnoitella työnsä korkeallekin.

Vierailija
8/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnalla tai naapuripaikkakunnilla mitään ammattioppilaitosta, jonka oppilaat tekee tällaisia töitä?

Vierailija
9/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karkeaa arviota pyytänyt samanlaisesta. Nimimerkin karminraaputtelija tms hinta-arvio osuu yksiin saamani tarjouksen kanssa.

Vierailija
10/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen karkeaa arviota pyytänyt samanlaisesta. Nimimerkin karminraaputtelija tms hinta-arvio osuu yksiin saamani tarjouksen kanssa.

Ok, kiitos. Parin kolmen tonnin kieppeillä kuulostaa vielä ihan siedettävältä hinnalta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä