Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi meille pitää raahata kaikki paskat?!

Vierailija
01.02.2014 |

Voi tsiisus että ottaa aivoon s"'tana!!!!

Anoppi ja äitini raahaa meille koko ajan paskaa!!! Siis vtun kirppiskamaa lapselle, liian isoja vaatteita joita lapsi voisi kokonsa puolesta käyttää neljän vuoden kuluttua.

"voihan se näitä käyttää sitten kun menee kouluun."

Joo, lapsi on nyt 3,5-vuotias, ihan salee pistän sille jotain rumia rytkyjä sitten neljän vuoden kuluttua.

Enkä TODELLAKAAN lähde rahtaa noita minnekkään vitun kirpparille, kun kumminkaan ei kukaan osta ja vaikka ostais, niin ne ei mene heti kaupaksi ja sitten pitää paskat raahata takas kotiin.

Kaappeihij ei mahdu mitään, ei kerrassaan mitään.

Sitten meille pitää raahata myös kaikki vitun rumat astiat ja lyhdyt.

Hoh hoijaa, asumme 70 neliön kolmiossa, jossa todella vähän kaappitilaa ja äitini asuu 200 neliön talossa, jossa miljoona kaappia, samoin anopillani on tilaa lähes puolet enemmän kuin meillä.

Vienkö kylmästi kaatopaikalle vaan? Missä Oulussa edes on kaatopaikka.

Kehtaanko heittää roskiin myös huonot lelut joilla lapsi ei edes leiki ja jotka on saanut?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. No sitten vien tuonne pisteelle ne vaatteet. Limingantullin Prisman pihallako siis niitä on? Mihin huonot lelut sitten

Vierailija
22/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Äitini raijaa meille mm. XXL-kokoisia vaatteita (olen normaalipainoinen ja sopusuhtainen, kokoa S-M) ja tavaroita, jotka eivät sovi sisustukseen.

Moni näyttää kuvittelevan, että jos on melko pienituloinen, niin täytyy ottaa kaikkea tarpeetontakin vastaan ja sitten säilytellä sitä vuosikaudet kaapeissaan. Emme kuitenkaan niin pienituloisia ole, etteikö meillä olisi varaa ostaa kaikki tarpeellinen itsekin. Lastenvaatelahjoituksista olen toki kiitollinen, jos ne ovat sitä kokoa, mitä tarvitsemme nyt tai lähiaikoina, mutta niistäkin valitsen käyttöön vain ne hyvännäköiset ja omaan makuuni sopivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 11:03"]

Ok. No sitten vien tuonne pisteelle ne vaatteet. Limingantullin Prisman pihallako siis niitä on? Mihin huonot lelut sitten

[/quote]

Limingantullin Prisman takana, siellä Gigantin suuntaan on kierrätyspiste.

Vierailija
24/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yks mummeli aikoinaan työnsi mulle kaikkea, kuin olisin joku roskis. Antoi ison taskulampun, rikki.

Ison kirjan, sen sais kyllä myytyä, on arvoa.

Yritti jopa mummukärryjä työntää mulle!

Vierailija
25/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota mitään vastaan. Sanon kylään tulijoillekin jo etukäteen että ettehän tuo mitään tavaraa.

Vierailija
26/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 10:26"]

Voi tsiisus että ottaa aivoon s"'tana!!!!

Anoppi ja äitini raahaa meille koko ajan paskaa!!! Siis vtun kirppiskamaa lapselle, liian isoja vaatteita joita lapsi voisi kokonsa puolesta käyttää neljän vuoden kuluttua.

"voihan se näitä käyttää sitten kun menee kouluun."

Joo, lapsi on nyt 3,5-vuotias, ihan salee pistän sille jotain rumia rytkyjä sitten neljän vuoden kuluttua.

Enkä TODELLAKAAN lähde rahtaa noita minnekkään vitun kirpparille, kun kumminkaan ei kukaan osta ja vaikka ostais, niin ne ei mene heti kaupaksi ja sitten pitää paskat raahata takas kotiin.

Kaappeihij ei mahdu mitään, ei kerrassaan mitään.

Sitten meille pitää raahata myös kaikki vitun rumat astiat ja lyhdyt.

Hoh hoijaa, asumme 70 neliön kolmiossa, jossa todella vähän kaappitilaa ja äitini asuu 200 neliön talossa, jossa miljoona kaappia, samoin anopillani on tilaa lähes puolet enemmän kuin meillä.

Vienkö kylmästi kaatopaikalle vaan? Missä Oulussa edes on kaatopaikka.

Kehtaanko heittää roskiin myös huonot lelut joilla lapsi ei edes leiki ja jotka on saanut?

[/quote]Et oo ainoa, lue toi halpamaisimmat lahjat -ketjut.

Pakkaa rikkinäinen/likainen/aivan väärän kokoinen pussiin ja anna lähtiessä. Huikkaa vaikka ovelta että "hei, tämä jäi!" hyvästele ja vedä ovi kiinni ennen kuin ehtii edes katsoa pussiin. Olettaen että olet etukäteen kertonut, ettet voi säilyttää rikkinäisiä tai aivan väärän kokoisia vaatteita, tai likaisia leluja joita ei saa puhdistettua.

Vierailija
27/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-anoppi oli samanlainen, toi säkkitolkulla haisevia, likaisia, vääränkokoisia ja iänvanhoja kirppisvaatteita tytölle. Juurikin näitä, jotka olisivat koon puolesta sopivia ehkä viiden vuoden päästä. Anoppi itse on tyylillisesti jämähtänyt 80-luvulle, joten tuomansa vaatteet edustivat samaa muotia: pitsikauluksia, hörhelöitä, muhkeita olkapäitä mekoissa jne. Onneksi lopetti kun poikansa kanssa erottiin. Yritin monta vuotta ystävällisesti neuvoa että säästäisi vähät rahansa, meillä on kyllä lapselle vaatetta.

Paras oli kun kerran purjehti taas sisään rytkysäkkinsä kanssa, ja tyttäreni huudahti "naamiaisasuja" :)

Vierailija
28/28 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyissä vaatteissa on otettava kokoa kahta suurempaa vaatetta, koska sen verran vaate kissahtaa pesuissa. Minä olen aina ottanut vastaan kaiken mitä on tuotu. Osa on ollut käytössä. Suurin osa on jäänyt käyttämättä.