Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palsta aspergerin kiusaajat: olette asennevammasia!

Vierailija
22.12.2013 |

Järkytyin muuten noista kommenteista, mitä olitte menny minusta blogiin kommentoimaan tuosta vauvanhoidosta. Esim kun työharjoittelussa niitä vauvoja hoidin, en ollut enää lapsi vaan ihan aikuinen jo olin. Olin 24-vuotias ja nyt 30 eikä sillä ole suurta eroa onko ihminen 24 vai 30. Mutta hyvin meni, kun oli ammattitaitoista henkilökuntaa siinä läsnä ja sain leikittää, vahtia, pitää sylissä ja hoitaa ja kanniskella erästä 10kk ikäistä tyttöä vuonna 2007 ja hyvin meni. Ne jotka on kommentoineet tänne kielteisesti, eivät ole koskaan nähneet minua vauvan seurassa. Ja nuo kommentit on kiusaamista ja niitten takana on joku joka on joskus aikoinaan saanut minusta väärän käsityksen ja siksi vittuilee ja aukoo mulle päätään. Olin todella järkyttynyt ja masentunut tuollaisista jutuista. En ole sellainen, joka ei voisi yhtään hoitaa minkään ikäistä lasta, vaan näissä rajoissa se kulkee miten saan ja miten en saa ja nämä rajat on myös terapeutin ja läheisteni hyväksymiä: 1. jos vauva on minun oma, saan hoitaa sitä vaikka yksin koska oman vauvan oppii tuntemaan ja olen sellainen että toimin normaalisti hyvin tuttujen ihmisten kanssa vaikka vieraampien kanssa voi olla enempi tai vähempi vaikeuksia. 2. Jos vauva on kaverin tai sukulaisen niin ensin pitää tutustua vauvaan ja sitten hoitaa vauvaa yhdessä vauvan oman äidin kanssa ja jos hyvin menee niin vasta sitten hetken aikaa yksin esim kauppareissun ajan. 3. Jos joku ei hyväksy näitä kahta ensimmäistä vaan on sitä mieltä että minut pitää eristää vauvoista täysin tai että voin vaan pitää sylissä mutta en hoitaa, ei tunne minua.

Keskustelin terapeuttini kanssa ihmisistä mitkä ei anna hoitaa mutta antavat pitää sylissä siten että itse koko ajan katsovat tilannetta valppaana vierestä, niin terapeutti sanoi, että he eivät tunne minua riittävän hyvin ja jos ei minua tunne, tuo käytös on täysin normaalia eikä yleensäkään anneta tuntemattoman hoitaa vauvaa. Minulla kuulemma kuuluu tähän Aspergerin syndroomaan se, etten aina tutustu niin nopeasti ihmisiin ja minulle kaikki vieras on ihan erityisen vierasta, vieraampaa kuin ihmisille yleensä. Voi mennä tosiaan normaalia pitempi aika, jopa vuosi, ennen kun minut oppii tuntemaan niin hyvin, että pystyy minuun luottamaan ja kohtelemaan minua oikein. Pitää lisäksi olla nähnyt minut eri tilanteissa ja eri ympäristöissä ennen kuin saa minusta oikean kuvan. Mutta jos on nähnyt minut vain joko vastaanotolla tai julkisella paikalla, niin minusta ei tiedä silloin mitään, koska en ole oma itseni niissä paikoissa. Oma itseni olen kotona, läheisten kanssa ja tutussa paikassa.

Se paikka, missä esim 24v ikäisenä hoidin vauvoja, oli minulle tuttu paikka, samoin myös se missä hoidin esim sukulaisten vauvaa oli tuttu paikka. Ei ole kyse siitä, ettenkö kestäisi ihmisiä. Jos joku ihminen on kokenut, etten ota hänen tunteitaan enkä tarpeitaan huomioon enkä kestä häntä, niin olen asiasta pahoillani. Minun on vaikeaa ymmärtää joitakin minulle entuudestaan vieraita ihmisiä ja sitä, jos vieras ihminen on liian kohtikäyvä. Muihin ihmisiin liittyminen tai sosiaalisuus ei ole vahvaa aluettani ja saatan säikkyä liian kohtikäyvää uutta ihmistä. Odotan ammattilaisilta rauhallisuutta ja maltillisuutta kohtaamisessani koska joku vastaanotolla käynti on minusta useimmiten pelottava tilanne tai jos ei pelottava niin vähintäänkin jännittävä ja stressaava. Mutta millainen olen vastaanotolla, en ole vapaa-aikana. vapaa-aikana olen rennompi ja vapautuneempi, kunhan asiat sujuu hyvin.

Jos olen kokenut jonkun ammattilaisen kiusaavan minua, niin sen verran minäkin ymmärrän, että odotan ammattilaiselta eri asioita kuin esim vauvalta. Ammattilaiselta odotan kypsää käytöstä ja työhönsä keskittymistä ja työn asianmukaista hoitamista ilman mitään angstia, minulta huomion kerjäämistä tai muita kakaramaisia kommervenkkeja. Muistakaa ammattilaiset säilyttää aikuisuutenne älkääkä taantuko enää teinipennun angstitasolle!!! Tavalliselta tutulta tai kaverilta joka ei ole ammattilainen, sallin enemmän vapauksia kuin ammattilaisille ja sallin normi elämään kuuluvalta kaverilta myös ne tunteidenkin ilmaisut ja pyrin ottamaan heidät ja heidän tunteensa huomioon. Lapsilta en odota samaa kuin aikuisilta koska ymmärrän, että lapsi on lapsi eikä osaa hallita itseään. Minusta on tyhmää se, kun joku on kirjoittanut joskus minun tietoihin että hoitosuhteet on kompastuneet siihen kun potilas ei huomioi hoitavan tahon tunteita riittävästi. Herää kysymys, että kenen pitää huomioida ja mitä? minä itse jännitän, stressaan ja pelkään vastaanottotilanteita siinä määrin, että minä en kykene keskittymään niissä muuhun kuin itseeni ja omaan vaivaani. Myös tunteitten ilmaiseminen vieraalle ihmiselle on ylivoimaista. mutta kun pysytään asialinjalla, niin hommat etenee ja ne on vain muutamia kakaran tasolle jääneitä typeryksiä mitkä tuon takia hoitosuhteen lopettaa ja kehoitan heitä menemään itsekin hoitoon, psykoottisia ovat tai aspergereja itsekin. Suurin osa hoitajista ja lääkäreistä joita minulla on ollut paljon eri erikoissairaanhoidon ja yleislääketieteen osa-alueilla on ollut hyviä ammattilaisia joihin olen ollu tyytyväinen ja jotka on ollu minuun tyytyväisiä ja joitten kanssa hommat on hoituneet ihan moitteettomasti minulla siinä kuin kenellä tahansa.

Vastaanottokäytös ei kerro minusta koko totuutta eikä sen perusteella voi päätellä mitään. vastaanottokäytös kertoo sen, millainen olen stressaantuneena ja vieraan ihmisen kanssa. Olenkin vaatinut terveydenhuollon henkilöstöä tekemään minusta toimintakyvyn arvioinnin jonka pohjalta sitten arvioidaan minun todellinen kykyprofiili ja selvitetään myös aspergerin ohella mahdollisesti olevat muut sairaudet, joita ei voi todeta vastaanottokäytöksen eikä oletusten perusteella vaan kyselemällä minut eri ympäristöissä tuntevilta henkilöiltä, esim läheisiltä, koulun ja työharjoittelupaikan ihmisiltä, kavereilta ja minulta itseltäni että millainen olen ja sen lisäksi tekemällä eri testejä joissa selvitetään tai poissuljetaan esim aivovaurioitten ja oppimisvaikeuksien mahdollisuus ja myös mielenterveysongelmien mahdollisuus.

Joka esim blogiin tai nettiin kommentoi etten voi hoitaa vauvaa tai joka on nähnyt minut vain 1-2 kertaa tai kuullut tai lukenut minusta jotakin, ei ole asiantuntija enkä usko sellaista lainkaan eikä mulle paina sellaisen sana mitään enkä noudata sellaisen antamia ohjeita yhtään. Noudatan vain tarkkaan toimintakykyni arvioon ja/tai minun hyvään tuntemiseen perustuvaa neuvoa, ohjetta tai varoitusta. Siksi en ole ottanut kaikkien neuvoja aina vastaan koska en tunne heitä enkä näin ollen voi heidän asiantuntemukseen alkeellisimmassakaan määrin luottaa. Maltti on valttia aina ja vauvanhoitoasiaan kohdallani voi ottaa kantaa vasta sitten kun on tuntenut minut hyvin ja nähnyt minua eri ympäristöissä ja tilanteissa vähintään vuoden ajan ja jos sen lisäksi on kommunikoinut kanssani ja ollut minulle läheinen ja johon minä olen luottanut ja jota minun itsenikin on ollut helppo lähestyä. vain julkisella paikalla minun näkeminen tai vastaanotolla näkeminen ilman muuta tuntemista mitätöi kaikki kannanotot ja arvioit. Eli: te mitkä kommentoitte, teidän kommenttinne on mitätön, ette tunne minua ja jokainen joka minut tuntee, on toista mieltä. Teidän on viisasta lopettaa kaikki kanssakäyminen kanssani ja myös blogini lukeminen ja kommentoiminen. siitä ei ole teille mitään hyötyä. keskittykää muihin asioihin ja jättäkää minut rauhaan. Minä tulen hoitamaan vauvoja jos niitä kavereille taikka sukulaisille syntyy. Haistakaa te sen asian vastustajat vaan paska. Sanon suoraan että haistakaa paska, koska joka vastustaa kyseistä asiaa eli sitä että olen mukana hoitamassa vauvaa jonkun tutun kanssa yhdessä, on kusipää. Toivottavasti tuollaiset kusipäät eivät saa enää koskaan omia lapsia ja toivottavasti tuollaiset kusipäät menettävät jo heillä tälläkin hetkellä olevat lapsensa. heidän lapsilleen olisi parempi päästä taivaaseen Jumalan luokse jo pienenä että varjeltuisivat kusipäävanhempiensa asennevammalta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( niin surullista. Älä itsekään avaudu tänne kun se aina väistämättä kirvoittaa ikäviä kommentteja. Vietä joulu rauhassa.

Vierailija
2/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että kukaan jaksaa lukea noin pitkää viestiä..ihmisraunio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vauvafriikki, kerro toki lisää palavasta vauvanhoitohimostasi. Parasta AV-laatua!

Vierailija
4/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:50"]

Poista blogistasi se toiminto, että sinne voi laittaa palautetta. Näin vältyt saamasta ei-toivottua palautetta. Mikäli pidät sellaista postiluukkua siellä, niin on ihan itsestään selvää että tulee myös ikävää palautetta.

[/quote]

Tuo "palautteenanto" on siis sellaista, että ap tekee sinne erilaisia äänestyksiä joissa on ap:n itsensä keksimät vastausvaihtoehdot (osa positiivisia ap:n kannalta, osa negatiivisia)  ja joita ihmiset voivat äänestää. Ei siis niin, että siellä ihmiset ihan itse, omin sanoin, kommentoisivat ap:lle. Ap kuitenkin ottaa nämä äänestyksen tulokset niin, että ihmiset hänelle ilkeilevät ja "kommentoivat" ilkeästi jos he valitsevat näitä ap:n kannalta negatiivisia äänestysvaihtoehtoja.

Vierailija
5/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna, rauha.

Vierailija
6/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
7/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 16:34"]

Luuletko että kukaan jaksaa lukea noin pitkää viestiä..ihmisraunio

[/quote]

Miksi ei jaksaisi? Luetaanhan sitä kirjojakin. Vai onko tällä palstalla vain vähä-älyisiä lastenhyysääjiä, jotka juuri ja juuri edes osaavat lukea?

Vierailija
8/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, ootko sä 30, luulin paljon nuoremmaksi.

Vierailija
9/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista blogistasi se toiminto, että sinne voi laittaa palautetta. Näin vältyt saamasta ei-toivottua palautetta. Mikäli pidät sellaista postiluukkua siellä, niin on ihan itsestään selvää että tulee myös ikävää palautetta.

Tai sitten toinen vaihtoehto, laitat blogiisi rekisteröitymisen niin, ettei sitä voi lukea muutakuin harvat ja valitut.

Vierailija
10/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tätä ketjua nostanut enää TÄNÄÄN!!! Kuka näitä nostelee? minua ei enää edes KIINNOSTA pohtia vauva-asioita samaan malliin kuin vuonna 2013 tai sitä saanko vai enkö saa hoitaa. LOPETTAKAA JO VANHOJEN KETJUJENI NOSTELU JA HANKKIKAA ELÄMÄ!!!!!!

Jos minä en täällä aloittele enää uusia ketjuja niin pakkoko on nostaa taas vanhoja juttuja tapetille ja jatkaa asiaa??

miksi ette jo voi unohtaa minua????

Vierailija
11/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alkaa mennä jo sairaalloisen vainoamisen puolelle. jos olisitte terveitä, olisitte tyytyväisiä kun en täällä kirjoittelu ja siirtysitte muihin asioihin ja unohtaisitte minut ja vauva-jankkaukseni jos en ketjuja täällä alota. mutta joku yksittäinen tosi sairas ja pelottava ihminen jolla ei ole elämää, nostelee IKIVANHOJA ketjujani jotka on kirjoitettu ehkä syksyllä tai ennen joulua. LOPETTAKAA JO TAI ILMOITAN KOHTA OIKEASTI POLIISILLE TUOSTA ETTÄ TÄÄLLÄ JOKU VAINOAA MINUA. ON ALKANUT PELOTTAA LIIKKUA ULKONAKIN JO KUN PELKÄÄN ET TÄÄLTÄ JOKU VAINOAA.

NYT OIKEESTI: UNOHTAKAA!!!!!

MULLA ON MUUTAKIN TEKEMISTÄ KUIN NE VAUVA-JUTUT JA OON JÄTTÄNY NE POHDINNAT TAKA-ALALLE.

Vierailija
12/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se joka ihmisraunioksi nimittelee, on itse vielä pahempi: narsistinen psykopaatti-kusipää joka jää vielä kiinni tekosistaan jos ei vanhojen ketjujen nostelua jo lopeta. vanhat ketjuni ovat vanhoja ketjuja. LOPETTAKAA JO!!! Jos et lopeta niin harkitsen vakavampia toimia.

mene sinäkin ketjujen nostelija johonkin töihin tai kouluun yms tai ryhmään tai vaikka kuntouttavaan työtoimintaan ja HANKI OIKEE ELÄMÄ!!!!!

Vierailija
13/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:47"]

[/quote]

ei loukkaa tuo kommenttia vaikka loukkaavaksi tarkoitit. ei oo mulle uutta se, et minua luullaan monesti 15-vuotiaaksi vaikka oon 30. mut elämä on. kaikkeen tottuu.

Vierailija
14/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aloittaja on kyllä aikaisemminkin kertonut ikänsä. Minkä ikäiseksi häntä luulit?

Oletko muuten sinä se sama, joka eräässä aloittajan poistetussa ketjussa sanoi, että ihmiset hyväksyvät nyt vielä aloittajalta rasittavaa käytöstä, koska aloittaja on suhteellisen nuori, mutta aloittajan iän lisääntyessä eivät enää olisi yhtä suvaitsevaisia. Aioin jo silloin kysyä kirjoittajalta, onko 30-vuotias hänen mielestään niin nuori, että häntä ei kohdeltaisi aikuisena, mutta ketju poistettiin ennen kuin ehdin kommentoida.

Vanhuksilta, esim. 80-vuotiailta hyväksytään taas rasittava, huono tai poikkeava käytös, joten mielestäni aloittajankin juttuja hyväksytään tulevaisuudessa paremmin, ei suinkaan huonommin.

Vierailija
15/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mennään..

Vierailija
16/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:10"]

Ja taas mennään..

[/quote]

..mutta ilman jankkaamista vauvoista :)

Vierailija
17/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:09"]

[/quote]

Aloittaja on kyllä aikaisemminkin kertonut ikänsä. Minkä ikäiseksi häntä luulit?

Oletko muuten sinä se sama, joka eräässä aloittajan poistetussa ketjussa sanoi, että ihmiset hyväksyvät nyt vielä aloittajalta rasittavaa käytöstä, koska aloittaja on suhteellisen nuori, mutta aloittajan iän lisääntyessä eivät enää olisi yhtä suvaitsevaisia. Aioin jo silloin kysyä kirjoittajalta, onko 30-vuotias hänen mielestään niin nuori, että häntä ei kohdeltaisi aikuisena, mutta ketju poistettiin ennen kuin ehdin kommentoida.

Vanhuksilta, esim. 80-vuotiailta hyväksytään taas rasittava, huono tai poikkeava käytös, joten mielestäni aloittajankin juttuja hyväksytään tulevaisuudessa paremmin, ei suinkaan huonommin.

[/quote]

no arjessa ja livenä minuun suhtaudutaan ymmärtäväisesti koska vietän aikaani ja teen työtä ja opiskelen erityisryhmille suunnatuissa paikoissa.

mutta kun mennään erityispaikkojen ulkopuolelle, esim terveitten ihmisten av-foorumille, alkaa vaikeudet.

ja vähemmän minua nuorempana suvaittiin kuin nyt.

Vierailija
18/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:09"]

[/quote]

[/quote]

En oo sama, en oo lukenut kuin yhden aloittajan ketjun aiemmin enkä oo kommentoinut mitään

Vierailija
19/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on se, että tämä ei ole papunet, tukinet, verneri.net eikä aspalsta, joten täältä ei voikaan odottaa samaa suvaitsevaisuutta kuin noista. eli parempi minulle on, että kirjoittelen enimmäkseen noihin ja toivon että täällä unohdatte jo minut ja puhutte omista aiheistanne ja minä käsittelen noissa paikoissa niitä asioita mitä täällä ei ymmärretty.

Jos haluatte minut täältä pois niin sen on oltava niin, että ette puhu minusta täällä, unohdatte ja keskitytte johonkin muuhun.

Vierailija
20/21 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:05"]

[/quote]

ei loukkaa tuo kommenttia vaikka loukkaavaksi tarkoitit. ei oo mulle uutta se, et minua luullaan monesti 15-vuotiaaksi vaikka oon 30. mut elämä on. kaikkeen tottuu.

[/quote]

En tarkoittanut loukkaavaksi, lähinnä vaan yllätyin ja siksi kirjoitin. Luulin että tuo aloitus oli tältä päivältä, kun en katsonut päiväystä enkä huomannut että joku muu oli nostanut sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme