Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tehdä lapsia tähän maailmaan?

Vierailija
25.10.2020 |

Hallitus kannustaa synnytystalkoisiin, mutta en näe mitään syitä miksi lapsia tulisi tehdä tähän maailmaan enää yhtään lisää. Maailmassa on niin paljon epävarmuutta työllistymisen suhteen, jota korona on entisestään lisännyt. Korkeakoulutettujakin on paljon työttömänä, määräaikaisissa työsuhteissa tai ns. paskaduuneissa, jotka eivät ole elämisen kannalta mielekkäitä ja joista saatu raha ei riitä elämiseen. Lisäksi robotiikka hävittää entisestään työpaikkoja nyt ja tulevaisuudessa

Miksi tekisin lapsen tähän maailmaan, jos töitä ei tulevaisuudessa ole tarjolla.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole töitä, vaikka olen maisteri. Silti minulla on lapsia ja olen tyytyväinen elämääni.

Miksi alapeukkuja? Elämä on muutakin kuin työtä.

Vierailija
42/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ihan niele AP:n väitettä, että ei löydy työpaikkoja. Olen ollut samassa työssä jo kohta 30 v, eikä loppua näy. Suomessahan on työvoimapula. Ulkomailta pitää tuoda työntekijöitä, kun ei löydy porukkaa töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka tässä maailmantilanteessa vielä teette lapsia, olette varnasti niitä, joille koronakriisikin tuli täytenä yllätyksenä. Voi kunpa tietäisitte mitä on tulossa.

Jep. Haastan kaikkia lukemaan David Wallacen "Asumiskelvoton maapallo" kirjan. Olin jo ennen kirjan lukemista todella huolissani tulevaisuuden elinoloista. Kirjan myötä olo on suorastaan lohduton. En tiennyt / tajunnut kuinka paha tilanne jo nyt on saatikka mitä on edessä ihan 20-vuoden sisälläkin.

Vanhemmille tulee varmasti surkea olo kirjan luettuaan - toisaalta juuri teidän tulisi kirja lukea ja viedä viesti lapsillenne sillä heille kaikki pahin lankeaa väistämättä, nyt on heistä kiinni kuinka pahaksi tilanne päästetään.

Ainoa vain että tuokin kirja on yltiöoptimistinen, perustuen IPCC:n täysin epärealistisiin äärikonservatiivisiin ennusteisiin maapallon keskilämpötilan noususta vain parilla asteella vuosisadan loppuun mennessä. Tuossa kirjassa ei ole lainkaan otettu huomioon ns. palautumiskierrevaikutuksia (feedback loop), joiden myötä lämpötila alkaa nousta eksponentiaalisesti kun tietyt tipping pointit saavutetaan. Totuus siitä miten karmealla tavalla ihmiskunnan sukupuutto tulee tapahtumaan ja ennenkaikkea se kuinka vähän siihen oikeasti on aikaa, on jotain niin kammottavaa, että ehkä on tosiaan parempi että valtaosa ihmisistä pysyy siitä täysin tietämättömänä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
44/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto karsii vain heikommat pois, vahvoilla menee edelleen hyvin ja töitä riittää.

Ja silti alkoholistit ja elämämkoululaiset tekevät lapsia.

Niin, näyttää siltä että ne alkoholistit ja elämämkoululaiset eivät ole heikkoja.

Vierailija
45/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio tietää asiat paremmin kuin sinä. Tee lapsi valtiolle, niin valtio on tyytyväinen. Olet olemassa vain valtiota varten. Olet kiittämätön, etkä ansaitsisi mitään valtion tarjoamaa suojelua ja hyvinvointia, jos et ole valmis maksamaa velkaa takaisin. Lasten tekeminen valtion tarpeisiin on hyvin pieni hinta. 

Vierailija
46/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio tietää asiat paremmin kuin sinä. Tee lapsi valtiolle, niin valtio on tyytyväinen. Olet olemassa vain valtiota varten. Olet kiittämätön, etkä ansaitsisi mitään valtion tarjoamaa suojelua ja hyvinvointia, jos et ole valmis maksamaa velkaa takaisin. Lasten tekeminen valtion tarpeisiin on hyvin pieni hinta. 

Valtio voisi tarjota kivuttoman eutanasian niille, joita ei tällainen velkajärjestely kiinnosta. Vain fiksut ja vahvat jäisivät jäljelle, eli win-win-tilanne kaikille.

Vierailija
47/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi tarjota kivuttoman eutanasian niille, joita ei tällainen velkajärjestely kiinnosta. Vain fiksut ja vahvat jäisivät jäljelle, eli win-win-tilanne kaikille.

Minä voisin ottaa tuollaisen kivuttoman eutanasian. Tätä onnetonta elämää on elettu yli 30 v eikä helpotusta näy

Vierailija
48/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä lapsia onneksi syntyy ilman että tekemällä tekee ja päättää tehdä. Elämässä on aina ollut haasteita niin kauan kuin ollut elämää ja tulee olemaan. Sellaista tilannetta ei maailmassa tule että kaikille olisi kaikkea. Tämä on yhtä suurta testiä jossa ei ole tarkoituskaan olla onnensa kukkoilla työpaikat tarjottimella.

Vierailija
49/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia, koska olen suhteessa, johon en halua saada lapsia, enkä halua (en edes ehtisi) vaihtaa suhdetta.

Käy kyllä kumppania sääliksi koska hänen lapsistaan tulisi menestyjiä. Jos jonkun pitäisi tässä maailmassa lisääntyä niin hänen. Olen yrittänyt vihjata ja ottaa puheeksi että voisiko hän tehdä lapsen jonkun muun kuin minun kanssa, koska minusta hän ansaitsisi sen, mutta ei. Jos nyt ei käynyt selväksi niin rakastan kyllä häntä mutta en vain näe että me kaksi olemme toisillemme hyvä pari tai että meistä tulisi yhdessä hyvät vanhemmat.

Haluaisin kyllä lapsen tosi paljon, itsekkäistä syistä, vaikka olen 100% sitä mieltä että tämä on hetki jonka parempaa ei ihmiskunnan historiassa koskaan tule, eikä se ole paljon kun ei tämäkään nyt kovin hyvää aikaa ole. Ja meistä seuraava sukupolvi saa kärsiä näistä virheistä ja tästä maailmasta jonka me jätämme jälkeemme. Ja siltikin haluaisin lapsen. Onneksi en saa.

Vierailija
50/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä haluun! Koska on mukava seurata heidän puuhailujaan. Lapset tuovat iloa elämääni.

Vierailija
51/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto karsii vain heikommat pois, vahvoilla menee edelleen hyvin ja töitä riittää.

Ja tarina päättyy siihen että maailmassa ovat enää jäljellä hyväpalkkaiset toimitusjohtajat ja omistajaporras.

Vierailija
52/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, teen, mutta se valtio sitten kasvattaa ja huoltaa sen kakaran, mulla ei riitä raha eikä kiinnostus siihen :D

Vierailija
53/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa, minä en tekisi lapsia, vaikka maailma olisi siihen tarkoitukseen mitä ihanteellisin. 

Vierailija
54/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, teen, mutta se valtio sitten kasvattaa ja huoltaa sen kakaran, mulla ei riitä raha eikä kiinnostus siihen :D

Mikä mahtava idea. Nyt sitten lapsia tekemään ja valtio rahoittaa näille tehdyille uusille potentiaalisille tulevaisuuden veronmaksajille hoito/kasvatuslaitoksen, jonne pistetään töihin lainaamasi viestin kirjoittajan kaltaiset ihmiset.

Vierailija
55/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen lasten ja nuorten pahoinvointia niin paljon töideni puolesta, että ei tosiaan tulisi mieleenkään hankkia lapsia. Ei vaikka kuinka olisi ehkä joskus tullut ajatus mieleen kokea vanhemmuus - koska ei niitä lapsia pitäisi oman elämän sisällöksi tehdä tähän sairaaseen maailmaan.

Vierailija
56/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessani ihmettelen, miksi lapsettomia sanotaan itsekkäiksi...

Vierailija
57/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sitouttaa miehen naisen asuntoon, autoon ja rahoihin.

Vierailija
58/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia siksi koska olen traumatisoitunut, sairas, ikisinkku, introvertti, köyhä, matalapalkka-alalla osa-aikaisesti työskentelevä nainen ja geeneissäni ei ole mitään sellaista jota pitäisi siirtää seuraavalle polvelle. Maailma tuntuu niin raadolliselta että mielestäni ihan kaikkien ei tulisi tehdä tänne lapsia kärsimään. Voisi olla että jos olisin terve, vakaista oloista, hyvin älykäs, varakas jne niin ehkä voisinkin tehdä lapsia. 

Tavallaan toki haluaisin perheen, mutta mielestäni olisi itsekästä tilanteessani väkisin sellainen perustaa. 

Vierailija
59/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen lapsia, koska haluan

Vierailija
60/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tehnyt lapsia. Nyt he olisivat huolissaan siitä, jaksanko työttömyyttä vai teenkö jotain epätoivoista. En voisi tukea heitä tai ostaa heille mitään. Luin nuorten suosimasta jodelista, kuinka parikymppinen tytär kyseli, miten auttaa viisikymppistä äitiään, joka oli saanut kenkää YT-neuvotteluissa. Siellä nuoret neuvoivat toisiaan ja tsemppasivat. Tuli niin surullinen olo tämän tytön puolesta, ja ajattelin että onneksi ei ole lapsia niin eivät joudu kokemaan lisäkseni noita murheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän