Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tehdä lapsia tähän maailmaan?

Vierailija
25.10.2020 |

Hallitus kannustaa synnytystalkoisiin, mutta en näe mitään syitä miksi lapsia tulisi tehdä tähän maailmaan enää yhtään lisää. Maailmassa on niin paljon epävarmuutta työllistymisen suhteen, jota korona on entisestään lisännyt. Korkeakoulutettujakin on paljon työttömänä, määräaikaisissa työsuhteissa tai ns. paskaduuneissa, jotka eivät ole elämisen kannalta mielekkäitä ja joista saatu raha ei riitä elämiseen. Lisäksi robotiikka hävittää entisestään työpaikkoja nyt ja tulevaisuudessa

Miksi tekisin lapsen tähän maailmaan, jos töitä ei tulevaisuudessa ole tarjolla.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka tässä maailmantilanteessa vielä teette lapsia, olette varnasti niitä, joille koronakriisikin tuli täytenä yllätyksenä. Voi kunpa tietäisitte mitä on tulossa.

Vierailija
22/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Onneksi sellaista ei voi tulla edes vahingossa, koska olen gay.

Kyllähän vanhat sukulaistädit painostaa, että "eikös sitä tuossa iässsä pitäis ruveta jo perhettä perustamaan" . Tai joissakin häissä tulevat tökkimään ja vinkkaamaan, että "sinäkö olet seuraava, jonka häitä vietetään."  En jaksa enää edes loukkaantua siitä painostuksesta. 

Niiden tätien ilme kun juhlitaan sun gay-häitä :) 

Ja tädit miettii että toi imee pas kaistamunaa ja nauttii siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. 28v, ei lapsia eikä tule. Menossa päivittämään ehkäisykapselin ja sen vanhettua saankin jo sterin.

28v on vielä niin kovin nuori, että ei voi mitenkään tietää haluaako lapsia vai ei. Sinulla on vielä 10-15 vuotta aikaa muutta mielesi.

Kuule kyllä sen voi tietää jo ihan 9-vuotiaasta (jolloin selvisi mistä lapset tulevat) lähtien. Tuo sinun kommenttisi on se mitä itse kuuntelin noin 30 vuotta kaikilta sukulaisilta, ja vitutti joka ikinen kerta.

Jos olet 28-vuotias ja 9-vuotiaana oppinut, mitä lasten saaminen tarkoittaa ja ilmaissut ettet halua sitä, niin miten sinulle ovat sukulaiset voineet asiasta kommentoida jo 30 vuotta?

Vierailija
24/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v. ja ainut lapseni täyttää pian 18v. En ikinä olisi hankkinut lasta jos olisin tiennyt mitä pa..... tämä maailma tarjoaa, nyt esim.covid19.

Vierailija
25/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. 28v, ei lapsia eikä tule. Menossa päivittämään ehkäisykapselin ja sen vanhettua saankin jo sterin.

Onko sulta vaihdettu kapselia aiemmin? Olen koittanut kysyä lääkäreiltä ja vaikka keltä, että kun kapselin vaihtaa uuteen, tuleeko uusi "tottumisvaihe" eli aluksi yleensä paljon vuotoa? Vai jatkuuko vuodottomana kun vuodot ovat loppuneet kapselia käyttäessä ajan kanssa? Hitto kukaan ei edes vastaa tähän mitään, ei kukaan! Onko se muka niin harvinaista, että joku ottaa kapselin vielä aiemman vanhetessa vai miksi kukaan ei vastaa?! Jos tiedät niin kertoisitko.

Vierailija
26/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulta vaihdettu kapselia aiemmin? Olen koittanut kysyä lääkäreiltä ja vaikka keltä, että kun kapselin vaihtaa uuteen, tuleeko uusi "tottumisvaihe" eli aluksi yleensä paljon vuotoa? Vai jatkuuko vuodottomana kun vuodot ovat loppuneet kapselia käyttäessä ajan kanssa? Hitto kukaan ei edes vastaa tähän mitään, ei kukaan! Onko se muka niin harvinaista, että joku ottaa kapselin vielä aiemman vanhetessa vai miksi kukaan ei vastaa?! Jos tiedät niin kertoisitko.

Yksilöllistä. Ei mulla ole ikinä tullut kapselista yhtään mitään vuotoja tai oireita.  Kuukautiset hävisi lähestulkoon kokonaan, ei enää kipuja eikä PMS oireiluja. Ihan mahtava kapistus ja ehkäisytehokin on kaikista välineistä paras.

Vierailija
27/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyllä sun pitää lisääntyä . Lapset pitää susta sit huolta kun oot wanha.

Vierailija
28/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden takia, lapset on rakkautta.

Vierailija
29/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhaa ei todellakaan pidä.  En tiedä yhtäkään tapausta tosielämästä, missä jostain iäkkäästä ihmisestä huolehtisi sen omat lapset. Valtion probleemaksi tyrkätään ja eletään omaa elämää.

Vierailija
30/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole huolissani töistä, vaan lisääntyneestä levottomuudesta ja turvattomuudesta. 

Vierailija
31/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka vielä nykyään hankkii lapsia tähän maailmaan, on kirjaimellisesti pahempi kuin murhaaja. Ylikansoituksen vuoksi jo nyt on meneillään joukkosukupuutto.

Vierailija
32/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhaa ei todellakaan pidä.  En tiedä yhtäkään tapausta tosielämästä, missä jostain iäkkäästä ihmisestä huolehtisi sen omat lapset. Valtion probleemaksi tyrkätään ja eletään omaa elämää.

Kyyllä huolehtii. Minä luotan siihen, että omat lapseni huolehtivat minusta, kun pääsen muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle.

Vierailija
33/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole töitä, vaikka olen maisteri. Silti minulla on lapsia ja olen tyytyväinen elämääni.

Vierailija
34/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28v on vielä niin kovin nuori, että ei voi mitenkään tietää haluaako lapsia vai ei. Sinulla on vielä 10-15 vuotta aikaa muutta mielesi.

Kuule kyllä sen voi tietää jo ihan 9-vuotiaasta (jolloin selvisi mistä lapset tulevat) lähtien. Tuo sinun kommenttisi on se mitä itse kuuntelin noin 30 vuotta kaikilta sukulaisilta, ja vitutti joka ikinen kerta.

Jos olet 28-vuotias ja 9-vuotiaana oppinut, mitä lasten saaminen tarkoittaa ja ilmaissut ettet halua sitä, niin miten sinulle ovat sukulaiset voineet asiasta kommentoida jo 30 vuotta?

Koska en ole ap enkä todellakaan 28 vuotias. Tässä ketjussa on useampia ihmisiä, ymmärräthän?

Vierailija
35/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman kirjat on joka asiassa niin sekaisin,  että sääliksi käy nykyajan lapsia,

nuoria.  Mitä kaikkea joutuvat kohtaamaan jo päiväkodeista alkaen.

Ei tarvi ihmetellä miksi syntyvyys on alhaista.

Vierailija
36/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä lapsia, koska ei löydy sopivaa miestä.

Vierailija
37/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tehdä lapsia, koska ei löydy sopivaa miestä.

En halua tehdä lapsia, koska ei löydy sopivaa naista.

Vierailija
38/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka tässä maailmantilanteessa vielä teette lapsia, olette varnasti niitä, joille koronakriisikin tuli täytenä yllätyksenä. Voi kunpa tietäisitte mitä on tulossa.

Jep. Haastan kaikkia lukemaan David Wallacen "Asumiskelvoton maapallo" kirjan. Olin jo ennen kirjan lukemista todella huolissani tulevaisuuden elinoloista. Kirjan myötä olo on suorastaan lohduton. En tiennyt / tajunnut kuinka paha tilanne jo nyt on saatikka mitä on edessä ihan 20-vuoden sisälläkin.

Vanhemmille tulee varmasti surkea olo kirjan luettuaan - toisaalta juuri teidän tulisi kirja lukea ja viedä viesti lapsillenne sillä heille kaikki pahin lankeaa väistämättä, nyt on heistä kiinni kuinka pahaksi tilanne päästetään.

Vierailija
39/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisen koulutuksen suorittanut pätkätyöläinen, yli kolmekymppinen. Tietysti jos olisi todella itsekäs, voisi nyt vetää itsensä ulos stressaavasta pätkätyöhelvetistä ja alkaa tehtailla lapsia, voisi sitten kotoilla vajaat kymmenen vuotta. Saisi lapsia itselleen seuraksi ja mielekkyyttä elämään.

Kun ne olisi kasvattanut, voisi alkaa opiskella vanhoilla päivillään johonkin paskaduuniin kuten lähihoitajaksi, koska sellaiselle cv-aukolla ja silpputyökokemuksella työnäkymät ei ainakaan parane. Lapsiparoille pitäisi kertoa jo aikaisin että tein heidät vain koska ei ollut muutakaan tekemistä ja halusin mielekästä elämää heidän kustannuksellaan, ja heidänkään ei kannata kuvitella tulevaisuudeltaan mitään muuta kuin mummojen pyllyjen pyyhkimistä (ja kun olen vanha, tietenkin myös minun!). Ei niitä töitä ole jatkossakaan sen enempää ja ilmasto huononee. Mutta hei olin itsekäs hoivaviettinen kusipää ja he saavat kärsiä siitä. Lapsissa on tulevaisuus... Paskaduuneissa. Ja niistäkin varmaan tulee olemaan kova kilpailu. Mutta itsekäs mamma hokee itselleen että kyllä elämä kantaa <3

Ei. Ei.

Vierailija
40/79 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä aina tekeville löytyy. Pitää katsos olla sellainen can do -asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi