Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette nimestä Linnea?

Vierailija
01.02.2014 |

Mitä mieltä olette nimestä Linnea?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen ne lapsuuden Linnea-kirjat: Linnea kylvää ja kasvattaa...

Vierailija
42/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusinanimi nykyisin. Muuten nätti, mutta omaan korvaan loppudiftongi -ea on jollain tavalla kömpelö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva nimi, mutta sopii vaan sellaisille lempeille ja nössykän näköisille. Kuten Juliakin. Muutoin olisin antanut omalle lapselle ehkä nimeksi, mutta ei vaan sovi.

Vierailija
44/59 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ester Linnea, hänet tunsin kerran. Aivan suomalainen hlö.

Vierailija
45/59 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Linnea. Olen 02 syntynyt ja menen syksyllä kasille. Koulussa oli viimelukukautena yli 500 oppilasta. Ja koulussa oli kaksi Linneaa, minä, ja yksi toinen joka lähtee nyt lukioon. 

Vierailija
46/59 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/59 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielleyhtymä Linnea nimestä CP-vammaiseen lapseen. En tiedä miksi.

Vierailija
48/59 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas ja runollinen nimi. Ehkä kuitenkin kömpelö lausua, kuten esim. Lilia minun suuhuni. Etunimeksi sopisi joku mutkattomampi nimi.

Vierailija
49/59 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mummoni oli Linnea,s.1920-luvulla ja ihan suomenkielisen perheen lapsi.Linnea on kaunein tietämäni tytön nimi.

Vierailija
50/59 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti Linnea Orvokki, minulle rakas nimi.

Vierailija
51/59 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnea on todella ihastuttava nimi!

Vierailija
52/59 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni on Linnea. Minun äitini on Ruotsalainen ja tuli juurikin sieltä minun nimeni! :) Arvostan kaikkien mielipiteitä, mutta pari kommenttia täällä pisti silmään: 1. Annat lapsellesi nimeksi siis Vanamo.

Mitäs väärää siinä on että pistät lapsesi nimeksi Vanamo? Minusta todella ihana kukka! Muistakaa heitin oman mielipiteeni! :)

Vierailija
53/59 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kasviopin kirjasta, ja Anneli mutta takaperoisesti kirjoitettuna.

Vierailija
54/59 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha. Mutta suomalaisittain Vanamo olisi myös hyvä.

Vierailija
55/59 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojen ja lestadiolaisten nimi

Vierailija
56/59 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnea tulee latinan kielestä, ei ole mikään ruotsalainen nimi vaikka siellä käytössä. Linnea borealis=Vanamo.

Vierailija
57/59 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi ja kaunis kukka (vanamo). Lisäksi se oli edesmenneen äitini nimi ja siksikin tykkään siitä.

Vierailija
58/59 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnea tulee latinan kielestä, ei ole mikään ruotsalainen nimi vaikka siellä käytössä. Linnea borealis=Vanamo.

Ihan kaikella kunnioituksella, mutta Linnea tulee Ruotsin kielestä ja Carl von Linnen sukunimestä. 

"Linnén aikalainen, hollantilainen kasvitieteilijä Gronovius, antoi hänen kunniakseen vanamolle nimen Linnaea. Linné otti vuonna 1753 kasvin tällä nimellä mukaan teokseensa Species Plantarum, joka on kasvien tieteellisten nimien määrittelyn lähtökohta."

Vierailija
59/59 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

latinan perusteet kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikella kunnioituksella, mutta Linnea tulee Ruotsin kielestä ja Carl von Linnen sukunimestä. 

"Linnén aikalainen, hollantilainen kasvitieteilijä Gronovius, antoi hänen kunniakseen vanamolle nimen Linnaea. Linné otti vuonna 1753 kasvin tällä nimellä mukaan teokseensa Species Plantarum, joka on kasvien tieteellisten nimien määrittelyn lähtökohta."

Kaikella kunnioituksella vaan itsellesi, että nimi ei ole ruotsalainen sillä perusteella että on peräisin jonkun kasvitieteilijän nimestä. Vanamon latinankielinen nimi on Linnea Borealis ja latina ei ole minkään maan yksinoikeutta, nimen voi huoletta ottaa käyttöönsä missä kielessä vain.

Suuri osa Suomessa käytössä olevista nimistä juontaa juurensa raamatusta ja heprean kielestä, joko niin että ovat suoraan suomennettu raamatusta tai ovat niiden muunnoksia. Esim. Johannes ja sen muunnokset Juhani, Jussi, Jaakko yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan