Mitä mieltä olette nimestä Linnea?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 10:02"]
Mun mielestä ihana, se on mun äitini ja tyttäreni toinen nimi.
Niinkuin tiedät, tarkoittaa vanamoa ja sehän on kaunis kukka. :)
[/quote] Annat siis lapselle nimeksi Vanamo.
[/quote]
Miellän Vanamon jostakin syystä miehen nimeksi. Ehkä o-päätteen takia, vrt. Paavo, Jaakko, Reino ...
Kuten joku tuolla arvelikin, lapsuudenperheeni oli ruotsinkielinen, oma nykyperheeni suomenkielinen. Laura, Linda ja Linnea ovat äitini suvussa kulkeneita nimiä jo 1800-luvulta lähtien. Perinteen jatkaminen tuntui luontevalta kun mietimme esikoisellemme nimiä.
7
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:13"]
Tunnen kissan nimeltä Linnea.
[/quote]
Minä taas tunnen Linnea-nimisen koiran. Linnea sopii mielestäni kuitenkin myös ihmisen nimeksi.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:19"]Mun mielipiteeni on että en tykkää. Jotenkin..tekemällätehty lällö-nimi. Samaa sarjaa Ellenin (tää ei oo kyl läheskää yhtä paha) ja Luminan ja Lilianin kanssa. LöllötilällätiLinnealällää :D Anteeksi. Tunnen pari Linneaa. Pidän enemmän nimistä joissa on "voimaa", kuten Meri tai Sara tai Laura tai Aino tai ihan vaikka Maria.
[/quote]
Tekemällä tehty? Sekä Linnea että Ellen ovat satoja vuotta vanhoja nimiä. :D
Miksi kukaan suomalainen laittaisi lapselle nimeksi Linnea? Miksei suomenkielinen Vanamo kelpaa?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:13"]
Tunnen kissan nimeltä Linnea.
[/quote]
Minä taas tunnen Linnea-nimisen koiran. Linnea sopii mielestäni kuitenkin myös ihmisen nimeksi.
[/quote]
Ja minä tunnen Linnea-nimisen marsun. Taitaa olla aika yleinen nimi eläimillä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 14:16"]
Miksi kukaan suomalainen laittaisi lapselle nimeksi Linnea? Miksei suomenkielinen Vanamo kelpaa?
[/quote]
Koska Vanamon miellän viherhippiperheen nimeksi ja olemme kaukana sellaisesta. Ruotsalainen vivahde nimeen tulee jos e:n pääle lisätään aksenttimerkki.
t.Linnean äiti
Lapsena nukkeni nimi oli Linnea. Linnea oli mielestäni maailman kaunein nimi.
Linnea tulee sukunimestä Linné. Ihan pösilöä antaa penskalle etunimeksi ruottalainen sukunimi.
Halåå!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 14:16"]
[/quote]
No kun nykyään kaiken pitää olla niin kansainvälistä.
Linnealle sopivia nimikokonaisuuksia ovat esim.
Aada Elina Linnea
Ada Linnea Olivia
Aino Linnea Ilotar
Alisa Pauliina Linnea
Anna Ranja Linnea
Ella Aretta Linnea
Emiliina Josefiina Linnea
Emma Kosma Linnea
Emma Linnea Emilia
Emma Linnea Johanna
Emmi Anita Linnea
Helmi Linnea Amanda
Helmi Nonna Linnea
Hille Josefiina Linnea
Ida Aleksandra Linnea
Iida Linnea Tuulia
Iida Melanie Linnea
Inka Heinikki Linnea
Jenna Leonora Linnea
Jenni Linnea Josefiina
Jenni Tuulia Linnea
Julia Cecilia Linnea
Julia Linnea Manteli
Laura Linnea Maria
Lotta Josefiina Linnea
Marianne Apila Linnea
Minni Linnea Matilda
Nea Apollonia Linnea
Neea Linnea Alexandra
Nella Aleksandra Linnea
Nella Emilia Linnea
Nella Linnea Aletta
Olivia Elisabet Linnea
Olivia Karoliina Linnea
Olivia Linnea Delila
Pinja Linnea Antonia
Saana Iira Linnea
Saana Matilda Linnea
Saara Linnea Katarina
Saima Kasmira Linnea
Siiri Anniina Linnea
Siiri Linnea Lumitähti
Sini Neilikka Linnea
Sofia Linnea Eveliina
Tilda Ilona Linnea
Tilta Linnea Rosalia
Venla Linnea Emilia
Venla Linnea Iltarusko
Viivi Syreena Linnea
Vilma Linnea Olivia
Mun toinen nimi on linnea :) mun mielestä ihan kiva nimi... Tai oon Roosa Linnea :) ja nyt ku jotkut sano että se on ruotsinkielinen niin joo, mulle toi nimi tulee isän riikinruotsalaiselta mummolta.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 10:02"]
Mun mielestä ihana, se on mun äitini ja tyttäreni toinen nimi.
Niinkuin tiedät, tarkoittaa vanamoa ja sehän on kaunis kukka. :)
[/quote] Annat siis lapselle nimeksi Vanamo.
[/quote]
Näinhän sen täytyy olla! Onneksi täällä palstalla on joku, joka osaa avata silmät. Jos annat nimeksi Linnea, nimi onkin Vanamo. Ja jos annat lapsen nimeksi Johannes, niin eikö vaan lue Kela-kortissa "Jahve on armollinen".
Mun nimi on Linnea ja oon ihan suomalainen. On Linnea suosittu nimi myös Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:19"]Mun mielipiteeni on että en tykkää. Jotenkin..tekemällätehty lällö-nimi. Samaa sarjaa Ellenin (tää ei oo kyl läheskää yhtä paha) ja Luminan ja Lilianin kanssa. LöllötilällätiLinnealällää :D Anteeksi. Tunnen pari Linneaa. Pidän enemmän nimistä joissa on "voimaa", kuten Meri tai Sara tai Laura tai Aino tai ihan vaikka Maria.
[/quote]
Tekemällä tehty? Sekä Linnea että Ellen ovat satoja vuotta vanhoja nimiä. :D
[/quote]
Aivan, mutta palstan yleinen harhaluulo, kuten myös mm. Janina yms. mielletään kovin uusiksi nimiksi, vaikka näin ei ole. Tunnen yhden Linnean, kaunis ja upea nuori nainen. Vain hyviä mielleyhtymiä...
Ja on minunkin tyttäreni ja isäni nimet myös koirilla. Ei haittaa....
Linnea oli se yks vanha mummo siinä jossain leffassa, joka sit paljastu massamurhaajaksi?
Miksi antaa ruotsalainen nimi jos itse ei ole.