Maksaako työnantajan vakuutus sairastumiseni
Työterveyshuoltoa ei ole. Ei ole reilua jos itse joutuu maksaa.
Kommentit (13)
Työterveyshuolto on lakisääteinen.
Työterveyshuolto on lakisääteinen, se on pakko olla. Työnantaja voi kyllä päättää työterveyshuollon tason, mitä kaikkea siihen kuuluu. Mutta minimi on oltava.
Kyllä työnantajan on pakko maksaa sairausajan palkka.
Terv. Palkanlaskija.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työnantajan on pakko maksaa sairausajan palkka.
Terv. Palkanlaskija.
Joo mutta ei kaikilla diagnooseilla(z-koodit ainakin) eikä loputtomasti
Entä käynnit esim. terveyskeskuksessa? Ap.
Minä en kyllä saanut selvää, mitä aloittaja oikein tarkoittaa. Sairausajan palkkaa vai lääkärin käyntimaksua? Vai lääkkeitä tai sairaalan osastohoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä työterveys ostettu terveyskeskuksesta? Silloin kyllä.
Jos käyt siellä yksityisesti niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei käsittääksen edes voi maksaa käyntejä muualle, kuin siihen paikkaan, missä työterveyshuollon sopimus on.
Tarkoitin juuri esim. terveyskeskuksessa käyntejä, kun työnantajalla ei ole työ terveyshuoltoa.
Ei tarvitse maksaa, työterveyspalvelujen ei tarvitse kattaa sairaudenhoitoa; minimitaso on ennakoiva työterveys
Meillä on onneksi normityöterveyshuolto eikä pelkkä ennakoiva. Olen kyllä niin leipääntynyt työhöni, esimieheeni, jatkuviin organisaatiomuutoksiin, heittopussina olemiseen, mutta kun on ikää eikä mikään superhieno koulutus eikä vautsi työkokemus, koska esimies estää tehtävissä kehittymisen eli tarvitsen rahaa ja ainoastaan siksi käyn töissä - toinen syy on työterveyshuolto - muutamia kertoa terveyskeskuksessa ravattuani tunsin itseni niin nöyryytetyksi, vaikka en kaikkein mimoosin tyyppi olekaan ja osaan puhua ja kertoa vaivoistani ja lääkkeistä joita on turha kirjoittaa, koska ne eivät toimi - toimivia lääkereseptejä eivät sitten halua uusia. Voimia kaikille jotka joutuvat käyttämään näitä isompien paikkakuntien terveyskeskuksia - itse tulen niissä vain vihaiseksi ja jos joutuisin jatkuvasti ravaamaan saisin varmaan syövän tai muun elimistöä hitaasti nakertavan taudin , koska olin niin takki tyhjä koko päivän, vaikka oli vain puolen tunnin vastaanottoaika terveyskeskuksessa, mutta todella nöyryyttävä kokemus.
Itse maksat