Tietämättömänä väärin käytetyt väärät sanat
Tuli mieleen tuttu sairaanhoitaja, joka sanoi itsestään "olen herkkuperse".
Nikottelin aina, kun syvästi uskovainen kaveri käytti ilmaisua, kunnes lopulta tajusin. Hänellä oli melkoinen ahteri. Ahterin leveys oli Fazerin sinisen ja parin muun herkun syömisellä hankittu.
Kommentit (63)
Ei sana vaan sanonta. Entinen kämppis luuli, että nimi "Brutus" tarkoittaa pierua. Eli kun sanoo "Sinäkin, Brutukseni." se tarkoittaa, että juuri pieraisi. Tämä tuli ilmi, kun kerran tokaisin hälle näin ja hän viattomana vastaa "Mutta en mä pieraissut!".
Vierailija kirjoitti:
Ei sana vaan sanonta. Entinen kämppis luuli, että nimi "Brutus" tarkoittaa pierua. Eli kun sanoo "Sinäkin, Brutukseni." se tarkoittaa, että juuri pieraisi. Tämä tuli ilmi, kun kerran tokaisin hälle näin ja hän viattomana vastaa "Mutta en mä pieraissut!".
Mainio! :D
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt nyt tuota.
Ymmärsin, että AP luulee herkkuperseen tarkoittavan herkullista peräsintä tai hyvää tms., vaikka se kirjaimellisesti tarkoittaa, että tykkää herkuista. Osui siis APn omaan nilkkaan aloitus.
Tunkki on väärin ymmärretty ja käytetty poloinen. Siis sanonnassa "pidä tunkkis". Ani harvoin kuulee tai näkee sanontaa oikeassa asiayhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt nyt tuota.
Ymmärsin, että AP luulee herkkuperseen tarkoittavan herkullista peräsintä tai hyvää tms., vaikka se kirjaimellisesti tarkoittaa, että tykkää herkuista. Osui siis APn omaan nilkkaan aloitus.
Jaahas, no niinpä sitten osui. Olen itse esimerkki väärin käytetyistä ilmaisuista :D
Luulin, että verkkaisesti tarkoittaa, että nopeasti. Mokasin kerran, kun käytin sanaa. No toisaalta jostain luin, että kolmasosa ihmisistä on ymmärtänyt sen tarkoittavan kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Tunkki on väärin ymmärretty ja käytetty poloinen. Siis sanonnassa "pidä tunkkis". Ani harvoin kuulee tai näkee sanontaa oikeassa asiayhteydessä.
En oo koskaan tienny mitä tää tarkoittaa :D
Herkkuperseellä on kaksi merkitystä. Sitä voidaan käyttää kuvaamaan hyvännäköistä takamusta tai sitten henkilön mieltymystä makeaan.
Mielekäs. Tähän törmää jatkuvasti tälläkin palstalla.
Ihmiset kai luulevat, että se tarkoittaa samaa kuin miellyttävä eli mukava, mielihyvää tuottava, vaikka se tarkoittaa järkevää, järjellistä.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt nyt tuota.
Jaahas, no niinpä sitten osui. Olen itse esimerkki väärin käytetyistä ilmaisuista :D
Tiedätkös, saat 10+ pojoa ja papukaiijamerkin, koska osasit myöntää heti virheesi! Se on nykyään harvinaista ja varsinkin netissä. Pidä toi, olet mainio.
Sanaa nihilisti käytetään usein väärin. Jotkut luulevat että se tarkoittaa vain jotain tiukkapipoista ihmistä.
Sumean logiikan ajatellaan tarkoittavan jotain epäselvää. En itsekään ymmärrä mitä se on, mutta se ainakaan tarkoita sitä, että jonkun ajattelu on epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Sumean logiikan ajatellaan tarkoittavan jotain epäselvää. En itsekään ymmärrä mitä se on, mutta se ainakaan tarkoita sitä, että jonkun ajattelu on epäselvää.
Sumea logiikka: epätäsmällistä tietoa käsittelevä logiikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso youtubesta haulla "kummeli tunkki"
Martti Mielikäinen on parhaita Kummeli- hahmoja, tunnen just tuollaisen vitsiniekan, nauraa jutuilleen kiemurrellen ja polviinsa läiskien.
Pateettinen ei todellakaan tarkoita sitä samaa kuin ameriikan kielen pathetic.
Vierailija kirjoitti:
Sanaa nihilisti käytetään usein väärin. Jotkut luulevat että se tarkoittaa vain jotain tiukkapipoista ihmistä.
Myös saitaa jotkut luulevat sen tarkoittavan.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso youtubesta haulla "kummeli tunkki"
Martti Mielikäinen on parhaita Kummeli- hahmoja, tunnen just tuollaisen vitsiniekan, nauraa jutuilleen kiemurrellen ja polviinsa läiskien.
En ymmärtänyt nyt tuota.