Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut alkoholisti koko lapseni lapsuuden ajan yksinhuoltajana, mutten ole uskaltanut pyytää apua, koska pelännyt

Vierailija
24.10.2020 |

että lapsi otettaisiin pois. Minulla on kuitenkin hyvä perje, äitini ja siskoni tukena kaikessa, en ole koskaan ollut yksin. Olen aina varmistanut että lapseni on ryyppyputkieni aikaan turvassa.

Uskallan hakea apua alkoholismiini vasta kun lapsu täysi-ikäinen, ensi vuonna.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on totta,että lapsi on AINA ollut toisten Dr hoivissa silloin,kun äiti ei ole kyennyt hänestä huolehtimaan,niin mikä on ongelma,kun tukiverkostona on kuitenkin lähisuku ( jossa ei lapsen sikana juoda tms?) eli oma perhe? Aphan sanoo lapsen pian täyttävän 18 joten jeesustelu tällä asialla taitaa olla melko myöhäistä vai mitä??? Hienoa ap,että voit vihdoin hakea apua itsellesi!!! Muistathan kuitenkin,että kaikki mitä sanot, voidaan käyttää myös lastasi vastaan jos hän tulevaisuudessa saa omia lapsia- sivustahuutelijat voivat olla hiljaa, tästä on ihan kiistämätöntä näyttöä,miten valtavan paljon tehdään oikeusmurhia ihan siksi,että esim. lähisukulaisella on ollut ongelmia: se ' oikeuttaa' tutkimaan myös ongelmaisen jälkikasvua tietystä asennevammasta ja leimaavuudesta käsin. Se kannattaa pitää mielessä, että olet lapsellesi täys nytin avoin ongelmistasi ja korostat,että hän on sinulle kaikkein rakkain ihminen maailmassa kuitenkin. Ap on tehnyt viisaasti vaietessaan,jos lapsesta on muutoin huolehdittu hyvin ja joku toinen on ollut vastuussa ryyppykausien aikana. Hyvin monilta lapsilta tällainen mahdollisuus puuttuu ja he ovat täysin huumeissa yms muissa päihteissä olevien sekopäiden armoilla. Ja se lastensuojelu...te jotka kuvittelette, että lapsi saa sieltä automaattisesti jotain ' apua' ette elä oikeassa todellisuudessa ettekä tiedä,mitä lastensuojelussa suljettujen ovien takana tapahtuu. Rauha vilja- eerikan muistolle.

Asiaa, liian tiivisti kirjoitettuna. Mutta good nyt

VR

Xxslaa Vilja Eerika. Äitipuoli oli erittäin sairas, isän äiti

lastensuojelussa töissä.

Ikävää...

Vierailija
22/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma juominen mennyt lapsen hyvinvoinnin edelle. Jokainen alkoholistin lapsi tietää, mitä painajaista on elää alkoholistin lapsena. Alkoholisti on itsepetoksen mestari. Todellisuudessa hän ei ole huolehtinut lapsesta kuten väittää eikä lapsella ollut turvallinen lapsuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on totta,että lapsi on AINA ollut toisten hoivissa silloin,kun äiti ei ole kyennyt hänestä huolehtimaan,niin mikä on ongelma,kun tukiverkostona on kuitenkin lähisuku ( jossa ei lapsen sikana juoda tms?) eli oma perhe? Aphan sanoo lapsen pian täyttävän 18 joten jeesustelu tällä asialla taitaa olla melko myöhäistä vai mitä??? Hienoa ap,että voit vihdoin hakea apua itsellesi!!! Muistathan kuitenkin,että kaikki mitä sanot, voidaan käyttää myös lastasi vastaan jos hän tulevaisuudessa saa omia lapsia- sivustahuutelijat voivat olla hiljaa, tästä on ihan kiistämätöntä näyttöä,miten valtavan paljon tehdään oikeusmurhia ihan siksi,että esim. lähisukulaisella on ollut ongelmia: se ' oikeuttaa' tutkimaan myös ongelmaisen jälkikasvua tietystä asennevammasta ja leimaavuudesta käsin. Se kannattaa pitää mielessä, että olet lapsellesi täysin avoin ongelmistasi ja korostat,että hän on sinulle kaikkein rakkain ihminen maailmassa kuitenkin. Ap on tehnyt viisaasti vaietessaan,jos lapsesta on muutoin huolehdittu hyvin ja joku toinen on ollut vastuussa ryyppykausien aikana. Hyvin monilta lapsilta tällainen mahdollisuus puuttuu ja he ovat täysin huumeissa yms muissa päihteissä olevien sekopäiden armoilla. Ja se lastensuojelu...te jotka kuvittelette, että lapsi saa sieltä automaattisesti jotain ' apua' ette elä oikeassa todellisuudessa ettekä tiedä,mitä lastensuojelussa suljettujen ovien takana tapahtuu. Rauha vilja- eerikan muistolle.

Ja höpö höpö. Eikö sua yhtään hävetä sotkea täysin viattoman lapsen karua kohtaloa johonkin lauantai-illan lasutrolliin vauva-palstalla?

Olet vieläpä melko ristiriitainen ohjeissasi; "olet tehnyt fiksusti kun olet salannut asian lapselta/ole lapselle avoin ongelmistasi". Juu juu.

Kannattaa hakea apua noihin vainoharhoihin, AP sanoo hakevansa apua kun lapsi on täysi-ikäinen. Siinä vaiheessa ei mihinkään sosiaalitoimen mustaan kirjaan todellakaan kirjata että hei, tällä henkilöllä x on ollut alkoholiongelma, pistetäänpä henkilön x jälkikasvu lastensuojelun seurantalistalle josko tulee jotain mihin voidaan tarttua.

Suosittelen sinulle lämpimästi äidinkielen opintojen syventävää kurssia tai muuta tapaa oppia ymmärtämään, mitä luet. Viestisi on solvaus- ymmärtänetköhän tätäkään? Tuskin. Sinä kun et selvästikään tiedä mistä puhut, toisin kuin minä, niin voit ihan vain olla kommentoimatta, eikö vain. Tekee verenpaineellesi hyvää.

Vierailija
24/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi aloitus, mutta halusin jotenkin putkaa tämän pahan olon. Kaikki äidit tietävät, mitä on elää jossain paineessa, tämä on ollut minun paine. 

Tapan itseäni, olen nyt jo aika heikossa kunnossa, mutta en ole voinut pyytää apua, koska lapseni elämä on paljon tärkeämpi kuin omani.

Lapsella on rakastava perhe, mutta jos olisi joutunut johonkin laitokseen sairauteni takia, elämä olisi pilalla.

No, ei se niin mene.

Apua annetaan sitä hakevalle. Olet hoitanut lapsesi ja voit jatkossakin hoitaa. Sinulle sitä apua annetaan. Toki sinä itse autat myös itseäsi... ja se taas auttaa lastasi.

Mutta on pelottanut että lapsi otetaan pois, jos kerron rehellisesti minkä määrän alkoholia otan ja kuinka usein. Mulla on perussairauksia, esim verenpainetauti ja masennus, mutta en ole koskaan uskaltanut sanoa terveydenhoitajakäynneillä oikeaa määrää alkoholinkäytössä. 

Kyllä terveydenhoitajat varmaan päältäkin näkee että olen alkoholisti, sekä terveydentilasta, mutta en vaan ole sitä voinut rejellisesti sanoa, kun pelkään lapsen puolesta.

Vierailija
25/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi aloitus, mutta halusin jotenkin putkaa tämän pahan olon. Kaikki äidit tietävät, mitä on elää jossain paineessa, tämä on ollut minun paine. 

Tapan itseäni, olen nyt jo aika heikossa kunnossa, mutta en ole voinut pyytää apua, koska lapseni elämä on paljon tärkeämpi kuin omani.

Lapsella on rakastava perhe, mutta jos olisi joutunut johonkin laitokseen sairauteni takia, elämä olisi pilalla.

No, ei se niin mene.

Apua annetaan sitä hakevalle. Olet hoitanut lapsesi ja voit jatkossakin hoitaa. Sinulle sitä apua annetaan. Toki sinä itse autat myös itseäsi... ja se taas auttaa lastasi.

Mutta on pelottanut että lapsi otetaan pois, jos kerron rehellisesti minkä määrän alkoholia otan ja kuinka usein. Mulla on perussairauksia, esim verenpainetauti ja masennus, mutta en ole koskaan uskaltanut sanoa terveydenhoitajakäynneillä oikeaa määrää alkoholinkäytössä. 

Kyllä terveydenhoitajat varmaan päältäkin näkee että olen alkoholisti, sekä terveydentilasta, mutta en vaan ole sitä voinut rejellisesti sanoa, kun pelkään lapsen puolesta.

Miksi lapsi otettaisiin pois, jos hän on turvassa kuten sanoit? Lastansuojelun asiakkuus ei myöskään tarkoita huostaanottoa.

Vierailija
26/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisesi varmistivat, että voit pitää viinan rakkaampana kuin lapsesi. Erikoista. Lasu heti ja selkä seinää vasten on ainoa tapa, joka voisi auttaa. 

Juuri tällaisten idioottikommenttien takia apua ei uskalleta hakea.

Vierailija
27/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma juominen mennyt lapsen hyvinvoinnin edelle. Jokainen alkoholistin lapsi tietää, mitä painajaista on elää alkoholistin lapsena. Alkoholisti on itsepetoksen mestari. Todellisuudessa hän ei ole huolehtinut lapsesta kuten väittää eikä lapsella ollut turvallinen lapsuus.

Tästä ei voida olla erimieltä,mutta kerrohan,kuinka monella meistä sitten on ollut 100% turvallinen lapsuus tai aikuisuuskaan senpuoleen? Aphan on halunnut etsiä itselleen apua,mutta ei ole voinut- järjestelmä nykyisenlaisena todella tehokkaasti estää kaiken avun hakemisen ihan riippumatta siitä haluaako ongelmista kärsivä selvittää ongelmansa vai ei. Vaikka apua hakisikin, niin oikean ja

oikea- aikaisen avun saaminen on lähestulkoon mahdotonta. Siksi ap on ollut viisas turvautuessaan läheisiinsä jotka ovat ymmärtäneet tilanteen ja halunneet auttaa- näin hyvin eivät asiat todellakaan ole kaikilla lapsilla/ perheillä. Miten sinun mielestäsi olisi auttanut häntä tai lasta se,että lapsi olisi viety kotoaan pois kaikkien hänelle läheisten ihmisten luota, jos kuitenkin hänellä on ollut jopa kaksi lähiomaista turvaamassa hänen hyvinvointiaan silloin, kun äiti ei ole niin kyennyt tekemään? Tämä on ihan lakiin kirjattu,että lapsi tulee ensisijaisesti pyrkiä sijoittamaan lähisukulaistensa/ muun hänelle ennestään tutun ihmisen vastuulle laitoksen tai vieraan perheen sijaan jos omat vanhemmat eivät esim. pitkäaikaisen sairauden vuoksi huolehtimaan kykene. Tässä on toimittu erittäin todennäköisesti enemmän lapsen etua ajattelevalla tavalla, kuin jos hänet olisi riistetty kodistaan ventovieraisiin olosuhteisiin,suoraansanottuna pääsääntöisesti kylmien ja ilkeämielisten sosiaaliakkojen armoille..mutta tätähän te ette siellä huolikuplassanne halua hyväksyä,että jopa alkoholistilla on oikeus lapsiinsa ja hänen lapsillaan omiin perheenjäseniinsä niin kauan,kuin lapsen terveys ja hyvinvointi ei esim. sukulaisten hoivissa ollessaan mitenkään vaarannu ja äiti on lapsen läsnäollessa raitis ja kykenee huolehtimaan hänen tarpeistaan. Apn syyttely ei johda mihinkään, vaikka ainahan imbesillit ovat janonneet syntipukkeja,verenvuodatusta ja valta- asemaa. Vika on terveydenhuollon ja lastensuojelun sisällä ja sitä tosiasiaa ei apua tarvitsevia, sen itse myöntäviä ja sitä toivovia syyttelemällä korjata, käsitätkö?

Vierailija
28/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla alkoholisteilla on on pakkomielle tehdä lapsi tai useampia. Mistähän tämä pakkomielle johtuu? Alkoholisti ajattelee itseään ensimmäisenä mistä saa ainetta. 

Minä en ymmärrä yh äitiäni kun meillä ei ollut ruokaa ja lapsilla pitäisi olla ruokaa niin ettei siitä tingitä kun tulee lapsilisät ja elatusmaksut. Kukaan lähiomaisista ei puuttunut kun olimme nälässä ja kaapit ihan tyhjinä koko viikon. Kouluruualla piti pärjätä koko päivä ja kotona ei ollut ruokaa ollenkaan. Kavereita ei voinut tuoda kotiin kun se hävetti ettei ollut mitään tarjottavaa. 

Minä en ole äitisi, ja minulla on yksi lapsi, ei mitään pakkomiellettä tehdä paljon lapsia.

Lapsellani on aina ollut ruokaa ja mitä on tarvinnut, siitä on perhe pitänyt huolen. Haluan lapselleni hyvän elämän, ja nyt on lukiossa.

Ongelma tässä on se että en ole uskaltanut pyytää apua itselleni. 

Olisi kiva nähdä vielä se aika kun lapsi on aikuinen ja ehkä voisin olla mummokin joskus.

Kovin vanhaksi en tällä menolla elä, olen 2 vuotta vanhempi kuin alkoholiin kuollut isäni oli aikoinaan.

Vierailija
29/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on rakastava perhe, mutta jos olisi joutunut johonkin laitokseen sairauteni takia, elämä olisi pilalla.[/quote}

Olet tehnyt oikein. Toivon sulle voimia ja terveyttä tulevaisuuteen. T. Toinen vähän samankaltaisessa tilanteessa mutta eri syyt

Vierailija
30/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole äitisi, ja minulla on yksi lapsi, ei mitään pakkomiellettä tehdä paljon lapsia.

Lapsellani on aina ollut ruokaa ja mitä on tarvinnut, siitä on perhe pitänyt huolen. Haluan lapselleni hyvän elämän, ja nyt on lukiossa.

Ongelma tässä on se että en ole uskaltanut pyytää apua itselleni. 

Olisi kiva nähdä vielä se aika kun lapsi on aikuinen ja ehkä voisin olla mummokin joskus.

Kovin vanhaksi en tällä menolla elä, olen 2 vuotta vanhempi kuin alkoholiin kuollut isäni oli aikoinaan.

[/quote]

Hei ap! Toivottavasti saisit itseesi rohkeutta hakea apua, viimeistään kun lapsesi täysi-ikäistyy. Olethan vähän jo asettanut siten itsellesi tavoitettakin, koita pitää siitä nyt kiinni, ihan itsesi takia.

Arvokkaita asioita olet miettinyt, mummona olemista. Paljon on hienoja asioita edessäsi kunhan vain saat apua vieroitukseen. Menneitä asioita ei kannata miettiä, pitää suunnata mieli tulevaisuuteen. Meillä jokaisella on oikeus olla arvokas, sairauksistamme huolimatta. Alkoholismi on maassamme edelleen aika vaiettu ja ”sormien läpi” katsottu sairaus. Itse olen hoitaja ja niinkuin aikaisemmin kirjoitit, usein voi ihmisestä päälle päin nähdä ongelmakäytön. Myös kohonneet verenpaineet viittaavat siihen. Niin monella hyvässä asemassa olevilla perheellisillä on päivittäistä alkoholin käyttöä, joka viikonloppuisin vielä kasvaa niihin perjantai-ja lauantaipulloihin. Kaikkea katsotaan sormien läpi, miksi? Koska he hoitavat hommansa ja ovat hyvässä asemassa. Tekeekö se heistä parempia ihmisiä? Ei, ei sen parempia kuin sinä tai minä. Heilläkin on kasvava ongelma, jota on hankala tunnustaa. Jossain kohti terveys kuitenkin pettää ja asia tulee ilmi, vähän niinkuin julkiseksi, varsinkin pienellä paikkakunnalla.

Lähde miettimään tilannettasi siinä valossa, että haluat voida itse hyvin ja olla läsnä läheisillesi tulevaisuudessa. Luota siihen että lukiolaisesi pärjää kyllä. Voimia muutokseen❤️

Vierailija
31/34 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on totta,että lapsi on AINA ollut toisten hoivissa silloin,kun äiti ei ole kyennyt hänestä huolehtimaan,niin mikä on ongelma,kun tukiverkostona on kuitenkin lähisuku ( jossa ei lapsen sikana juoda tms?) eli oma perhe? Aphan sanoo lapsen pian täyttävän 18 joten jeesustelu tällä asialla taitaa olla melko myöhäistä vai mitä??? Hienoa ap,että voit vihdoin hakea apua itsellesi!!! a- sivustahuutelijat voivat olla hiljaa, tästä on ihan kiistämätöntä näyttöä,miten valtavan paljon tehdään oikeusmurhia ihan siksi,että esim. lähisukulaisella on ollut ongelmia: se ' oikeuttaa' tutkimaan myös ongelmaisen jälkikasvua tietystä asennevammasta ja leimaavuudesta käsin. Se kannattaa pitää mielessä, että olet lapsellesi täysin avoin ongelmistasi ja korostat,että hän on sinulle kaikkein rakkain ihminen maailmassa kuitenkin. Ap on tehnyt viisaasti vaietessaan,jos lapsesta on muutoin huolehdittu hyvin ja joku toinen on ollut vastuussa ryyppykausien aikana. Hyvin monilta lapsilta tällainen mahdollisuus puuttuu ja he ovat täysin huumeissa yms muissa päihteissä olevien sekopäiden armoilla. Ja se lastensuojelu...te jotka kuvittelette, että lapsi saa sieltä automaattisesti jotain ' apua' ette elä oikeassa todellisuudessa ettekä tiedä,mitä lastensuojelussa suljettujen ovien takana tapahtuu. Rauha vilja- eerikan muistolle.

Ja höpö höpö. Eikö sua yhtään hävetä sotkea täysin viattoman lapsen karua kohtaloa johonkin lauantai-illan lasutrolliin vauva-palstalla?

Olet vieläpä melko ristiriitainen ohjeissasi; "olet tehnyt fiksusti kun olet salannut asian lapselta/ole lapselle avoin ongelmistasi". Juu juu.

Kannattaa hakea apua noihin vainoharhoihin, AP sanoo hakevansa apua kun lapsi on täysi-ikäinen. Siinä vaiheessa ei mihinkään sosiaalitoimen mustaan kirjaan todellakaan kirjata että hei, tällä henkilöllä x on ollut alkoholiongelma, pistetäänpä henkilön x jälkikasvu lastensuojelun seurantalistalle josko tulee jotain mihin voidaan tarttua.

Suosittelen sinulle lämpimästi äidinkielen opintojen syventävää kurssia tai muuta tapaa oppia ymmärtämään, mitä luet. Viestisi on solvaus- ymmärtänetköhän tätäkään? Tuskin. Sinä kun et selvästikään tiedä mistä puhut, toisin kuin minä, niin voit ihan vain olla kommentoimatta, eikö vain. Tekee verenpaineellesi hyvää.

Uuu, joo sä olet tosi paljon mua fiksumpi, kylläpä pelottaa.

No kiitos kyllä ymmärrän, se solvaus oli ihan tietoinen ja tarkoituksella kirjoitettu :P

Minä kyllä kiitos vaan tiedän alkoholistin lapsena, mistä kirjoitan. Sinä lasutrolli haluat selvästi vaan ajaa omaa agendaasi sössöttämällä lastensuojelun oikeusmurhista ja vilja-eerikasta. (Jonka elämän muuten lopetti se, ettei tytön oma lasutyöntekijä saanut puuttua asiaan vaikka olisi halunnut, kiitos puljun lakimiehen ja v-e.n sosiaalijohtajana toimivan isoäidin, eli aika kaukana ollaan AP.n tilanteesta. Ihan kaikki tämä löytyy ip-lehtien kirjoituksista jos haluaa asiaan perehtyä. Mutta sori, sähän et tosiaan muuta halua kuin öyhöttää.)

Sinä itse et todellakaan tiedä mistä puhut, ap.n lapsi vaikka on ollutkin turvallisessa hoivassa vanhemman ryyppykausien ajan, syyttää kyllä itseään siitä että HÄN on ollut se syy ettei vanhempi ole apua hakenut ongelmaansa.

Ja kun olet niin kertakaikkisen fiksu omasta mielestäsi, annapa esimerkki niistä oikeusmurhista joita tapahtuu kun yli 18-vuotiaan vanhempi hakee apua alkoholiongelmaansa? Se on ihan totta, että jos AP.n lapsi joskus alkaa oireilla omaa lapsuuttaan, jossa vanhemman alkoholismi yritettiin (huonolla menestyksellä) häneltä piilottaa, totta kai ongelmia pohditaan myös siitä näkökulmasta että lähipiirissä on ollut alkoholisti. Se kun kas vain vaikuttaa monella tavalla. Mutta edelleen, ei ole yhtään mitään mustaa kirjaa siitä että juuri alkoholisti x.n lasta ja hänen tulevaisuuttaan pitäisi seurata, niinkuin AP ta pelottelit:"Muistathan kuitenkin,että kaikki mitä sanot, voidaan käyttää myös lastasi vastaan jos hän tulevaisuudessa saa omia lapsia".

Vierailija
32/34 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lapsi nyt teininä on mummolassa vaan yksin kotona. Oman lapsen tuttu lapsi on esim pelännyt yksin kotona kun vanhemman ryyppyporukka on tullut sisälle väkisin.

Vierailija
33/34 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on totta,että lapsi on AINA ollut toisten hoivissa silloin,kun äiti ei ole kyennyt hänestä huolehtimaan,niin mikä on ongelma,kun tukiverkostona on kuitenkin lähisuku ( jossa ei lapsen sikana juoda tms?) eli oma perhe? Aphan sanoo lapsen pian täyttävän 18 joten jeesustelu tällä asialla taitaa olla melko myöhäistä vai mitä??? Hienoa ap,että voit vihdoin hakea apua itsellesi!!! a- sivustahuutelijat voivat olla hiljaa, tästä on ihan kiistämätöntä näyttöä,miten valtavan paljon tehdään oikeusmurhia ihan siksi,että esim. lähisukulaisella on ollut ongelmia: se ' oikeuttaa' tutkimaan myös ongelmaisen jälkikasvua tietystä asennevammasta ja leimaavuudesta käsin. Se kannattaa pitää mielessä, että olet lapsellesi täysin avoin ongelmistasi ja korostat,että hän on sinulle kaikkein rakkain ihminen maailmassa kuitenkin. Ap on tehnyt viisaasti vaietessaan,jos lapsesta on muutoin huolehdittu hyvin ja joku toinen on ollut vastuussa ryyppykausien aikana. Hyvin monilta lapsilta tällainen mahdollisuus puuttuu ja he ovat täysin huumeissa yms muissa päihteissä olevien sekopäiden armoilla. Ja se lastensuojelu...te jotka kuvittelette, että lapsi saa sieltä automaattisesti jotain ' apua' ette elä oikeassa todellisuudessa ettekä tiedä,mitä lastensuojelussa suljettujen ovien takana tapahtuu. Rauha vilja- eerikan muistolle.

Uuu, joo sä olet tosi paljon mua fiksumpi, kylläpä pelottaa.

No kiitos kyllä ymmärrän, se solvaus oli ihan tietoinen ja tarkoituksella kirjoitettu :P

Minä kyllä kiitos vaan tiedän alkoholistin lapsena, mistä kirjoitan. Sinä lasutrolli haluat selvästi vaan ajaa omaa agendaasi sössöttämällä lastensuojelun oikeusmurhista ja vilja-eerikasta. (Jonka elämän muuten lopetti se, ettei tytön oma lasutyöntekijä saanut puuttua asiaan vaikka olisi halunnut, kiitos puljun lakimiehen ja v-e.n sosiaalijohtajana toimivan isoäidin, eli aika kaukana ollaan AP.n tilanteesta. Ihan kaikki tämä löytyy ip-lehtien kirjoituksista jos haluaa asiaan perehtyä. Mutta sori, sähän et tosiaan muuta halua kuin öyhöttää.)

Sinä itse et todellakaan tiedä mistä puhut, ap.n lapsi vaikka on ollutkin turvallisessa hoivassa vanhemman ryyppykausien ajan, syyttää kyllä itseään siitä että HÄN on ollut se syy ettei vanhempi ole apua hakenut ongelmaansa.

Ja kun olet niin kertakaikkisen fiksu omasta mielestäsi, annapa esimerkki niistä oikeusmurhista joita tapahtuu kun yli 18-vuotiaan vanhempi hakee apua alkoholiongelmaansa? Se on ihan totta, että jos AP.n lapsi joskus alkaa oireilla omaa lapsuuttaan, jossa vanhemman alkoholismi yritettiin (huonolla menestyksellä) häneltä piilottaa, totta kai ongelmia pohditaan myös siitä näkökulmasta että lähipiirissä on ollut alkoholisti. Se kun kas vain vaikuttaa monella tavalla. Mutta edelleen, ei ole yhtään mitään mustaa kirjaa siitä että juuri alkoholisti x.n lasta ja hänen tulevaisuuttaan pitäisi seurata, niinkuin AP ta pelottelit:"Muistathan kuitenkin,että kaikki mitä sanot, voidaan käyttää myös lastasi vastaan jos hän tulevaisuudessa saa omia lapsia".

Kylläpä menee tunteisiin, ehkä sinä olet itsekkin avun tarpeessa? Ainoa ' öyhöttäjä' näytät olevan sinä.. Et myöskään kerro mitään, mitä en jo tietäisi,joten turhaan vaahtoat. Mitä kuvittelemaasi ' mustaan listaan' tulee, se ajatus on täysin omasi etkä selvästi ymmärrä miten järjestelmä toimii. Kasvahan nyt vielä hiukan niin katsotaan sitten uudestaan.

Vierailija
34/34 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit ovat mestareita keksimään tekosyitä juomiselleen. Ensin ei tunnusteta ongelmaa tai sen muille aiheuttamia ongelmia. Sitten selitellään miksi ei haeta apua.