Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Eivät tajua oman piirikunnan ulkopuolisista asioista tuon taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Muoviastioiden käyttöä ja kylpyhuoneiden määrää. Asunossa on sunilleen neljä makuuhuonette mutta kahdeksan ja puoli kylpyhuonetta?!
Jokainen naisvieraskin saa siveellisesti kakata omalla pöntöllä, ettei joku muu saa selville, että ko. nainenkin kakkaa.
Ei kai ne oo ulkokenkät sisällä, vai laittaako sisäkengät joilla ei käydä ulkona?????
Kanadassa ainakin perustellaan sitä oven aukeamista sisäänpäin sillä, että lumimyrskyn aikana / jälkeen pääsee aina ulos (vaikka sinne oven taakse olisi kertynyt puolitoista metriä lunta yön aikana).
Toinen turvallisuusperuste mitä olen kuullut on, että oven taakse ei voi laittaa mitään painavaa (siis sinne ulkopuolelle) tahallisesti (tuhopoltto) tai ajattelemattomuuttaan (esim, taka- tai sivuoven eteen), joka estäisi oven aukeamisen esim tulipalon sattuessa. En sitten tiedä kuinka usein tämä on ongelma muualla maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulko-ovi aukeaa sisäänpäin
Tämä on lakisääteinen rakennusvaatimus heillä. Pelastushenkilökunta (poliisit , palomiehet) saa oven auki tunkilla lyömällä sekunnissa, kun ovi aukeaa sisäänpäin eli lyöntisuuntaan.
Suomessa täytyy tiirikoida, kaivella sorkkaraudalla jne aikansa että pääsee sisään kun ovi aukeaa ulos.
Kun tulipalossa syntyy ylipaine niin varmaan atvaatkin on ovea silloin helppo saada sisältä auki.
Vierailija kirjoitti:
Kengät pidetään monessa Euroopankin maassa sisällä jaloissa. Esim.Italiassa vieraatkin ovat aina kengät jalassa. Suomessa jostain syystä ei.
ulkokengät vaihdetaan sisäkenkiin
estyneitä, ei saa olla alasti kotona jos käy vaikka kaapista puseron
Minerva034 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa ja sarjoissa myös ruoka jätetään aina syömättä loppuun, ihan aina. Loput kaavitaan sitten tiskialtaaseen.
Jenkeillä on jätepuristimet, sinne ne tähteet laittaa, ei tiskialtaaseen.
Ei Suomessa laiteta jätteitä tiskialtaaseen, itse en jätä vaan suoraan jätepussiin. Viemäri tukkeutuu.
Kaikkia rakastetaan. Työtä, pomoa, työkaveria, presidenttiä, kaupan kassaa, ystäviä, satunnaisia tuttuja..
..kaikkia 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulko-ovi aukeaa sisäänpäin
Tämä on lakisääteinen rakennusvaatimus heillä. Pelastushenkilökunta (poliisit , palomiehet) saa oven auki tunkilla lyömällä sekunnissa, kun ovi aukeaa sisäänpäin eli lyöntisuuntaan.
Suomessa täytyy tiirikoida, kaivella sorkkaraudalla jne aikansa että pääsee sisään kun ovi aukeaa ulos.
Meillä palomiehet tulee ovesta sisään moottorisahalla eikä tarvitse alkaa tunkilla paukuttaa kuin mikäkin apina.
Alastomuuden kauhistelu. On ihan järkyttävää jos näkee vaikka ystävän ilman paitaa tai jonkun paljaan takapuolen. Huhhuh.
Paksut pannupizzat. Mun mielestä pizzan kuuluu olla ohut.
Starbucks joka kulmassa ja ihmiset juo niitä ylihintaisia sokerilitkuja, jotka ei ole kahvia nähneetkään.
Omituinen patriotismi. Vähempikin riittäisi.
Isot, saastuttavat autot.
Edelleen ulkokengät sisällä ja ne on jalassa myös sohvalla ja sängyllä ollessa. HYI!
Uskovaisuus ja se että heillä on paljon valtaa: jopa tv-sarjoja pyritään tekemään niin että uskovaiset ei suuttuisi. Minusta sen rinnalla woke (joka on ohimenevä ilmiö kaiken lisäksi) on pieni murhe.
Vierailija kirjoitti:
Alastomuuden kauhistelu. On ihan järkyttävää jos näkee vaikka ystävän ilman paitaa tai jonkun paljaan takapuolen. Huhhuh.
Starbucks joka kulmassa ja ihmiset juo niitä ylihintaisia sokerilitkuja, jotka ei ole kahvia nähneetkään.
Edelleen ulkokengät sisällä ja ne on jalassa myös sohvalla ja sängyllä ollessa. HYI!
Uskovaisuus ja se että heillä on paljon valtaa: jopa tv-sarjoja pyritään tekemään niin että uskovaiset ei suuttuisi. Minusta sen rinnalla woke (joka on ohimenevä ilmiö kaiken lisäksi) on pieni murhe.
Puhumattakaan siitä mikä meteli nousi siitä kun näkivät Janet Jacksonin tissin.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kauneuskilpailut. Ja useimmiten vanhemmat on ne, jotka haluavat pönkittää omaa statustaan ilmoittamalla lapsensa tuollaisiin kisoihin joista ei ole lapselle muuta kuin haittaa.
Joo, nämä on ihan kamalia, kukahan senkin on keksinyt?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan siitä mikä meteli nousi siitä kun näkivät Janet Jacksonin tissin.
Suomessa olisi ollut pikkujuttu.
Haluavat maksaa Euroopan turvallisuudesta hirvittävän kalliisti. Esim. I.ms ja wr2.
Se kun suomalaisittain käyt amerikassa ravintolassa ja tarjoilija tulee paikalle ja kysyy, että Hi how are you today? Ne kysyy sen niin nopeasti ja luontevasti, että alkaa ite miettimään että onko se edes kannattavaa alkaa sönkkäämään rallienglannilla hitaasti että, Im good thanks, how are you? Kuuluuko siihen siis vastata kysymyksellä? Ja vastaako tarjoilija myös vaan että good. Mikä tuossa on edes ideana, kun tiedän että häntä ei kiinnista oikeasti se miten seurueellani menee ja minua ei kiinnosta miten tarjoilijalla menee. Jotenkin tuntuu vaan niin vieraalta tavalta.
Kun itse haluaisin vaan päästä itse asiaan. Sitä kun kuumeisesti yritän miettiä etukäteen, että miten kerron haluavani jotain ilman että kompuroin omaan kieleeni....
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa ainakin perustellaan sitä oven aukeamista sisäänpäin sillä, että lumimyrskyn aikana / jälkeen pääsee aina ulos (vaikka sinne oven taakse olisi kertynyt puolitoista metriä lunta yön aikana).
Toinen turvallisuusperuste mitä olen kuullut on, että oven taakse ei voi laittaa mitään painavaa (siis sinne ulkopuolelle) tahallisesti (tuhopoltto) tai ajattelemattomuuttaan (esim, taka- tai sivuoven eteen), joka estäisi oven aukeamisen esim tulipalon sattuessa. En sitten tiedä kuinka usein tämä on ongelma muualla maailmassa?
Rakennetaan liukuovet sitten. Problem solved. Paitsi, että liukuoven mekanismi saattaa mennä jumiin...
Hampaiden vetyperoksivalkaisu hohtavan vitivalkoisiksi.
Ei sielläkään hyväksytä julkisiin tiloihin sisään aukeavia ovia. Omituinen perinne..
Massiivista asunnottomuutta.