Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta
En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....
Kommentit (985)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten suosittele ketään edes vitsillä heittämään mitään siihen viittaavaa että olisit asiassa mukana tai hyödyntämässä jo vuodettuja tietoja. KRP poraa sen jälkeen niin kovaa perseeseen että vikinä vaan kuuluu av-mammalta
Ei poliisilla ole resursseja tutkia mitä aihe vapaalla kommentoidaan.
Väärin. Tähänkin keskusteluun on soluttautunut ainakin 5 poliisia, jotka koittaa ohjailla keskustelua huomaamattomasti sellaiseen suuntaan että kaikki razzziztit paljastuu.
Taloussanomien jutussa kerrottiin myös keskussairaaloiden tietoja vuotaneen vääriin käsiin. Kuinkahan iso soppa tämä oikeasti onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Taloussanomien jutussa kerrottiin myös keskussairaaloiden tietoja vuotaneen vääriin käsiin. Kuinkahan iso soppa tämä oikeasti onkaan?
Niin iso, että moni jättää varmasti jatkossa hakematta apua sellaisiin ongelmiinsa, joiden ei tahdo paljastuvan ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! En voi ymmärtää miksi kaikki poliisia myöten kieltävät maksamasta. Ottavatko he myös vastuun siitä, että tiedot julkaistaan?
En yhtään epäile, etteikö tämä tunteeton terroristi julkaise kaikkea mitä hänellä on, jollei rahojaan saa?
Ja tietysti vaikka saisikin. Tai joku muu niistä kymmenistä, sadoista tai tuhansista joilla tuo sama tietokanta jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! En voi ymmärtää miksi kaikki poliisia myöten kieltävät maksamasta. Ottavatko he myös vastuun siitä, että tiedot julkaistaan?
En yhtään epäile, etteikö tämä tunteeton terroristi julkaise kaikkea mitä hänellä on, jollei rahojaan saa?
Luotatko sinisilmäisesti siihen, että tämä "tunteeton terroristi" tuhoaa kiltisti rahanarvoiset tietonsa 200 euron kertamaksua vastaan? Mitä jos maksajat saakin pian uuden mailin, jossa kiristäjä kertoo poistaneensa heidän tietonsa tietokannasta kuten lupasikin, mutta säilyttäneensä ne jossain muualla ja vaativansa jatkossa 200 €/kk, jottei tee tiedoilla jotain vielä pahempaa?
Käytännössähän uhri ei menetä tuota rahaa kuitenkaan, koska voi vaatia vaikka ilmaisen oikeusavustajan välityksellä Vastaamoa maksamaan takaisin sen summan. Tai, vaikka heti lähettää 200 euron laskun Vastaamolle. Ja kun juttu menee oikeuteen, niin kyllä sieltä korvauksia heruu, aivan varmana...oikeudenkäynnissä Vastaamoa kohtaan, tai jopa sitä kiristäjää kohtaan jos joskus jää kiinni. EI siis uhreilla mielestäni ole mitään hävittävää...on vain riskejä, jos tiedot jää. No, jokainen laskelmoikoon omalta kannaltaan asiat...Vielähän lisäksi on olemassa Valtion konttori josta maksetaan rikoksen uhreille korvauksia jos ei muuta kautta saa. Joten....laskua vaan heille päin menemään.
Mikään instanssi ei tasan tarkkaan korvaa omaa tyhmyyttä. Jos KAIKKI tahot mammapalstaa myöten ovat käskeneet olla maksamatta niin niitä hiluja on aivan turha alkaa keneltäkään penäämään jos on niin tyhmä että on silti mennyt maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskussairaalat ovat ostaneet palveluita Vastaamolta.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi Valavuori liittyi kiristettyjen joukkoon, kertoo twitterissään
Ei ollut mikään yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et maksaisi?
Ai tuommiselle kyr*älle pitäis vielä maksaa?! Pitäis viedä ensin se saunan takan ja sieltä suon laitaan..
Ihmettelen nyt suuresti, sain myös kiristysviestin mutta ongelma on se että en ole ollut kyseisen puljun tai minkään muunkaan lafkan asiakas eikä minulla koskaan ole ollut mt-ongelmia.. o_O
Vierailija kirjoitti:
Minusta täällä on ikävää hätääntyneen asiakkaan vähättelyä. 200 e on monelle aika pikkusumma, jonka mielellään maksaisi, jos edes teoreettinen mahdollisuus että omat tiedot eivät leviä. Mitä pahaa siinä on, jos viimeiseen oljenkorteen edes yrittää tarttua?
No ei ole edes teoreettista mahdollisuutta, koska tiedot ovat jo useamman tahon hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin maksoin. En halua että tietojani julkaistaa. Terveydenhuollon pitäisi pitää parempaa huolta tiedoista.
Laita kopio siitä kiristäjän viestistä missä näkyy bc-lompakon numero niin tarkistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on iso lovi kuukausibudjettiinn monelle tuo 200 euroa.
Ei ole, kun jättää sen maksamatta.
Minä suljin heti sähköpostin, osoite muuttunut muutenkin ja nyt salattu, vaihdoin puhelinnumeron ja traficomille jo aiemmin laitettu tieto ettei mun osoitetietoja saa antaa mihinkään. Luotonantokielto vielä tähän päälle plus kaikkinainen markkinointi. Siinäpä peräreivari levittelet niitä mun jorinoitani. Epäilen että niin raskassoutuista luettavaa että meinasi terapeuttikin aina sessioissa nukahtaa. Ei liikuta pskaakaan vaikka lukis ite presidentti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poliisi ja muut viranomaistahot ovat ohjeistaneet, että ÄLKÄÄ MAKSAKO, ja silti menette maksamaan, niin on ihan turha yrittää hakea jälkikäteen korvausta maksusta, koska olette toimineet VASTOIN viranomaismääräyksiä.
Poliisi varmaankin ohjeisti vastaamoa olemaan maksamatta. Olisi kannattanut maksaa näin jälkiviisaasti.
No ei tietenkään olisi koska ne tiedot olisivat siltikin edelleen kateissa. Et kai sinä nyt niin typerä ole että kuvittelet kiristäjän ne poistavan vaikka sille maksettaisiin sata kertaa nuo lunnaat?
Hetua ei voi vaihtaa, vaikka se olisi netissä kaikkien nähtävillä. Vaaditaan ensin jatkuva ja törkeä väärinkäyttö, jotta sen saa vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä suljin heti sähköpostin, osoite muuttunut muutenkin ja nyt salattu, vaihdoin puhelinnumeron ja traficomille jo aiemmin laitettu tieto ettei mun osoitetietoja saa antaa mihinkään. Luotonantokielto vielä tähän päälle plus kaikkinainen markkinointi. Siinäpä peräreivari levittelet niitä mun jorinoitani. Epäilen että niin raskassoutuista luettavaa että meinasi terapeuttikin aina sessioissa nukahtaa. Ei liikuta pskaakaan vaikka lukis ite presidentti..
Kiitos! Mä kävin myös kieltämässä kaikki tietojen luovutukset traficomin sivuilla.
Miksi kukaan ei vaivaannu vastaamaan asiallisesti ihmiselle, joka tekee kaikkensa, ettei omat tiedot leviä yleiseen jakeluun? Edes yritä estää sitä, maksamalla lunnaat. Haluaisin vain asiallisia vastuksia kiitos.
Ymmärtäisin, jos poliisi sanoisi, että lunnaat on jo kertaalleen maksettu ja silti kiristäjä jatkaa, muuten en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mua suututtaa nää "ei anneta periksi kiristäjälle" viestit,
koska suomeksihan se tarkoittaa, että uhrataan ennemmin ne uhrit?
Fokus pitäisi olla näissä uhreissa, suojellaan heitä kaikella millä vaan pystymme!
Nimenomaan. Ja koska maksamisella ei ole mitään vaikutusta siihen julkaistaanko tiedot vai ei, on neuvominen jättää maksamatta osa sitä uhrien suojelua, suojelua rahalliselta menetykseltä ja siltä ettei anna itsestään signaalia olevan helposti kiristettävissä.
No ei määritellä, vaan on juokseva järjestysnumero sinä päivänä syntyneistä jossa on jostain käsittämättömästä syystä vielä tehty sukupuolittain jako ja yksi laskettu tarkistusnumero.
Sinäänsä vaihtoehtoja on niin vähän että joku botti käy ne kaikki läpi sekunnin murto-osassa.