Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta

Vierailija
24.10.2020 |

En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....

Kommentit (985)

Vierailija
21/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelu vai sähköposti vai kirjeelläkö lähestyi?

Sähköpostilla nuo tulee kaikille.

Vierailija
22/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös viestin. Vastasin viestiin, että kiitos tarjouksesta mutta ei kiitos. Kukaan normaali ihminen ei ole kiinnostunut toisten psykoterapiakäyntien sisällöstä - ja niiden ei niin normaalien mielipide ei juuri kiinnosta. Aion kyllä tehdä rikosilmoituksen, mutten ole saanut vielä aikaiseksi.

P.s. "Mielenterveyspotilaat" ovat Vastaamon asiakaskunnassa lähtöisin hyvin erilaisista sosioekonomisista taustoista. Koska Kelan korvaus (jos sen saa) ei kata koko terapialaskua, vähävaraisimmat jäävät valitettavasti ilman terapiaa (pois lukien toimeentulotuklasiakkaat, koska erotus korvataan toimeentulotukena).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos teitä kiristetään, niin toimintaehdotukseni:

1. kiristysviesti talteen,

2. rikosilmoitus välittömästi poliisille,

3. sitten vain jaarittelemaan kiristäjän kanssa ja vedättämään häntä oikein olan takaa!

t. 21

Kyseessä on no-reply-sähköposti, joten ei voi oikein jaaritella. Täällä palstalla pyörii muuten oudon myönteisesti kiristykseen suhtautuvaa porukkaa, onkohan tekijä täälläkin? Pitäisikö ilmoittaa poliisille?

Vierailija
24/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli myös. En tietenkään maksa, noitahan voi tulla vaikka joka päivä.

Vierailija
25/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelu vai sähköposti vai kirjeelläkö lähestyi?

Sähköposti, jossa mukana oma hetuni.

Vierailija
26/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. sitten vain jaarittelemaan kiristäjän kanssa ja vedättämään häntä oikein olan takaa!

t. 21

Kohdat 1 ja 2 on hyviä, mutta en suosittele kolmosta. Kuka haluaa ehdoin tahdoin suututtaa sellaisen rikollisen, jolla on käsissään ties kuinka arkaluontoista tietoa jota voi käyttää väärin? Jos joudut tällaisen rikollisen silmätikuksi, tiedossa on helposti jotain paljon pahempaa kuin että tietosi leviää Tor-verkkoon satojen muiden ihmisten tietojen joukossa.

Vierailija
27/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tai miten se pyydetään maksettavaksi?

Vierailija
28/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli sama viesti vielä uudestaan. Pitää laittaa sähköpostiin jollekin estolistalle nuo viestit kokonaan. Terv. Ap

Vierailija
29/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 21

Viestistä saa selville lähettäjän käyttäjän sähköpostipalvelimen ip-osoitteen. Se löytyy viestin tiedoista jos osaa etsiä.

Vierailija
30/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 21

Kohdat 1 ja 2 on hyviä, mutta en suosittele kolmosta. Kuka haluaa ehdoin tahdoin suututtaa sellaisen rikollisen, jolla on käsissään ties kuinka arkaluontoista tietoa jota voi käyttää väärin? Jos joudut tällaisen rikollisen silmätikuksi, tiedossa on helposti jotain paljon pahempaa kuin että tietosi leviää Tor-verkkoon satojen muiden ihmisten tietojen joukossa.

Jos sata ihmistä toimisi näin, niin onnea vaan kiristäjälle, kun yrittää selviytyä viestitulvastaan.

Mutta jos hän viestii osoitteesta jonne ei voi vastata, niin sittenhän tämä ei valitettavasti toimi. 

Vierailija
31/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain saman viestin jopa kahteen kertaan. Keskiviikosta alkaen olen ollut järkyttynyt, mutta nyt tulee kuvioihin viha! En maksa enkä välitä enää!

Olen 3v käynyt siellä 2krt viikossa joten siellä on musta ihan järkyttävästi juttua sekä läheisistä.

Vierailija
32/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele ap.

Luuletko että tuo Vastaamon kiristäjä tyytyisi johonkin 200 euroon?

Ei kannata vitsailla vakavalla asialla.

En valehtele mitään. Niin tuossa kiristysviestissä luki (siinä on mukana minun hetu).

Lisäksi oli että jos ei maksa ekan 24 tunnin aikana, niin sen jälkeen on 48h vielä aikaa maksaa, mutta summa on silloin 500e. 

En tietenkään tiedä lainkaan keltä tuo viesti on tullut. Terv. Ap

Niin. Miksi et maksa nyt, kun tarjous on vain 200 €? Mikä on se syy, että haluat maksaa ennemmin 500 €? Alan ymmärtää terapiatarpeesi.

Koska viestin lähettäjä voi olla kuka tahansa. Itse lähettäisin alkuperäisen kiristäjän julkisella avaimella salatun viestin ja jos "uusi sähköpostikiristäjä" saan viestin auki on hän oikea alkuperäinen kiristäjä.

Oota, soitan piipaa-auton.

Vierailija
33/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli.

Tunnen syvää pettymystä ja vihaa Vastaamoa kohtaan heidän tekemiensä törkeiden laiminlyöntien vuoksi. Kyllä heidätkin pitäisi tästä asettaa jotenkin suurempaan vastuuseen.

Pystyykö mikään taho tekemään ryhmäkannetta?

Vierailija
34/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös! Käykää nyt kaikki tarkastamassa spostinne pikaisesti. Se tuli meilitse. Mitä mä nyt teen? Siinä viestissä oli jo mun oikea hetu.

Vierailija
35/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain saman viestin. En ole maksamassa mitään. Ketään ei kiinnosta mun henkilökohtaiset parisuhdeongelmat. omaehtoinen luottokielto ja muut on jo pistetty vireille. Seuraavaksi rikosilmoitus tästä, nyt kun kerran on dokumenttia. Helvetti että pistää vihaksi, tiedä mitä ongelmia tästä henkilötietojen vuotamisesta tulee.

Vierailija
36/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään hedman partners on siirtynyt uusille apajille kun toi torrent homma tyyssäsi.

Vierailija
37/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sama viesti vielä uudestaan. Pitää laittaa sähköpostiin jollekin estolistalle nuo viestit kokonaan. Terv. Ap

Strutsilla on tapana työntää pää hiekkaan vaaran uhatessa. Se luulee, että vaara poistuu silloin.

Vierailija
38/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 21

Riippuu varmaan millaisia tietoja siellä itsestä on. Minä en ole Vastaamon asiakas, mutta jos omassa terapiassani käsitellyt tiedot olisivatkin tuolla mukana, ei niissä mitään sellaista ole mitä voisi käyttää minua vastaan. En siis pelkäisi kiristäjän kostoa. Ne, joilla tiedot ovat arkaluontoisempia tai elämäntilanne jostain syystä sellainen että tietojen avulla voi aidosti vahingoittaa, ovat sitten asia erikseen. Silloin varmaan kannattaa pitää matalaa profiilia ja ns. sulautua massaan.

Vierailija
39/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele ap.

Luuletko että tuo Vastaamon kiristäjä tyytyisi johonkin 200 euroon?

Ei kannata vitsailla vakavalla asialla.

En valehtele mitään. Niin tuossa kiristysviestissä luki (siinä on mukana minun hetu).

Lisäksi oli että jos ei maksa ekan 24 tunnin aikana, niin sen jälkeen on 48h vielä aikaa maksaa, mutta summa on silloin 500e. 

En tietenkään tiedä lainkaan keltä tuo viesti on tullut. Terv. Ap

Niin. Miksi et maksa nyt, kun tarjous on vain 200 €? Mikä on se syy, että haluat maksaa ennemmin 500 €? Alan ymmärtää terapiatarpeesi.

Sinäkö se niitä uhkailuviestejä oletkin lähettänyt?

Vierailija
40/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosiaan vielä uusi kiristyssähköposti. Se ei ole identtinen edellisen kanssa. Sähköpostissa on käytetty suomen kielen välimerkkejä tavalla, joka kertoo hyvästä kielitaidosta ja johon konekäännös ei pysty. Suomalaisia ovat siis tekijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi