Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Lopetimme yrittämisen ja heti tärppäsi" Bullshit

Vierailija
31.01.2014 |

Ehkä hieman kyyninen tää asenne mut mä en kyllä piirun vertaa usko siihen, että pari yritettyään kauan lasta, pystyisi yhtäkkiä lopettaa stressaamisen ja yrittämisen ja sitä sun tätä. Ja kas kummaa sitten raskaudutaan.

Kiitos, ei muuta!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:26"]

Ihmiset tulevat raskaaksi myös keskitysleireillä, pakolaisleireillä, insestin ja raiskausten seurauksena. Puhumattakaan teiniäideistä tai muutoin vaikeissa/mahdottomissa elämäntilanteissa raskaaksi tulleista. Että älkää nyt ihan oikeasti viitsikö väittää, että stressi estäisi raskaaksi tulon tai että "yrittämisen lopettaminen" edistäisi hedelmällisyyttä! 

[/quote]

Stressi VOI estää raskaaksi tulon, samoin kuin ylipaino, tupakointi jnejnejne sadat muut asiat, kuitenkin myös ylipainoisilla ja tupakoijilla on lapsia. Ihmiset ovat erilaisia ja joihinkin stressi vaikuttaa voimakkaammin kuin toisiin. On myös ihmisiä, jotka ovat niin tottuneet stressiin, että eivät tunnista olevansa stressaantuneita. Tällöin jokin muutos elämässä saattaa laukaista tuon piilostressin ja elimistö pääsee toimimaan ns. normaalioloissa.

Omasta kokemuksesta: Yritimme lasta aktiivisesti n. 15 kierron verran (ja sitä ennen olimme olleet täysin ilman ehkäisyä 3,5v), minkä jälkeen totesin, että minä kuten miehenikään en jaksa toivoa ja pettyä kerta toisensa jälkeen. Tarkoitus oli pitää muutaman kuukauden tauko, jolloin olisin ollut miettimättä kiertopäiviä ja todennäköisyyksiä ja muuta sontaa. Samalla viikolla, kun kerroin yrityksestä tietävälle kaverille, että nyt on yritys tauolla, tein positiivisen raskaustestin. Nyt rv 21, eli puolivälissä ollaan.

Vierailija
2/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään todisteita ei ole olemassa siitä että lapsi saa alkunsa helpommin kun sitä ei yritä. Paskanjauhantaa millä luodaan painetta ja ahdistusta valmiiksi ahdistuneelle. Se on sattumaa missä kierrossa tärppää. Idiootit sitten julistaa sitä joksikin tärpäämisen syyksi kun juuri 13. kierrosta tärppäsi juuri kun olimme päättäneet antaa olla..

Itse raskauduin viidennestä ivf:stä kun olin siihenastisista hoidoista varmaan jo kaikkein masentunein ja stressaantunein. Ja kyllä teki mieli vetää moneen kertaan turpaan kaikenmaailman idiootteja neuvoineen. Minä en voi tulla raskaaksi ilman ivf-hoitoa mutta vaikka kuinka selittäisi tieteelliset faktat niin aina löytyy älykääpiöitä jotka kertovat minulle kuinka se toinen sitten kyllä tulee helposti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi vähän samoin kuin 6:lle.

Tosin sen päätöksen jälkeen että ok ei lasta meille, meni vielä 3 vuotta ilman ehkäisyä kun vauva ilmoitti olemassaolostaan. 

Meni joo vähän suunnitelmat uusiksi. Toista ei tule eli ehkäisy taas käytössä :)

Vierailija
4/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin raskaaksi vasta kun ruvettiin yrittämällä yrittämään, oli greippimehut, foolihappolisät, ovulaatiotestit, kellon tarkkaa panemista. Rennommalla tyylillä ei onnistunut.

Vierailija
5/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:26"]

Ihmiset tulevat raskaaksi myös keskitysleireillä, pakolaisleireillä, insestin ja raiskausten seurauksena. Puhumattakaan teiniäideistä tai muutoin vaikeissa/mahdottomissa elämäntilanteissa raskaaksi tulleista. Että älkää nyt ihan oikeasti viitsikö väittää, että stressi estäisi raskaaksi tulon tai että "yrittämisen lopettaminen" edistäisi hedelmällisyyttä! 

[/quote]

Stressi VOI estää raskaaksi tulon, samoin kuin ylipaino, tupakointi jnejnejne sadat muut asiat, kuitenkin myös ylipainoisilla ja tupakoijilla on lapsia. Ihmiset ovat erilaisia ja joihinkin stressi vaikuttaa voimakkaammin kuin toisiin. On myös ihmisiä, jotka ovat niin tottuneet stressiin, että eivät tunnista olevansa stressaantuneita. Tällöin jokin muutos elämässä saattaa laukaista tuon piilostressin ja elimistö pääsee toimimaan ns. normaalioloissa.

Omasta kokemuksesta: Yritimme lasta aktiivisesti n. 15 kierron verran (ja sitä ennen olimme olleet täysin ilman ehkäisyä 3,5v), minkä jälkeen totesin, että minä kuten miehenikään en jaksa toivoa ja pettyä kerta toisensa jälkeen. Tarkoitus oli pitää muutaman kuukauden tauko, jolloin olisin ollut miettimättä kiertopäiviä ja todennäköisyyksiä ja muuta sontaa. Samalla viikolla, kun kerroin yrityksestä tietävälle kaverille, että nyt on yritys tauolla, tein positiivisen raskaustestin. Nyt rv 21, eli puolivälissä ollaan.

[/quote]

En väittänyt, etteikö stressi VÄLILLISESTI voisi alentaa hedelmällisyyttä. Toki. Tällöin kyseessä on esimerkiksi se, että ovulaatiota ei naisella tapahdu ollenkaan. Tai että siittiöiden laatu heikkenee. Tarkoitin, että stressi sinänsä, kuten ei myöskään "yrittämisen lopettaminen" vaikuta millään tavoin hedelmällisyyteen. Oikeasti, googlatkaa. Yhtäkään pätevää lääketieteellistä tutkimusta ette löydä, jossa hedelmällisyyden alenemisen syyksi mainittaisiin stressi. -10

Vierailija
6/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hym, alunperin siis vaan päätettiin että lapsi tulee jos on tullakseen. No 7v. meni tuohon ennenkuin tärppäsi:)

Vierailija
7/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin montakin kertaa. Eli jos toivon ja jännään raskautta, niin en varmasti raskaudu. Jos pystyn oikeasti keskittymään kaikkeen muuhun, raskaudun.

Ihmisen elimistö on aika monimutkainen rakennelma, ja aivan varmasti monella vaikka korkea stressihormonitaso saattaa olla suorastaan ehkäisykeino. Ajattelisin, että se on luonnon kannalta aika järkevää, ettei lapsi saisi alkuaan liian stressaaviin oloihin. Mutta oikeasti en tiedä mikä mekanismi siinä on eikä varmaan asiaa ole kunnolla tutkittukaan. 

Jos itselle on käynyt toisin on kuitenkin hölmöä väittää, että tällaiset kokemukset olisivat bullshittiä. Poikkeuksia on sääntöihin aina, ja jotkut eivät vain raskaudu vaikka mitä tapahtuisi, toiset pahimman jännityksen keskellä.

Vierailija
8/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille kävi just päinvastoin.

Oltiin vuosi ilman ehkäisyä ja harrastettiin seksiä kun huvitti, ovulaatioista ja kuunkierroista välittämättä. Kun tulosta ei kuulunut, päätimme yhdessä kierrossa panna oikein kirjallisen etukäteisuunnitelman mukaan ja heti tärppäsi :)

Vierailija
9/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidot kesti 4v, 3 inssiä ja 2 IVF (yksi tuulimuna saatiin aikaiseksi). Olimme uupuneita ja melkein eron partaalla, jätimme hoidot.

2v myöhemmin tulin luomusti raskaaksi, käsittämätöntä. Ei sitä meinannut uskoa todeksi. Lapsemme on 1v7kk, toista ei ole kuulunut mutten lähde enää hoitoihin.

Vierailija
10/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressihormonit voivat osaltaan lisätä myös alkuraskauden keskenmenoja tai häiritä kiinnittymistä.

Vierailija
11/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 18:43"]

Stressihormonit voivat osaltaan lisätä myös alkuraskauden keskenmenoja tai häiritä kiinnittymistä.

[/quote]

Lähde kiitos?

Vierailija
13/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lakattu yrittämästä mutta rentoutuminen/stressin poisto auttoi kyllä minua.

Kävin pari kertaa ihanassa aromaterapiahieronnassa ja kun tuli lähete lapsettomuushoitoihin niin olin niin onnellinen että saamme apua joten tulin raaskaaksi saman tien...hyvää hoitoa :)

Vierailija
14/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaa tai ei, 1½ vuotta oltiin yritetty lasta eikä toivottua tulosta. Tutkimuksissakin käytiin ja jotain lääkkeitä sain, ei onnistanut sittenkään. Lääkäri puhui seuraavana askeleena inseminaatiosta, mutta siinä oli raja eikä menty. Olin jo luopunu toivosta ja yrittämisestä pari kk sitten... sitten tuli mun irtisanominen ja samana iltana harrastettiin lohtuseksiä. Silloinpa tuo napsahti, kun ei käynyt mielessäkään lapsenteko. Pienet menkatkin tuli ennenkuin outojen oireiden vuoksi tein huvikseni testin :-) Uskokoon ken tahtoo tuohon "lopetimme yrittämisen ja heti tärppäsi".

Vierailija
15/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi niin, että yritettiin tosisamme kolme vuotta. Sitte todettiin että ei tuu lasta eikä paskaa ja liityttiin lapsettomien yhdistykseen ja aateltiin että ollaan sit kahestaan. Kolme kuukautta myöhemmin olinkin sit raskaana.

Vierailija
16/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:47"]

Ehkä hieman kyyninen tää asenne mut mä en kyllä piirun vertaa usko siihen, että pari yritettyään kauan lasta, pystyisi yhtäkkiä lopettaa stressaamisen ja yrittämisen ja sitä sun tätä. Ja kas kummaa sitten raskaudutaan.

Kiitos, ei muuta!

[/quote]

Siinä vaiheessa kun on vuosien ajan joka ikinen kuukausi pettynyt ja romahtanut niin on valmis päättämään ettei sitä vauvaa meille suotu. Me sitten kuitenkin saimme vauvan, yrittämättä (ehkäisyhän on turhaa jos 10v on yrittämällä yrittänyt).

Vierailija
17/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei toimi. =D Lopetimme yrittämisen useampi vuosi sitten, en tullut sittenkään raskaaksi. Testeissä kaikki ok, kun ei niin ei. En edelleenkään käytä ehkäisyä, mutta en totta puhuen enää edes haluaisi raskautua ja nykyään kuukautiset jo saavat ilahtumaan, vaikka aiemmin niistä mie romahin... Ei se katastrofi olisi nytkään, mutta mies ei halua, itse luotan jo tähän toimimattomaan naisvartalooni ettei se tule raskautumaan niin sama se vaikken nyt mitään käytäkään. Mutta toiveissa ei ole todellakaan, ainoa lapsi on jo 11-vuotias ja elämä on helppoa näin ja olen todellakin sopeutunut tähän ajatukseen. Mutta ei ole tärpännyt ei. ;)

Vierailija
18/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan kuullut, etyä kukaan olisi sanonut itselleen käyneen noin. Mutta usein jollekin lapsettoomuudesta kärsivää lohduttavan henkilön tutulle tai tutun tutulle on käynyt. :)

Vierailija
19/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ei halua että alan käyttää ehkäisyä, hän enemmän elättelee edelleen toivoa. O-ou, siitäkö se sitten kuitenkin on kiinni, HÄN vielä yrittää, siksi ei tärppää, molempien lopettaa yrittäminen... ;)

Vierailija
20/26 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei homma toimi sinulla, ei tarkoita ettei jollain voisi toimia. Stressi on kuitenkin aika vekkuli tekijä noissakin hommissa. Useimmilla se ei kyllä taida auttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä