Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17 ja raskaana, lastensuojelusta asiaa

Vierailija
31.01.2014 |

Saan siis kesällä vauvan ja sain tietää että ensi kerralla ultraan tulee mukaan sosiaalitäti. Joudunko nyt lastensuojelun asiakkaaksi tai tarkkailevatko minua koska olen alaikäinen ? Asun vanhemmillani ja näin myös vauvan synnyttyä. Pelottaa että yrittävät löytää syyn vauvani huostaanottoon. Asun Helsingissä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 16-vuotias ja raskaana rv. 17+1, myös Helsingistä. Omalla kohdallani sossut halusivat nähdä aluksi ja keskustella asioista, pyysin että soittavat vanhemmilleni asiasta vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Kyllä ne siinä ympärillä pyörii jos tarvitsee apua, kuten minä. Ei ne rupea mitään huostaanottoa miettiä jos hoidat asiasi kypsästi ja osoitat pärjääväsi.

Vierailija
62/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kauhee kyttäys valtio tää suomi ja sosiaali tantat on kaikki sadisteja eikä niistä ole mitään hyötyä ja vittu kun sossu ei anna ees rahaa tarpeeks mun ei tarvi mennä töihin jos ei huvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen th sinulla on? Itse jouduin todella kummalliseen tilanteeseen, kun odotin esikoistamme 24-vuotiaana. Olin valmis ope ja tein vuoden kestävää sijaisuutta ja miehellä valkipaikka tutkijana, vaikka teki vielä dippatyötä, valmistui ennen vauvan syntymää. Th inhosi meitä yli kaiken, huomasin sen heti alussa, mutta en uskonut todeksi vaan ajattelin, että th:lla on huono päivä tai on luonteeltaan kurja.

Kuitenkin alkoi tokasta käynnistä vihjailla, että onko meillä varaa lapseen, kun eletään sosiaalituilla (?) ja onko parisuhde vakaa (emme olleet naimisissa).

Todellisuudessa siis kk-tulot 4500€ luokkaa ja parisuhde hyvä, kuten on vieläkin. Th väitti loppuun asti, että mieheni ei saa isyyslomarahaa jne, koska on tutkija ja nehän saa apurahoja. Tehyn työtaistelu oli silloin kuumimmillaan ja kerran kuulin, kun tämä suuriääninen th haukkui kahvihuoneessa opettajat ja vähätteli heidän työtään ja työaikojaan sairaanhoitoalan ihmisiin verrattuna.

Onneksi th vaihtui, kun mies valmistui ja ostimme oman asunnon ja muutimme aluetta. Näin Tampereella 2007.

Vierailija
64/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa, siis mies ei todellakaan saanut mitään apurahoja, vaan oli kiinteä kk-palkka, joka on sittemmin melkein tuplaantunut. Eli näille th:lle ei vain joskus mene jakeluun. Mutta meillä varmasti todella poikkeuksellisen huono tuuri.

Vierailija
65/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tehtaile yhtään mitään. Soita neuvolaan ja kysy miksi, ja kysy myös kyseisen sos.viranomaisen yhteystietoja. Puhumalla ja kysymällä asiat selviää.

Vierailija
66/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TH on ihan mukava ainakin kun käymme siellä. Sulle, joka 16v ja myös raskaana viikolla 17+1 niin ilmoittiko sossu raskaudestasi vanhemmille vai miksi ottivat heihin yhteyttä ?

Itse kerroin äidille itse heti testin tehtyäni. Silloin oli viikkoja joitain 5-6. Äiti sanoi heti että haluaa olla tukena (muunakin tukena kuin rahallisena) heti alusta asti ja auttaa meitä alkuun.

aapee

Vierailija
67/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sossutädin mukana oloa voi kieltää? Soita sinne äitipolille ja vaihda aika hissukseen äläkä kerro kenellekään, menet sitten yksin tai lapsen isän kanssa.

Minusta ei tuo kuullosta oikealta tuo ap:n juttu.Ei täällä ainakaan tehdä noin.

Vierailija
68/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa oudolta jos ei meinaa painostaa aborttiin kuten siskollani 16v. Ota äitisi mukaan sossutki on vaan ihmisiä ja jotku ihmiset on mulkkuja ja käyttää asemaansa hyväksi ei kuitenkaan lähellekkään aina.

ei todellakaan tarvi mennä pillu paliaana tuntemattoman akan eteen kun ultrataan!!

Vierailija
69/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä sairaalan sosiaalityöntekijä?

Kerroit että samalla käyntikerralla sossu kuin ulta. Ei tarvitse ultrahuoneeseen ainakaan ottaa mukaan enkä usko että tunkeekaan. Jos näin olisi tekisin jutun iltapäivälehteen aiheena holhousvaltio.

Vierailija
70/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi mitenkään olla, että pelkän nuoren iän takia tehtäisiin ennakoiva lastensuojeluilmoitus. Jos näin olisi, niin seksin suojaikäraja pitää nostaa 18 vuoteen. Jos lainsäätäjä antaa 16-vuotiaalle luvan harrastaa seksiä, niin pitää sietää myös se, että nuorille syntyy lapsia.

Tässä on nyt taustalla jotain muuta.

Vierailija
71/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:56"]

Onko kyseessä sairaalan sosiaalityöntekijä?

Kerroit että samalla käyntikerralla sossu kuin ulta. Ei tarvitse ultrahuoneeseen ainakaan ottaa mukaan enkä usko että tunkeekaan. Jos näin olisi tekisin jutun iltapäivälehteen aiheena holhousvaltio.

[/quote]

Hyvinkin on tuo sairaalan sos.työntekijä. On siis samalla reissulla kuin ultra. Kirjoitin vain paniikissa siten että siitä saattoi saada väärinkäsityksen. Tuntuu käsittämättömälle että painostaisivat aborttiin, tosin tässä vaiheessa ei enää edes voi. Jo alussa aateltiin et tää on meidän asia. Onneksi äitini on samaa mieltä ja sanoi tukevansa meitä oli päätös mikä tahansa.

Aion tuon sanoa myös sossulle että saan vanhemmiltani kaiken tarvitsemani tuen. Pelkään tässä vaiheessa eniten sitä että painsotavat ensikotiin. Ei kai sinne ole pakko mennä ?

aapee

Vierailija
72/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:59"]

No ei voi mitenkään olla, että pelkän nuoren iän takia tehtäisiin ennakoiva lastensuojeluilmoitus. Jos näin olisi, niin seksin suojaikäraja pitää nostaa 18 vuoteen. Jos lainsäätäjä antaa 16-vuotiaalle luvan harrastaa seksiä, niin pitää sietää myös se, että nuorille syntyy lapsia.

Tässä on nyt taustalla jotain muuta.

[/quote]

Mitähän muuta taustalla voisi olla ? Kun ei ole muuta kuin nuori ikä. En ole koskaan joutunut ns. vaikeuksiin koulussa tai muuallakaan. Olen ollut hyvä oppilas ja hoitanut kaikki käynnit ajallaan, täsmällisesti. Tietty se että asun viikot eri paikkakunnalla kuin vanhempani. Ajattelisivatko että saanko tarpeeksi tukea ?

aapee

Vierailija
73/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:40"]

TH on ihan mukava ainakin kun käymme siellä. Sulle, joka 16v ja myös raskaana viikolla 17+1 niin ilmoittiko sossu raskaudestasi vanhemmille vai miksi ottivat heihin yhteyttä ?

Itse kerroin äidille itse heti testin tehtyäni. Silloin oli viikkoja joitain 5-6. Äiti sanoi heti että haluaa olla tukena (muunakin tukena kuin rahallisena) heti alusta asti ja auttaa meitä alkuun.

aapee

[/quote]

Tosiaan siis varasin ensimmäisen neuvola-ajan rv. 7+2, sieltä ne sossuille soittivat ikäni puolesta ja myös koska en halunnut vielä silloin kertoa vanhemmilleni asiasta. Kokivat varmaan etten saa tarpeeksi tukea asian kanssa, kun poikaystäväkin armeijassa. Sovittiin että odottavat soittoa vanhemmilleni ensimmäiseen ultraan saakka, sillä itse en halunnut kertoa. Ottivat onneksi asian hyvin. :) Mutta kummallista tuo että sieltä tätejä tulisi neuvolakäynneille mukaan?? Ei ainakaan minulla, vaikka taisin "asiakkaaksi" joutua. Neuvolat ja muut hoidan yksin, ilman ulkopuolisia. :)

Vierailija
74/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko nyt 16 vai minkä ikäinen?

Vierailija
75/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ällöttää että joku vieras ihminen tulis ultraan tuijottelemaan.

Mitä ..... se sille kuuluu? ?

Vierailija
76/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:14"]

Siis oletko nyt 16 vai minkä ikäinen?

[/quote]

Olen 17v.

aapee